Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Betreft lenzput: Probeer de rand waarop het deksel ligt van de put, tenminste 2 cm lager te leggen als de stalen vloer. Leg daar een allu deksel op van 10 mm dik. Doordat het deksel iets lager ligt, rijen ze hem er nooit uit met de bobcat. En je zou nog een strip onder allu kunnen lassen, die net in het put- gat past. Dat kan het deksel alleen recht omhoog en er niet uitschuiven met plaklading.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Vliegende Vaart
Wij hebben floatcoating in de ballasttanks. en bevalt goed. Wel op schapevet basi ( Milieu afbreekbaar) van Oleus Puralin BT floatcoating Kijk een op de website van https://www.fluidfilm.nl/schepen/ Ik heb meerdere tanks, Dus kan het laatste restje in een andere tank pompen, zodat het niet overboord komt. Ik maak de tank schoon en droog, de vloer en stukje spanten met de roller. mangat dicht, coating er in en tank volpompen , zodat hij net niet overloopt en weer leeg, nog een keer beetje volpompen en de 2 keer leeg. In jou geval, zou ik dan weer het mangat-deksel weghalen en dan het laatste beetje met een dompelpomp leeg halen, zodat je later geen oliespoor hebt.
Ik geef toe, dit soort praktijken doe ik alleen in de winter, ha ha
Ik geef toe, dit soort praktijken doe ik alleen in de winter, ha ha
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Vliegende Vaart
Vandaag de ballast tank in geweest om de losse roest eraf te bikken. Om te kijken hoe slecht het was, en waar precies.
Na afloop lag er een flinke berg roest op de bodem. Heb pas drie spantvakjes leeg geschept en een half (200ltr) vat vol roest.
Nu weet ik zeker dat ik het met hoge drukspuit uit laat spuiten, want schoonbikken is bijna niet te doen in de hoekjes.
Daarna Fluidfilm erin denk ik, of dat spul van Oleum.
Hij is een stuk slechter dan ik dacht. Vooral het schot naar de machinekamer, daar sloeg ik er op een aantal plekken doorheen.
Dat wordt een ijzerwerk-klus voor de werf. Aan bakboord is het schot al eens vernieuwd, maar in het midden en aan stuurboord zitten dunnen plekken. Toen ze de tank gemaakt hebben is er blijkbaar niet, of in ieder geval niet voldoende, geconserveerd. En anders is het láng geleden en is er nooit meer wat aan gedaan. Een ballasttank zonder onderhoud is een accident waiting to happen, dat blijkt maar weer.
Ik heb nog wat ontdekt; de leiding waarvan ik dacht dat het de zuig van de ballasttank was, blijkt de zuig van onder de buikdenning. En aangezien ik daar een uur of wat op heb gepompt moet er onder het achterruim veel water gestaan hebben. Die leiding loopt door de tank heen, maar er zit wel een T-stuk met een afsluiter, die dicht stond. Waar die voor is; geen idee. Er zit wél een persleiding op de tank. Blijkbaar werd de tank leeg gepompt met de dompelpomp in de standpijp.
Ik ga in ieder geval een zuigleiding laten maken, want zo'n dompelpomp schiet niet echt op.
Verder even door de werkplaats gelopen, de beunkast is al in elkaar gelast:
18mm dik, dus die zal niet snel doorroesten.
De koeler zelf lag nog in de kist,
en ook de deksel, die nog op de beunkast gelast moet worden.
De oliekoeler, die is gepland op de plaats van de oude warmtewisselaar.
Na afloop lag er een flinke berg roest op de bodem. Heb pas drie spantvakjes leeg geschept en een half (200ltr) vat vol roest.
Nu weet ik zeker dat ik het met hoge drukspuit uit laat spuiten, want schoonbikken is bijna niet te doen in de hoekjes.
Daarna Fluidfilm erin denk ik, of dat spul van Oleum.
Hij is een stuk slechter dan ik dacht. Vooral het schot naar de machinekamer, daar sloeg ik er op een aantal plekken doorheen.
Dat wordt een ijzerwerk-klus voor de werf. Aan bakboord is het schot al eens vernieuwd, maar in het midden en aan stuurboord zitten dunnen plekken. Toen ze de tank gemaakt hebben is er blijkbaar niet, of in ieder geval niet voldoende, geconserveerd. En anders is het láng geleden en is er nooit meer wat aan gedaan. Een ballasttank zonder onderhoud is een accident waiting to happen, dat blijkt maar weer.
Ik heb nog wat ontdekt; de leiding waarvan ik dacht dat het de zuig van de ballasttank was, blijkt de zuig van onder de buikdenning. En aangezien ik daar een uur of wat op heb gepompt moet er onder het achterruim veel water gestaan hebben. Die leiding loopt door de tank heen, maar er zit wel een T-stuk met een afsluiter, die dicht stond. Waar die voor is; geen idee. Er zit wél een persleiding op de tank. Blijkbaar werd de tank leeg gepompt met de dompelpomp in de standpijp.
Ik ga in ieder geval een zuigleiding laten maken, want zo'n dompelpomp schiet niet echt op.
Verder even door de werkplaats gelopen, de beunkast is al in elkaar gelast:
18mm dik, dus die zal niet snel doorroesten.
De koeler zelf lag nog in de kist,
en ook de deksel, die nog op de beunkast gelast moet worden.
De oliekoeler, die is gepland op de plaats van de oude warmtewisselaar.
- Bijlagen
-
- IMG_6892.jpg (159.04 KiB) 1862 keer bekeken
Re: Vliegende Vaart
Wanneer je de beunkast aan de binnenkant in de zwarte zooi zet of iets anders, zou je daar cementpoeier door kunnen mengen de 2e de keer. Om meer boddy in de verf te krijgen tegen de roest door de elemnt leidingen.. Vooral net naast de rand, waar het element er in hangt.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Als er zoveel water onder je buikdenning stond kan het er in gelopen zijn omdat de terugslagklep in je zuigleiding niet goed heeft gewerkt. Dat kan bijvoorbeeld als er vuil in zit of corrosie. (Of als er helemaal geen terugslagklep op die leiding zit, maar dat mag volgens mij niet meer.)
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
Ik begin langzamerhand een gevoel te krijgen, wat heeft Erik eigenlijk gekocht ?
Hoeveel tegenslag kan hij nog krijgen ?
Je valt van het ene in het andere.
Het is te hopen, als je straks droog staat, dat het vlak en de kimmen wel in orde zijn, dat dit niet zwaar gaat tegenvallen.
Je hebt nu al voor heel wat geld geïnvesteerd, hopelijk gaat het nu ook eens meevallen, want je zou er moedeloos van worden.
Alles wat ik nu zo op foto's gezien heb, is mij het schip niet echt meegevallen en wordt het hopelijk geen debacle.
Dit zou ik ten zeerste betreuren, omdat jij zelf heel enthousiast bent over het schip.
Hoeveel tegenslag kan hij nog krijgen ?
Je valt van het ene in het andere.
Het is te hopen, als je straks droog staat, dat het vlak en de kimmen wel in orde zijn, dat dit niet zwaar gaat tegenvallen.
Je hebt nu al voor heel wat geld geïnvesteerd, hopelijk gaat het nu ook eens meevallen, want je zou er moedeloos van worden.
Alles wat ik nu zo op foto's gezien heb, is mij het schip niet echt meegevallen en wordt het hopelijk geen debacle.
Dit zou ik ten zeerste betreuren, omdat jij zelf heel enthousiast bent over het schip.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Hij is voor de verkoop al op de helling gekeurd, dus vlak en kimmen zijn goed
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Vliegende Vaart
Goed om te lezen dat dit in ieder geval in orde is !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Ik roep al jaren, dat er gewoon slecht gekeurd wordt door de experts. Want hoe is het tanktop? Heb je straks het water in de woning wanneer de tank vol is. Er is meer aan een schip, dan vlak en kimmen om te keuren. Een werkende ankerlier bijvoorbeeld etc. Succes Erik.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Vliegende Vaart
Dan is er denk ik toch niet echt veel ONDERHOUD aan gepleegd. En inderdaad, een vastzittende ankerlier, dat je daar mee mag varen. voorhet minste geringste weten ze je wel aan te houden. raar.