Actueel nieuws 2017.

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Janna »

Correct, zo heb ik het ook ooit begrepen Pieter. Dat kwam op de zeevaartschool aan de orde, bij wetten of zoiets.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door pieter53 »

Ach als je wat boekjes over strandingen en bergingen leest (toch eigenlijk verplichte kost voor forumleden niet waar :mrgreen: )
dan kom je het al gauw een paar keer tegen.
Voor wie was het ook al weer dat het halve strand afgegraven moest worden.....????
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door kajoe »

ach ja overal waar geen controle is of meer is varen schepen als het even kan veels te hard .
hier zie je dat ook de ene vaart te langzaam ,zo lijkt het, maar die nemen het voor zeker, de ander vaart normaal en houd iets in, en je hebt er bij die gewoon hart doorgaan en die hoor je het best door dat ze heel hard met de boegschroef en de roeren moeten werken om hem recht in het vaarwater te houden dit dus ook voor de honderd tien meters op 3.20 diepgang .
er zijn er die hebben gemerkt aan hun schade dat het ouderwetse beton erg hard kan zijn en geen cm toegeeft ,maar is goed voor de werven.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door teerkwast »

Daar gaat het allemaal niet om, het gaat er mij om,dat er STOETHASPELS op het water zitten die zich zelf kaptein kunnen noemen, zonder enige weet van vreemde vaarwaters, DAAR GAAT HET OM.
Afbeelding
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door pieter53 »

We nemen aan dat de schipper van het schip een fout gemaakt heeft en veroordelen hem daarop.
Voor zover mij bekend is het HELEMAAL NIET ZEKER dat de schipper een fout gemaakt heeft.
Hij is nog niet veroordeeld dacht ik.
Tot dat moment, dient hij het voordeel van de twijfel te genieten, tenminste in een BESCHAAFDE WERELD.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door DPLA »

Laat het even duidelijk zijn, ik veroordeel niemand, ook de schipper niet, die is op dit moment nog verdachte en is pas veroordeeld als de rechter uitspraak heeft gedaan, wel of niet schuldig.

Ik wilde alleen aangeven dat de rederij verantwoordelijk is voor zijn medewerkers, dus is die aansprakelijk.

Ik ben al 43 jaar een kleine zelfstandige ondernemer met nu nog 4 werknemers, tot 2006 18 werknemers, ik ben aan het afbouwen.

Als er 1 van de medewerkers een fout of een ongeluk veroorzaakte, was ik daar verantwoordelijk voor en diende mij daar voor te verzekeren.
Ik had een Holding met 4 B.V.s met een beperkte aansprakelijkheid tot maximaal 1 miljoen Euro.
Nu nog steeds Holding met 1 B.V. en de aansprakelijkheid is gelijk gebleven.

Ik ben verzekerd tot 4.5 Miljoen Euro, maar als de schade groter is dan 1 miljoen Euro wordt er toch maar 1 miljoen Euro uitgekeerd, dit is wetgeving.
Hoe krom is de wetgeving in Nederland en in de EU. :cry:
Dus eigenlijk betaal ik al wettelijk al jarenlang te veel verzekeringspremie !!
(Hoe dom kun je zijn, hahaha. 8) :wink: )
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door pieter53 »

Het gaat natuurlijk te ver off-topic om dit helemaal uit te gaan spitten, maar misschien dat varenden toch belang hebben bij de navolgende links.

Recente ontwikkelingen en herziening van het Verdrag van Straatsburg van 1988 inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI2) Download PDF.

Op wetten.nl
Verdrag van Straatsburg inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI), Straatsburg, 04-11-1988. Zie hier.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Tim S.
Berichten: 2044
Lid geworden op: 21 dec 2007 21:57

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Tim S. »

Twee binnenvaartschepen zijn zaterdagavond op de Waal met elkaar in botsing gekomen
https://www.bd.nl/maasdriel/schepen-bots ... ~a966f0ad/
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door kajoe »

ook van dit laatste krijgen we nooit meer wat te horen .
op de weg kan de klpd nog wat zien dat bestuurders doen ,maar op het water is dat niet zo makkelijk .
het zal wel weer het bekende zijn dat op de weg ook zoveel gebeurd ,maar niet te bewijzen valt
en een verbod op al dat verkeerde communicatie spul is onmogelijk .
hier ook een jachtje die over een fikse afstand langs de geleide werken glijd ,had het waarschijnlijk te druk met zijn telefoontje o i d .
Tim S.
Berichten: 2044
Lid geworden op: 21 dec 2007 21:57

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Tim S. »

Plaats reactie