Waar was dit?

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar was dit?

Bericht door pieter53 »

Mogelijk wel dezelfde maatschappij (dat weet ik niet), maar niet de goede lijn :-)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Waar was dit?

Bericht door ossebaar.j »

DE foto is de kruising van de beemsterringvaart - De Kom - Noordhollands kanaal . De tram gaat via de trambrug naar de Kanaalschans - Purmerend , en komt via De Rijp uit Alkmaar . Er wordt gelost aan de Zuid dijk in de Zuid Oost Beemster, .De woningen aan de overkant staan aan de Beemsterburgwal , toen de augurkenmarkt . De 2 blokken woningen ,aan de kanaaldijk in de wijk de Hazenpolder .
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar was dit?

Bericht door pieter53 »

Helemaal goed.
De complete gegevens van dit moois.

Beschrijving Het spoor van de Noordhollandsche Tramweg Maatschappij en op de achtergrond de Beemsterbrug over het Noordhollandsch Kanaal
Foto uit album met foto's van de stations en halteplaatsen van de Noordhollandsche Tramweg Maatschappij.
Documenttype foto
Collectie Collectie Stadsarchief Amsterdam: albums
Datering 1905
Geografische naam Noordhollandsch Kanaal
Inventarissen https://archief.amsterdam/archief/10054/40001543
Afbeeldingsbestand FAAB00030000012_001

https://beeldbank.amsterdam.nl/afbeeldi ... 000012_001

O ja, die fietsen....
hoogstr urme .jpg
hoogstr urme .jpg (60.5 KiB) 1542 keer bekeken
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

misschien beroemd om de kazen almaar ( nu smelten ze de kazen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

foto van harry op FB mijn vraag waarwasdit bij mijn valt kwartje niet grote zuiger in de haven bekend ??
Bijlagen
pam oliebootje.jpg
pam oliebootje.jpg (162.48 KiB) 1408 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar was dit?

Bericht door k-k »

Delfzijl binnen de sluis, Piet! De Gulfauto staat te lossen in een leurbootje tegen de wal. Gezien de ladder op de stuurhut zal het richting een zeevarende klant gaan. De truck met de witte oplegger kan ik niet duiden, maar misschien weet iemand anders dat wel. Misschien Harry? Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

toch niet bekend dan bij mijn weten nog nooit is delfzijl geweest met de spits wel naar bremen geweest van lessen vandaan met tarwe in het voorjaar van '66 met ijsclausule die hadden we ook nodig nog volop ijs in het noorden. we hadden dan ook een weserpatent met de bekende driehoek ijken voor de weser helaas was ik toen niet aanboord in die periode werkte/leerde ik op de Biesbosch werf in dordt.

is die molen dan verplaatst of zoveel veranderd daar


Afbeelding

Vernielde brug, op de achtergrond een molen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »


Afbeelding


zo een beter zicht op de sluis en molen op de foto van harry lijkt de molen korter bij de waterkant te staan en de zuiger achter de molen in de haven is toch ook net achter de molen dus toch het een en ander veranderd en toch is de foto al uit 1925 ??
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar was dit?

Bericht door k-k »

Piet, Met de komst van de zeesluis in Farmsum is er daar nogal wat veranderd. Zou me niets verbazen dat de zuiger iets met die werkzaamheden van doen heeft (gehad) en de foto uit die tijd stamt. Kijk maar eens op Topotijdreis en dan zie je dat in 1972 de molen zelfs geheel is verdwenen. Zelf ben ik alleen maar door de Farmsumer sluizen gekomen. De eerste keer in 1961 op weg naar Osnabrück en de laatste keer in 1982 met de zeilboot. De door jou getoonde foto van Harry herkende ik meteen. Kan me weer niet herinneren waar ik deze heb gezien. Gr. Klaas.
HannesB
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 jul 2016 13:01
Locatie: Moerkapelle

Re: Waar was dit?

Bericht door HannesB »

De molen is de Aeolus in Farmsum, gesloopt in maart 1976 voor verplaatsing. Op 1 september 1976 bij de herbouw brak de giek van de hijskraan. waardoor het achtkant vrijwel geheel werd vernield. Ook een politieauto werd beschadigd. Er moest een heel nieuw achtkant gemaakt worden. De molen staat nu op de hoek van de Molenstraat en de Borgstraat; eerder ten zuiden van de oude zeesluis van het Eemskanaal. De molen is gegarandeerd die in Farmsum.

Met vriendelijke groeten,

HannesB
Plaats reactie