Actueel nieuws 2017.

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door pieter53 »

Binnenvaart schreef: 20 jun 2017 13:34 Wij doen de brug in St.Andries en Macharen op afstand,als je ziet wat er dagelijks onder zakkende bomen door gaat
Aangezien je, zoals dat tegenwoordig zo fraai heet, ervaringsdeskundige bent aan jou de vraag: Geloof je dat je op een beeldscherm (dus in 2D) net zo makkelijk situaties kan beoordelen als wanneer je er van uit 'je hok' in het echt (dus in 3D) naar kijkt?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Soms zie je op de camera meer als dat je er bij zit te bedienen,er zijn bruggen waar je voorover over de lessenaar moet hangen om op de brug te kunnen kijken,maar ik kijk zelf het liefst live naar buiten
In Macharen hebben wij nooit bij gezeten,RWS en de Gemeente Oss zijn overeengekomen dat wij die brug op sluis Lith,( netjes gezegd ) er bij mogen doen :mrgreen: .
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Berlin. Das Verwaltungsgericht Berlin hat einen Eilantrag der Gemeinde Neckarwestheim in Baden-Württemberg gegen den Transport von Atommüll auf dem Neckar abgewiesen.

Gericht erlaubt Atommüll-Transport auf dem Neckar
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

De Waal is één van de drukst bevaren rivieren van Europa. Vanuit de Verkeerspost Nijmegen, in de volksmond de Walvis genoemd, houdt Rijkswaterstaat het scheepvaartverkeer in de gaten.

'Elke dag gebeurt er wel iets op de Waal'
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Een jongen is maandag in de problemen gekomen toen hij in de Batavia Haven in Lelystad van de kade werd geduwd.

Jongen wordt in schroefkolk vertrekkend schip geduwd
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door kajoe »

ik heb dik 15 jaar de zandslootbrug in terherne op afstand bediend ,door de camera's zeer goed beeld op het wegdeksel ,maar er zijn altijd onverlaten die nog even er over willen ,zelfs met een invalide karretje ,en soms lukt het ze ,even je blik op wat anders en je bent de klos ,je kan dan de bediening afbreken maar de brug blijft dan in die stand staan ,zou je verder willen maakt hij eerst het programma af waar hij mee bezig was .
soms raken de mensen in paniek of zo iets en krijg je ze niet van de brug af ,en zal er iemand heen moeten .
maar bij ons stonden er 2 camera's voor het wegdek en 2 voor de scheepvaart en op alle 4 kon je het gehele brugdeksel zien .
buiten alles om moet ik wel bekennen dat er bedienaren waren die fiks wat bezoekers toelieten in de bediening ruimte en tijdens de bediening dan weer afgeleid werden, met grote kans op fouten .
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door pieter53 »

Bedankt voor de informatie.
Het ging me echter niet om wat er alle gebeurt rond om de brug, maar om het waarnemen.
Uit eigen ervaring weet ik dat je in het dagelijkse leven wel eens wat over het hoofd ziet.
Ik vroeg me dus af of wanneer je van beeldschermen afhankelijk bent, de kans of je iets over het hoofd ziet groter of kleiner wordt?

Over wel en niet zien bestaat trouwens een leuk filmpje. (Bij voorkeur op YouTube met volledig scherm bekijken)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Von Bord aus gesehen, sieht der Autoabsetzplatz benutzbar aus. Ist er offiziell aber nicht: Noch schwimmt ein gelbes Wahrschau-Floß vor dem massiven Bauwerk an der Mole des Mülheimer Hafens in Köln.

Nachgefragt: Wann geht eigentlich der Autosteiger Köln Mülheim in Betrieb?
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Niet alleen onze (snel)wegen maar ook onze vaarwegen worden steeds drukker. Hierdoor stijgt helaas ook het aantal ongevallen op het water. Rijkswaterstaat wil nu met een meldpunt en een app de drukke vaarweg veiliger maken.

Voor recreanten en beroepsvaart - Rijkswaterstaat lanceert Vaar Melder: meld onveilige situaties langs de vaarweg
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Großer Behörden-Auftrag nach europaweiter Ausschreibung: Der Werften-Zulieferer WIS marine GmbH baut Arbeitsboote für die Wasser- und Schifffahrtsämter Stuttgart und Heidelberg.

Schiffe aus Wismar für den Neckar
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie