Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Uit de oude doos.

Bericht door navigatie »

Kan volgens mij niet missen Piet.
Roeiboot voor de stuurhut op de luiken en zelfs de zelfde auto zo te zien.

grt Wim
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Wrijfhout »

Ik geef jullie helemaal gelijk, ik had het kunnen weten...

gr. Harry
Pres Robert Vilgrain (2).jpg
Pres Robert Vilgrain (2).jpg (183.69 KiB) 2960 keer bekeken
Pres. Robert Vilgrain
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Franzose
Berichten: 475
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Franzose »

Hallo, ja das ist der President Robert Vilgrain.
Ich habe Fotos vom Carel Lieverst und Ab de Jongh mit der gelb/roten Banderole im Kamin.
Auch die Kommandobrücke passt. Der Motor wurde bei Scar in Strasburg gebaut.
Der Motor gehörte zu diesem Zeitpunkt Mathis M.R. aus Strasbourg und war schon auf 84,20 m verlängert worden.
Der weitere Verlauf ist leider unbekannt.

gr. Ernst
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 »

kees had jij hier al eens van gehoord ps laadplek peeen ik zoek nog steeds :(
Bijlagen
suikerfabriek puttershoek V1 - kopie.jpg
suikerfabriek puttershoek V1 - kopie.jpg (193.4 KiB) 2702 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Ik had wel eens iets gehoord van V 1 s op suikerfabriek. En die peekaai wil bij mij ook niet boven komen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 »

Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Ze waren en zijn niet dom de Duitsers.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Franzose
Berichten: 475
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Franzose »

Ze waren en zijn niet dom de Duitsers.

Hallo Kees, ja aber sie haben viel Scheisse gebaut !!!
Dafür schäme ich mich noch heute.

gr. Ernst
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kapitein Spok »

Franzose schreef: 17 jul 2017 23:54 Ze waren en zijn niet dom de Duitsers.

Hallo Kees, ja aber sie haben viel Scheisse gebaut !!!
Dafür schäme ich mich noch heute.

gr. Ernst
Het is en hele goede zaak om dit forum vrij van politiek en religie te houden. Daarom weet ik niet of ik mag reageren op de quote van Ernst, maar ik doe het toch, waar het hart van vol is.......

Ernst, er zijn in het verleden Duitsers geweest die zich zodanig gedragen hebben dat het woordenboek er geen woorden voor heeft en schamen feitelijk nog niet in de buurt komt van wat daarbij past. Ik ben geen Duitser, ik kan niet voelen wat jij voelt.

Ik kan je wel zeggen hoe ik als Nederlander, geboren in 1951 naar Duitsland en Europa kijk en dat wil ik graag met je delen.

De wijze waarop een aantal zeer GROTE naoorlogse Duitsers, met het mandaat van een meerderheid van het Duitse volk, kans hebben gezien om het geruïneerde land, en het volledig vernietigde imago te herstellen, DAAR MAG ELKE DUITSER HEEL TOTS OP ZIJN.

ADENAUER, von WEISACKER, HEINEMANN, BRANDT, SCHMIDT, GAUCK, KOHL, stuk voor stuk namen die het evrdiene in hoofdletters geschreven te worden.

Nu gebied de eerlijkheid te zeggen dat de Vorsten en volkeren in het deel van Europa dat we nu Duitsland noemen in de loop der tijden ook wel erg veel ervaring hebben opgedaan met het omgaan van overwinningen en nederlagen. Maar uiteindelijk is het Duitsland en de Duitsers wel gelukt om dat ten lange leste op voorbeeldige wijze te doen.

Als er door de nu levende generaties in Europa 'geschaamd" moet worden dan zal Duitsland geen Europameister worden maar jullie zullen in ieder geval Nederland, voor moeten laten gaan, en ik denk zelfs dat je tegen Frankrijk en Groot Brottanië ook nog bakzeil haalt.

De leiders van Nederland, en vele Nederlanders zouden er goed aan doen om een heel groot voorbeeld aan "Duitsland" te nemen, wanneer het gaat over het omgaan met ons koloniale verleden tot op de dag van vandaag, en de omgang met nakomelingen van slaafgemaakten.

Hier klinkt zelfs niet als (zwak) excuus naar nabestaanden en slachtoffers: "We hebben het niet geweten" wanneer het om misstanden uit de (recente) geschiedenis gaat.
Hier zegt men gewoon, naar nabestaanden en slachtoffers: "Nou en? Jullie moeten niet zo zeuren, ik heb toch niks gedaan".

Het heeft meer dan een halve eeuw geduurd voordat Nederlanders zich de vraag zijn gaan stellen of het uitmoorden van verschillende dorpen in Indonesië wellicht "onnodig" is geweest. Het heeft er toe geresulteerd dat men nu op het hoogste niveau zegt, "We betreuren het dat dit gebeurd is, maar zien geen reden de nabestaanden excuus aan te bieden". Eventuele nog levende weduwen kunnen een paar duizend Euro krijgen, maar voor kinderen die nooit hun vader, moeder, of beiden hebben gekend, is een financiele genoegdoening vanuit Nederland, niet aan de orde.

Het hakenkruis is een oeroud symbool van Liefde. Dit symbool is, pakweg 25 jaar lang gruwelijk misbruikt. Daarom zeggen JULLIE Met dit symbool is niets mis, maar omdat het bij velen hele slechte herinneringen oproept, blijft het tonen er van bij wet verboden.

In Nederland roept bij een groeiend deel van de bevolking de figuur van (git) zwarte piet hele nare herinneringen op. Het argument om het signaal te ne-ge-ren in even zakelijk als ontluisterend "Het is al zo lang geleden".
Men acht het onmogelijk dat mensen nu nog last hebben van het feit dat de grootouders van de (groot)ouders als handelswaar zijn verkocht.
Men ontkent gewoon, dat dergelijke trauma's nog vele generaties doorwerken in de geslachten na hen. ( behalve natuurlijk de trauma's die Duitsers de nabestaanden van de Joden hebben aangedaan!)

Ernst, ik ken je niet, maar ik wil graag een afspraak met je maken.

Wanneer jij het als naoorlogse Duitser toch nodig vindt om je te gaan schamen voor alle wandaden In naam van jouw volk gepleegd, roep me dan even want dan doen we het samen. Ik heb als Nederlander ook nog wel een paar emmers "Schaamrood" staan.

Maar Ernst, wellicht kun je nog beter, en samen met landgenoten, trots zijn op wat jullie, samen met de Europese bondgenoten gepresteerd hebben, want trots en voldoening daarover, is vele malen meer gepast, dan de schaamte voor het verleden.

Niet omdat dit verleden niet heel erg en heel verschrikkelijk is geweest.
Maar omdat jullie ons, de hele wereld hebben laten zien, hoe je om moet gaan met fouten uit het verleden en met de trauma's die anderen hebben opgelopen.

Ernst mag ik jou en in jou al je landgenoten daar nu eens een keer heel erg voor bedanken? Het zou me oprecht een eer zijn.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door piet42 »

toen en nu
Bijlagen
zand gerrit B merwede zandzuigen -.jpg
zand gerrit B merwede zandzuigen -.jpg (169.6 KiB) 1872 keer bekeken
beugelaars.jpg
beugelaars.jpg (73.66 KiB) 1872 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie