Even Off Topic :Binnenvaart schreef:
Hoeveel schade moeten autokranen nog aanrichten voordat er regelgeving komt die dit voorkomt? Veiligheid moet je soms opleggen, anders nemen de risico's alleen maar toe.
Dit Probleem is heel makkelijk op te lossen door de autolaadkraan te beveiligen met beveiligingsapparatuur.
Als de autolaadkraan ophoog staat, niet in de (ruststand) moet het niet mogelijk zijn om met een binnenvaartschip voor of achteruit te kunnen varen. (helaas zie ik dit nog niet gebeuren op korte termijn, omdat men dit wil, de kosten moeten geen probleem zijn)
Zoals ook het mobiel bellen/twitteren, facebook/instagram/appen, enz. in de auto is makkelijk op te lossen door beveiligingsapparatuur.
Zo gauw de auto begint te rijden, moet de telefoon uitgeschakeld worden.
Deze apparatuur is al beschikbaar, maar het probleem is dat de gebruikers dit niet willen, maar ook de autofabrikanten willen dit niet, omdat tegenwoordig een groot aantal zaken via de mobiele telefoon gaan.
Elke nieuwe auto is tegenwoordig al uitgerust met Wifi
Verbieden is nooit een succes geweest, omdat de pakkans veel te klein is, de boetes veel te laag zijn en de telefoons niet in beslag worden genomen.
Ik zelf bel zo weinig mogelijk in de auto en altijd handsfree met een carkit, maar meestal heb ik de mobiele telefoon uitstaan tijdens he autorijden.
Ze mogen wat mij betreft direct deze beveiliging invoeren in alle auto's, dit zo een heleboel ongelukken voorkomen en zelfs enige mensenlevens op jaarbasis besparen.