Waar was dit?

Alles over binnenscheepvaart
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Waar was dit?

Bericht door kajoe »

ach ja Gert het provinciale archief he ,wel 300 pagina's doorzoeken maar het loont .
en als ex brug en Sluisman in de provincie wist ik het echt niet te vinden ,ver voor mijn tijd .
wel dat een coaster met cement die op drachten voer de nieuwe brug er uit voer ,
in die tijd zat ik op de stations brug en sluis Harlingen .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar was dit?

Bericht door k-k »

Ergens 80-er jaren, Wout? Kan me herinneren dat er een noodbrug lag, die op een bepaalde tijd open ging om ons met 20 BM-ers door te laten. Zie je het voor je? Voer zich eentje vast met de verstaging achter een los hangende slijtstrip. 's Middags een lunchstop in Grouw en finishen bij Ie Sicht. Na het diner met de bus terug naar het Rotterdamse. Had je nog een beetje het wij-gevoel. Andere tijden. Gr. Klaas.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Waar was dit?

Bericht door Gert Schouwstra »

Dat was 14 januari 1986. Met de coaster VERA RAMBOW, die voer de nieuwe brug helemaal van zijn fundering af en was maximaal aansprakelijk voor nog geen 90.000,- gulden. De genie heeft toen nog een noodbrug aangelegd.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar was dit?

Bericht door k-k »

Bedankt voor de aanvullende info, Gert. Brug met een verhaal, althans voor sommigen en haalt weer wat herinneringen op. Gr. Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Waar was dit?

Bericht door Wrijfhout »

Het vreemde is dat op mijn ansichtkaart van de Hooidambrug slechts een doorgang is te zien...

Harry
Hooidammen (2).jpg
Hooidammen (2).jpg (100.35 KiB) 1353 keer bekeken
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar was dit?

Bericht door pieter53 »

Ben schreef:Afbeelding
Als je die foto vergelijkt met de afbeelding op https://friesscheepvaartmuseum.nl/beeld/ ... 1120024933
Dan lijkt het wel, alleen de brug is er niet!
Verder zoeken naar een betere foto van de Hooidammen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar was dit?

Bericht door k-k »

Typisch dat op Harry zijn foto geen bomen te zien zijn. Wel het brugwachtershuisje, net als op Ben zijn foto. Op de foto uit het Scheepvaartmuseum wel bomen en een brughoofd, maar geen brugwachtershuisje (meer?). Verhaal van deze brug is nog niet af/compleet. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Waar was dit?

Bericht door kajoe »

sory maar die van mij moet later geweest zijn ik kwam pas na 88 op de bruggen ,maar dat ding had ook bijna het brughokje van de stations brug er af gevaren er kon geen hand meer tussen toen een Poolse kap er op en die had geen rekening gehouden met het spuien en hij kwam voor stroom aan .
later mocht hij alleen nog van Harlingen naar drachten met een voorspan .en duurde het niet lang of hij was verdwenen .
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

mogelijk toch een andere brug er zijn toch wel erg veel verschillen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Waar was dit?

Bericht door kajoe »

als ik tijd heb zal ik alle 275 pagina's met brug foto's op tresoar doorspitten dankomen we hem misschien wel tegen
Plaats reactie