Actueel nieuws 2017.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door DPLA »

Binnenvaart schreef:

Hoeveel schade moeten autokranen nog aanrichten voordat er regelgeving komt die dit voorkomt? Veiligheid moet je soms opleggen, anders nemen de risico's alleen maar toe.
Even Off Topic :

Dit Probleem is heel makkelijk op te lossen door de autolaadkraan te beveiligen met beveiligingsapparatuur.
Als de autolaadkraan ophoog staat, niet in de (ruststand) moet het niet mogelijk zijn om met een binnenvaartschip voor of achteruit te kunnen varen. (helaas zie ik dit nog niet gebeuren op korte termijn, omdat men dit wil, de kosten moeten geen probleem zijn)

Zoals ook het mobiel bellen/twitteren, facebook/instagram/appen, enz. in de auto is makkelijk op te lossen door beveiligingsapparatuur.
Zo gauw de auto begint te rijden, moet de telefoon uitgeschakeld worden.
Deze apparatuur is al beschikbaar, maar het probleem is dat de gebruikers dit niet willen, maar ook de autofabrikanten willen dit niet, omdat tegenwoordig een groot aantal zaken via de mobiele telefoon gaan.
Elke nieuwe auto is tegenwoordig al uitgerust met Wifi

Verbieden is nooit een succes geweest, omdat de pakkans veel te klein is, de boetes veel te laag zijn en de telefoons niet in beslag worden genomen.

Ik zelf bel zo weinig mogelijk in de auto en altijd handsfree met een carkit, maar meestal heb ik de mobiele telefoon uitstaan tijdens he autorijden.
Ze mogen wat mij betreft direct deze beveiliging invoeren in alle auto's, dit zo een heleboel ongelukken voorkomen en zelfs enige mensenlevens op jaarbasis besparen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
addio
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 jan 2009 20:44

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door addio »

Ik begrijp het idee wel, maar dat word dan voor ons een probleem.
Onze autokraan is tevens 2e mast. Dit ivm het 2e toplicht wat verlangd word met zone 2 in Duitsland.


ADDIO
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Westeind »

Welja nog maar nnpaar regels er bij, dat lijkt me niet nodig, is ook niet zo handig en snelheids bevorderend, meestal kan je van te voren wel even je auto inpikken, dan houd je een evt druk autosteiger op vrijdagmiddag niet zo lang bezet
vaar om te leven (niet andersom)
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door de graaf »

zou het niet handig zijn om iets beter te gebruiken wat al aanwezig is (nl de bovenkamer) ik ga me zelf niet vrij pleiten maar we zijn vaak met zoveel dingen te gelijk bezig dat er iets naar de achtergrond verdwijnt met soms vervelende gevolgen
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaarder »

Goedkope en eenvoudige oplossing: een fel gekleurde kaart op je dashboard met als tekst AUTOKRAAN. Simpler kan het volgens mij niet. In de zvt en bij tankterminals vele malen bordjes met opschriften gezien, met allerlei teksten en waarschuwingen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Bad Essen. Am Sonntagnachmittag kam es auf dem Mittelland zu einem Zusammenstoß zwischen einem Gütermotorschiff und einen THW-Boot.

THW-Boot stößt mit Frachter in Bad Essen zusammen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door teerkwast »

Varen, en uitkijken blijft moeilijk. Want daar is nog geen app voor.
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Seit dem 1. Juni ist Severin Sima bei MAN Engines als Leiter des Sektors Marine Service Support tätig.

Sima leitet MAN Marine Service Support
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Schepen die met draaiende schroef in een sluis liggen en schippers die rood licht negeren. Het komt nog te veel voor, ondanks de irritatie bij andere schippers en het gevaar dat het oplevert. Rijkswaterstaat attendeert daarom schippers op de regels.

Rijkswaterstaat vraagt aandacht voor draaiende schroeven in sluizen en negeren rood licht
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

De raffinaderij Shell Pernis blijft nog zeker twee weken dicht, zo meldt het bedrijf dinsdag.

Shell Pernis nog zeker twee weken dicht
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie