Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 3957
Lid geworden op: 28 aug 2008 17.20 16:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 » 08 okt 2018 17.20 12:29

binnenkalk haven in dordrecht dus een beetje moeilijk te zien vanaf de merwede zo als er bij geschreven wordt
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker


kabo
Berichten: 341
Lid geworden op: 08 jul 2017 17.20 14:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo » 08 okt 2018 17.20 16:28

NL-HaNA_2.24.10.02_0_127-1287_1.jpg
NL-HaNA_2.24.10.02_0_127-1287_1.jpg (169.47 KiB) 336 keer bekeken
Begin van de duwvaart in Nederland.
gr.Bas

kabo
Berichten: 341
Lid geworden op: 08 jul 2017 17.20 14:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo » 08 okt 2018 17.20 16:30

NL-HaNA_2.24.05.02_0_036-0847_1.jpg
NL-HaNA_2.24.05.02_0_036-0847_1.jpg (153.99 KiB) 336 keer bekeken
Officiele opening van de 3 de sluis in Wemeldinge in mei 1928 door de Luctor et Emergo.
gr.Bas

Westeind
Berichten: 4308
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Westeind » 08 okt 2018 17.20 17:20

kabo schreef:
07 okt 2018 17.20 14:16
NL-HaNA_2.24.14.02_0_254-3492.jpg Een paar oude beelden van Dordrecht.
gr.Bas
Als je nog meer oud dordrecht vind, daar hebben we een Topic voor :wink:
vaar om te leven (niet andersom)

piet42
Berichten: 3957
Lid geworden op: 28 aug 2008 17.20 16:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 » 08 okt 2018 17.20 17:44

de duwboot zou zomaar de EWT 101 Oliver van Noort bwj'59L. Smit & Zn in Kinderdijk 2 x 750 pk Bolnes later echte motoren
2 x 1200 pk Brons maar daar staat het achter op de roef kan je net lezen oli achter de olievaten

2de optie EWT 102 Jacob van Heemskerck bwj'61
ik hoor het wel van de kenners
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker

ossebaar.j
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 17.20 09:50
Locatie: purmerend

Re: Uit de oude doos.

Bericht door ossebaar.j » 08 okt 2018 17.20 18:13

de radar antenne staat NAAST de stuurhut , dan is het de Jacob van Heemskerk . De olivier van Noort had hem achter de stuurhut .

k-k
Berichten: 3927
Lid geworden op: 23 dec 2008 17.20 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Uit de oude doos.

Bericht door k-k » 08 okt 2018 17.20 18:24

Aan de letters achter de vaten te zien is het toch de Olivier van Noort. Of zie ik het verkeerd? Beetje erosie Sjaak? Lijd ik ook aan. Heb gelukkig betere foto's van Olivier met de radar naast de hut. Meer foto's van dit schip op het rederij topic NRV. zie link. Gr. Klaas.

viewtopic.php?f=14&t=6527&p=360259&hili ... rt#p360259
Schermopname (458)olivier.png
Schermopname (458)olivier.png (152.17 KiB) 301 keer bekeken
OliviervanNoort_zpsc006ae39.jpg
OliviervanNoort_zpsc006ae39.jpg (78.13 KiB) 295 keer bekeken
OliviervanNoortproefvaart-1959_zps79ebfffd.jpg
OliviervanNoortproefvaart-1959_zps79ebfffd.jpg (118.62 KiB) 293 keer bekeken

piet42
Berichten: 3957
Lid geworden op: 28 aug 2008 17.20 16:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 » 08 okt 2018 17.20 22:43

jan het is net andersom zie radarmast jacob v heemskerck met dank aan binnen vrt eu
Bijlagen
10296-jacob-van-heemskerck.jpg
10296-jacob-van-heemskerck.jpg (94.41 KiB) 215 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker

k-k
Berichten: 3927
Lid geworden op: 23 dec 2008 17.20 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Uit de oude doos.

Bericht door k-k » 09 okt 2018 17.20 09:29

Nu is het helemaal waterdicht Piet. Frappant dat zulke details blijven hangen. Maar zo werkte het bij De Haas ook. Aan sommige details hield je de zusterschepen uit elkaar. Gr. Klaas.

ossebaar.j
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 17.20 09:50
Locatie: purmerend

Re: Uit de oude doos.

Bericht door ossebaar.j » 09 okt 2018 17.20 16:28

Sorry dat ik mij vergist heb .
In mijn tijd was de indeling als volgt , bij continuvaart ;
Dek 1 ; raam 1 2x machinist ; raam 2,3,4 ,machine kamer ; deur eerste dwarsgang ; raam 5 ,2x stuurman ; raam 6 ,kok's ,liepen een ander aflosrooster nl 3 koks voor beide duwboten ;raam 7 ,1x machinist ; raam 8, 2x matrozen ; tweede dwarsgang met wasgelegenheid en douches als ook drooghok . Dan stuurmachine kamer . Bovendek ; Raam 1 kaptein vd Berg met aan de andere zijde kapt Baars . Dan de kombuis over de gehele breedte , dan de dantry ,die gescheiden was van de kombuis door een dwars gang . De bemanning bestond toen uit 3 ploegen van ,1 kaptein ,1 stuurman , 1 machinist en 2 matrozen , met daar boven 1 kok . De wachten waren 6 uur op en 6 uur af . Op woensdag werd er gewisseld . Daar de wachten als volgt liepen 0-6;6-12;12-18 en 18-24 kon je bij de aflossing slecht uit komen . Er werd toen besloten dat de afgaande ploeg om 06.00 uur van boord ging en de opkomende ploeg moest voor 18.00 aan boord zijn . Dan werd de wacht op Woensdag 06.00-18.00 uur .
De Olivier voer vanaf het begin in de vol continu en de Jacob ging inde semie cotinu dus 18uur varen en 6 uur rust .



Plaats reactie