Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

piet42 schreef: 05 jun 2017 13:42 uit de tijd dat buiten de beurs om niet werd gewaardeerd zeg maar :x


Afbeelding

ghna

Actie binnenschippers tegen twee buiten de beurs om vervoerende schipper
er zullen vast nog wel bekende bij staan
Piet, het is Zeeburg, ik zie op de achtergrond het bunkerschip van Zwaans aan de IJdijk langs het A R K.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

piet42 schreef: 05 jun 2017 13:42 uit de tijd dat buiten de beurs om niet werd gewaardeerd zeg maar :x


Afbeelding

ghna

Actie binnenschippers tegen twee buiten de beurs om vervoerende schipper
er zullen vast nog wel bekende bij staan
Piet, het is Zeeburg, ik zie op de achtergrond het bunkerschip van Zwaans aan de IJdijk langs het A R K.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Uit de oude doos.

Bericht door teerkwast »

Kees, ik twijfel geen seconde, aan jouw geheugen, Maar jij zegt zo vast besloten Panheel. Maaaaar waarom zal het geen Roosteren, of Maasbracht, kunnen zijn in die tijd. Zo maar een vraag he vriend.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Daar is de sluis te smal voor Bart,de foto is vanaf de brug over het benedenhoofd genomen dus de afvaart vaart de sluisin Panheel in en die is ruim 7 meter. Op het Julianakanaal zijn ze bijna 16 meter. Twee maal 5.05 en een 5.50 konden naast elkaar ook in de oude sluizen op de Maas.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Uit de oude doos.

Bericht door teerkwast »

Je hebt helemaal gelijk Kees. Hoe kan ik dat over het hoofd zien. die kempenaar vult de sluis over de breedte. STOM STOM.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Uit de oude doos.

Bericht door teerkwast »

Het lijkt mij dat er voor Sambeek een Esso tanker ligt. Zo,n brug zag je niet zoveel.
Afbeelding
kajoe
Berichten: 682
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kajoe »

plaatje van de stakingen ,lijkt te zijn gemaakt in de binnenhaven ,stokerkade tegenover de Borneo haven .
tenminste zoals je tegen zwaans aankijkt
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 »

aktie bij de foto staat Borneokade schippers enteren twee overtreders maar dat hebben jullie wel gelezen inmiddels :)

bart inderdaad een Esso tanker voor sambeek misschien nu meer herkenbare
Bijlagen
sambeek esso nederland.jpg
sambeek esso nederland.jpg (106.08 KiB) 1480 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Uit de oude doos.

Bericht door teerkwast »

Even wat uitleggen over mijn dommigheid. Toen ik bij mijn vader aan boord kwam, van het internaat, gingen wij naar een paar vrije reisjes in de verhuur, bij de Hollith. Wij laden altijd in Stein, en losten veel op vaste adressen, zoals de eemhaven, bij Dura, of binnen de spaanse polder, bij Kwaaital beton, of Jutphaas, bij de Intervam. En in Amsterdam bij Halfweg en bij de zwaardere kroonhaven. Ook veel naar Harderwijk.
Als wij dan leeg terug kwamen, wilde het wel eens voorkomen, dat wij een reis grind of zand mee terug namen, van Empel voor Maas zelf.
Toen ik zestien jaar was, en bij Pa, van boord ging,kwam ik terecht op de rijnvaart. Dus ik kan niet zeggen dat ik overal geweest ben, dus ook niet in Panheel. Dus ik wist niet dat de sluis daar smaller is. in mijn beleving zag ik dus Roosteren, of Maasbracht, zelfde muur en plantengroei on de de muur, ook de bolders op de sluis, en de bolders in de ronde gaten in de muur kwamen mij bekend voor.
Maaar, als je niets durft te schrijven, vertel je ook niks.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Uit de oude doos.

Bericht door teerkwast »

Nog even dit, wat ik mij ook nog kan herinneren, zijn de kolen reizen naar Givet, voor ik naar school toeging. We losten daar nog met een stoomkraantje, en dat ging niet hard op die wagons.
Afbeelding
Plaats reactie