Waar was dit?

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

Kees ff terug naar gisteren er is veel veranderd in r.daal het zwaaigat is nu einde vliet half gedempt en bebouwd zie bijgaande impressie van de plannen vroeger kon je tot het kadeplein varen de laatste jaren werd dat al wat moeilijker
Bijlagen
plannen
plannen
r.daal vliet oevers - kopie.jpg (243.01 KiB) 1336 keer bekeken
mooie natuur
mooie natuur
r.daal zwaaigat 1024.jpg (156.36 KiB) 1336 keer bekeken
half zwaaigat zo is het nu
half zwaaigat zo is het nu
zwaaigat 1024.jpg (97.05 KiB) 1336 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Waar was dit?

Bericht door Kapitein Spok »

Piet, zeer bedankt voor deze foto.
download/file.php?id=44699

Ik ben slechts enkele keren in Roosendaal geweest.
Wat in mijn geheugen gegrift staat is dat we tijdens de eerste maanlanding boven het Beneden Sas lagen, op weg naar Roosendaal.
Maar minstens zo indrukwekkend als de maanlanding was de STANK waarin we een dag later terechtkwamen.

Het is voor mij een sensatie om te zien dat de beerput die de haven van Roosendaal ooit was, nu deze aanblik biedt.

Een mooi plaatje voor therapie aan mensen die er van overtuigd zijn dat vroeger alles beter was.
Als zou je dan naast deze kleurenplaat een geurenplaat uit zomer 1969 moeten hebben.
Maar ik denk dat iedereen die toen daar, of bij ander suiker- of kartonfabrieken geweest is, dit zijn leven niet vergeet.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

klopt kapt de vliet kon inkt en inkt zwart zijn met een lucht om beroerd van je worden we zijn er vaak geweest alle zilver sloeg direct zwart uit
wat me altijd nog verbaasde dat de commando's die in roosendaal gelegerd waren die regelmatig met een oefening de vliet over moesten zwemmen met de volle bepakking er werd wel een touwtje gespannen voor degeen die niet zo goed konden zwemmen dat ze boven bleven
dat zo van daag de dag niet meer gebeuren denk zonder het journaal en Kamervragen te krijgen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

wie weet waar dit was ik ben er niet zeker van maar het kunnen oude stukken vd moerdijk zijn ?? maar wil het wel zeker weten eer ik wat door geeft aan rws
Bijlagen
.waar kopie.jpg
.waar kopie.jpg (136.13 KiB) 1113 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Waar was dit?

Bericht door ossebaar.j »

kan het de bouw zijn van de hsl lijn viadugt .
Als je de foto vergroot , dan zie je de bouw van de bekisting voor de beton storting .
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar was dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Piet;
Ik heb zo het idee dat het de bouw van de nieuwe brug bij Heusden is; Ik tel zeven peilers in de uiterwaard en die vind ik ook op kadasterkaarten, de oude stalen vakwerkbrug doet mij ook aan de oude brug denken, de noodbrug aan de linkerkant is voor het bouwverkeer en de nieuwe brug is weer op de zelfde plaats als de oude gekomen.
Ga maar een beetje googlen op brug Heusden dan zie je het wel.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Waar was dit?

Bericht door Tim76 »

Jij zegt wat ik denk, Kees ;) De Moerdijk was het sowieso niet, de HSL-spoorbrug ligt vlak naast de 'oude' spoorbrug en de verkeersbrug telt 2 maal 3 rijstroken.

Groeten van Tim
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

het klopt weer helemaal kees bouw nieuwe brug bij heusden '88 je ziet ook nog een stukje brug van het dooie maasje

en voor tim "De Moerdijk was het sowieso niet" dat klop ik had het over het model van de oude moerdijkbrug die zijn die zijn toen op meerdere plekken zo gebouwd zo goed zelfs dat de oude brugdelen zijn hergebruikt in keizersveer en Spijkenisse en nog een paar stukken nar buitenland dacht ik
Bijlagen
heusden bergsemaas 18-8-1988.jpg
heusden bergsemaas 18-8-1988.jpg (120.98 KiB) 1066 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar was dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Dat stukje ,dode maasje, heet officieel Heusdens Kanaal.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Waar was dit?

Bericht door Tim76 »

piet42 schreef: 12 feb 2018 17:57 het klopt weer helemaal kees bouw nieuwe brug bij heusden '88 je ziet ook nog een stukje brug van het dooie maasje

en voor tim "De Moerdijk was het sowieso niet" dat klop ik had het over het model van de oude moerdijkbrug die zijn die zijn toen op meerdere plekken zo gebouwd zo goed zelfs dat de oude brugdelen zijn hergebruikt in keizersveer en Spijkenisse en nog een paar stukken nar buitenland dacht ik
Ja, sorry, nu je het zo aanhaalt heb je volkomen gelijk. Excuus voor de verhaspeling (en ik zal wat beter lezen volgende keer) :wink:

Groeten van Tim
Plaats reactie