Actueel nieuws 2017.
Re: Actueel nieuws 2017.
Correct, zo heb ik het ook ooit begrepen Pieter. Dat kwam op de zeevaartschool aan de orde, bij wetten of zoiets.
Re: Actueel nieuws 2017.
Ach als je wat boekjes over strandingen en bergingen leest (toch eigenlijk verplichte kost voor forumleden niet waar )
dan kom je het al gauw een paar keer tegen.
Voor wie was het ook al weer dat het halve strand afgegraven moest worden.....????
dan kom je het al gauw een paar keer tegen.
Voor wie was het ook al weer dat het halve strand afgegraven moest worden.....????
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Actueel nieuws 2017.
ach ja overal waar geen controle is of meer is varen schepen als het even kan veels te hard .
hier zie je dat ook de ene vaart te langzaam ,zo lijkt het, maar die nemen het voor zeker, de ander vaart normaal en houd iets in, en je hebt er bij die gewoon hart doorgaan en die hoor je het best door dat ze heel hard met de boegschroef en de roeren moeten werken om hem recht in het vaarwater te houden dit dus ook voor de honderd tien meters op 3.20 diepgang .
er zijn er die hebben gemerkt aan hun schade dat het ouderwetse beton erg hard kan zijn en geen cm toegeeft ,maar is goed voor de werven.
hier zie je dat ook de ene vaart te langzaam ,zo lijkt het, maar die nemen het voor zeker, de ander vaart normaal en houd iets in, en je hebt er bij die gewoon hart doorgaan en die hoor je het best door dat ze heel hard met de boegschroef en de roeren moeten werken om hem recht in het vaarwater te houden dit dus ook voor de honderd tien meters op 3.20 diepgang .
er zijn er die hebben gemerkt aan hun schade dat het ouderwetse beton erg hard kan zijn en geen cm toegeeft ,maar is goed voor de werven.
Re: Actueel nieuws 2017.
Daar gaat het allemaal niet om, het gaat er mij om,dat er STOETHASPELS op het water zitten die zich zelf kaptein kunnen noemen, zonder enige weet van vreemde vaarwaters, DAAR GAAT HET OM.
Re: Actueel nieuws 2017.
We nemen aan dat de schipper van het schip een fout gemaakt heeft en veroordelen hem daarop.
Voor zover mij bekend is het HELEMAAL NIET ZEKER dat de schipper een fout gemaakt heeft.
Hij is nog niet veroordeeld dacht ik.
Tot dat moment, dient hij het voordeel van de twijfel te genieten, tenminste in een BESCHAAFDE WERELD.
Voor zover mij bekend is het HELEMAAL NIET ZEKER dat de schipper een fout gemaakt heeft.
Hij is nog niet veroordeeld dacht ik.
Tot dat moment, dient hij het voordeel van de twijfel te genieten, tenminste in een BESCHAAFDE WERELD.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Actueel nieuws 2017.
Laat het even duidelijk zijn, ik veroordeel niemand, ook de schipper niet, die is op dit moment nog verdachte en is pas veroordeeld als de rechter uitspraak heeft gedaan, wel of niet schuldig.
Ik wilde alleen aangeven dat de rederij verantwoordelijk is voor zijn medewerkers, dus is die aansprakelijk.
Ik ben al 43 jaar een kleine zelfstandige ondernemer met nu nog 4 werknemers, tot 2006 18 werknemers, ik ben aan het afbouwen.
Als er 1 van de medewerkers een fout of een ongeluk veroorzaakte, was ik daar verantwoordelijk voor en diende mij daar voor te verzekeren.
Ik had een Holding met 4 B.V.s met een beperkte aansprakelijkheid tot maximaal 1 miljoen Euro.
Nu nog steeds Holding met 1 B.V. en de aansprakelijkheid is gelijk gebleven.
Ik ben verzekerd tot 4.5 Miljoen Euro, maar als de schade groter is dan 1 miljoen Euro wordt er toch maar 1 miljoen Euro uitgekeerd, dit is wetgeving.
Hoe krom is de wetgeving in Nederland en in de EU.
Dus eigenlijk betaal ik al wettelijk al jarenlang te veel verzekeringspremie !!
(Hoe dom kun je zijn, hahaha. )
Ik wilde alleen aangeven dat de rederij verantwoordelijk is voor zijn medewerkers, dus is die aansprakelijk.
Ik ben al 43 jaar een kleine zelfstandige ondernemer met nu nog 4 werknemers, tot 2006 18 werknemers, ik ben aan het afbouwen.
Als er 1 van de medewerkers een fout of een ongeluk veroorzaakte, was ik daar verantwoordelijk voor en diende mij daar voor te verzekeren.
Ik had een Holding met 4 B.V.s met een beperkte aansprakelijkheid tot maximaal 1 miljoen Euro.
Nu nog steeds Holding met 1 B.V. en de aansprakelijkheid is gelijk gebleven.
Ik ben verzekerd tot 4.5 Miljoen Euro, maar als de schade groter is dan 1 miljoen Euro wordt er toch maar 1 miljoen Euro uitgekeerd, dit is wetgeving.
Hoe krom is de wetgeving in Nederland en in de EU.
Dus eigenlijk betaal ik al wettelijk al jarenlang te veel verzekeringspremie !!
(Hoe dom kun je zijn, hahaha. )
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Actueel nieuws 2017.
Het gaat natuurlijk te ver off-topic om dit helemaal uit te gaan spitten, maar misschien dat varenden toch belang hebben bij de navolgende links.
Recente ontwikkelingen en herziening van het Verdrag van Straatsburg van 1988 inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI2) Download PDF.
Op wetten.nl
Verdrag van Straatsburg inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI), Straatsburg, 04-11-1988. Zie hier.
Recente ontwikkelingen en herziening van het Verdrag van Straatsburg van 1988 inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI2) Download PDF.
Op wetten.nl
Verdrag van Straatsburg inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI), Straatsburg, 04-11-1988. Zie hier.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Actueel nieuws 2017.
Twee binnenvaartschepen zijn zaterdagavond op de Waal met elkaar in botsing gekomen
https://www.bd.nl/maasdriel/schepen-bots ... ~a966f0ad/
https://www.bd.nl/maasdriel/schepen-bots ... ~a966f0ad/
Re: Actueel nieuws 2017.
ook van dit laatste krijgen we nooit meer wat te horen .
op de weg kan de klpd nog wat zien dat bestuurders doen ,maar op het water is dat niet zo makkelijk .
het zal wel weer het bekende zijn dat op de weg ook zoveel gebeurd ,maar niet te bewijzen valt
en een verbod op al dat verkeerde communicatie spul is onmogelijk .
hier ook een jachtje die over een fikse afstand langs de geleide werken glijd ,had het waarschijnlijk te druk met zijn telefoontje o i d .
op de weg kan de klpd nog wat zien dat bestuurders doen ,maar op het water is dat niet zo makkelijk .
het zal wel weer het bekende zijn dat op de weg ook zoveel gebeurd ,maar niet te bewijzen valt
en een verbod op al dat verkeerde communicatie spul is onmogelijk .
hier ook een jachtje die over een fikse afstand langs de geleide werken glijd ,had het waarschijnlijk te druk met zijn telefoontje o i d .
Re: Actueel nieuws 2017.
Twee ongevallen op de Rijn
https://www.focus.de/regional/rheinland- ... =fb-shares
https://www.focus.de/regional/rheinland- ... =fb-shares