Groot probleem is de meeste willen stoppen maar er is geen jonge aanwas.Westeind schreef: ↑07 okt 2017 10:53Ik zou bijna zeggen, je kon r op wachten, je slaat altijd weer n zucht van verlichting als zo n man, meestal n hoogbejaarde idd weer heelhuids aan of van boord is, dat damwand daar staat zo schuin dat je nooit goed tegen de wal aankomt, dan hebben ze meestal nog een tas aan hun schouder hangen...., hoog tijd dat daar ns een goed plaats komt met n veilige trap, nog beter zou t mijns inziens zijn om dat hele rijnpatent af te schaffen, maar ja dan zijn er een paar dozijn loodsen hun aanvulling op hun pensioen kwijt...Binnenvaart schreef: ↑05 okt 2017 14:56 Mannheim-Innenstadt - Am Mittwochabend gegen 23:15 Uhr wird der französische Lotse, Höhe Rheinkilometer 425,8, schwer verletzt, als er in ein Gütermotorschiff einsteigen will:
Schwer verletzt: Lotse (68) fällt zwischen Schiff und Kaimauer
Actueel nieuws 2017.
Re: Actueel nieuws 2017.
Re: Actueel nieuws 2017.
Klopt, vandaar dat ik pleit voor afschaffing van t patent, op andere rivieren zoals elbe en bovenweser zijn over n paar jaar geen loodsen meer te krijgen, en er is zo weing vaart/werk dat niemand nog n patent kan halen volgens de huidige regels
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Actueel nieuws 2017.
Geen gewonden bij brand op schip in Zwartsluis
https://www.destentor.nl/zwartewaterlan ... ~adb05b07/
https://www.zwartewaterkrant.nl/56617meestgelezen.html
https://www.destentor.nl/zwartewaterlan ... ~adb05b07/
https://www.zwartewaterkrant.nl/56617meestgelezen.html
Re: Actueel nieuws 2017.
Brand aan boord van het tjalkje Nieuwe Zorg, gisteravond op de helling bij Scheepswerf Geertman in Zwartsluis.
Er was tot een uur of vier door de werf aan het vlak gelast. De eigenaar hield brandwacht tot half zes, deed nog een laatste rondje beneden en ging daarna naar huis. Maar tegen zeven uur zagen de buren toch rook..
Hier gaat het te water, het wordt voorlopig in de jachthaven op de wal gezet in afwachting van de verdere afwikkeling.
Aan de buitenkant zie je er niet veel van maar het interieur moet vgs de werf als verloren worden beschouwd. Er moesten door de brandweer delen van de betimmering worden weggebroken om goed te kunnen blussen. En verder is er naast de brandschade veel water- en rookschade.
En dan is zo'n schip al snel total loss. Maw; de kosten van opnieuw intimmeren, plus installatiewerk zoals loodgieterswerk en electriciteit etc. zijn hoger dan de waarde van het schip. Droevig hoor.
Brand blijft het grootste risico bij werfbezoek.
Ik heb met de Janna ook eens flink wat laswerk laten doen aan het vlak, en vooraf 10cm water op het vlak gezet. En ik ging s avonds niet van boord. Maar dan nog kan het nog mis gaan, als ze bijv. in de kimmen bezig geweest zijn.
Er was tot een uur of vier door de werf aan het vlak gelast. De eigenaar hield brandwacht tot half zes, deed nog een laatste rondje beneden en ging daarna naar huis. Maar tegen zeven uur zagen de buren toch rook..
Hier gaat het te water, het wordt voorlopig in de jachthaven op de wal gezet in afwachting van de verdere afwikkeling.
Aan de buitenkant zie je er niet veel van maar het interieur moet vgs de werf als verloren worden beschouwd. Er moesten door de brandweer delen van de betimmering worden weggebroken om goed te kunnen blussen. En verder is er naast de brandschade veel water- en rookschade.
En dan is zo'n schip al snel total loss. Maw; de kosten van opnieuw intimmeren, plus installatiewerk zoals loodgieterswerk en electriciteit etc. zijn hoger dan de waarde van het schip. Droevig hoor.
Brand blijft het grootste risico bij werfbezoek.
Ik heb met de Janna ook eens flink wat laswerk laten doen aan het vlak, en vooraf 10cm water op het vlak gezet. En ik ging s avonds niet van boord. Maar dan nog kan het nog mis gaan, als ze bijv. in de kimmen bezig geweest zijn.
Re: Actueel nieuws 2017.
Leuk scheepje. Nog best een mooi object voor de doe-het-zelver.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 28559
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Actueel nieuws 2017.
WIJNEGEM - Eén van de belangrijke actieplekken voor het ACOD dinsdag in Antwerpen was het sluizencomplex van Wijnegem.
Sluizencomplex Wijnegem weer open
Sluizencomplex Wijnegem weer open
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28559
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Actueel nieuws 2017.
Wie können künftig mehr Güter auf dem Rhein durch Basel transportiert werden.
Testfahrten mit XXL Frachtern auf dem Rhein
Testfahrten mit XXL Frachtern auf dem Rhein
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28559
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Actueel nieuws 2017.
Er zijn 18 zienswijzen ingediend tegen het besluit van de provincie Flevoland om een lengtebeperking in te voeren voor schepen die door sluizen willen varen.
Achttien bezwaren tegen beperking schepen in sluizen
Achttien bezwaren tegen beperking schepen in sluizen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28559
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Actueel nieuws 2017.
Die "Johann Strauß" muss laut Stadt Wien entfernt werden. "mit Sicherheit nicht", heißt es von der anderen Seite.
Das Schiff muss weg
Das Schiff muss weg
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28559
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Actueel nieuws 2017.
In Brandenburg entsteht an der Wasserstrasse zur Ostsee ein gigantisches Hebewerk für Schiffe, doch der Nutzen ist umstritten.
Wo Frachtkähne Fahrstuhl fahren
Wo Frachtkähne Fahrstuhl fahren
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.