Binnenvaart schreef: ↑26 sep 2017 17:39Het redden van mens en dier in nood is niet voorbehouden aan de KNRM. Eenieder die op het water zit zal een ander in nood helpen.
Tim S. schreef: ↑26 sep 2017 11:39
Okay!
Am 24.9. gegen 5.30 Uhr kam es zu einer Kollision zwischen dem holländischen Binnenschiff „Oriana“, 5570 ts (EU-Nr.: 02330688) und dem belgischen Binnentanker „Tinaco“, 1252 ts (ENI-Nr.: 06003053), auf der Waal bei Weurt. Das 80 Meter lange Tankmotorschiff befand sich vom Ostkanal kommend auf Talfahrt, als es mit der den Kanal ansteuernden, 135 Meter langen Containerbarge, die von Nijmegen in Richtung Neuss unterwegs war, zusammenstieß.
Sein Rumpf wurde von dem größeren Schiff an Steuerbordseite dabei großflächig aufgerissen. Die „Oriana“ machte am 26.9. um sieben Uhr bei den Delta Container Services in Rotterdam fest. Die „Tianco“ lag derzeit weiter im Ostkanalhafen bei Nijmegen.
Wervik / Kortrijk - Brandweer en civiele bescherming werden woensdagvoormiddag ingeschakeld om een spoor, vermoedelijk stookolie, op te ruimen op de Leie.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
nou ik weet het niet foutje is mogelijk ,tegenwoordig staan vele jachtschippers te varen op een apje op de telefoon ,en is visueel varen er niet meer bij ,en ze zweren er bij dat ze dan ook in roetje dichte mist er op kan varen ,mij ziens moesten die dingen lichtelijk verboden moeten worden .
anderzijds als ze daar door brokken maken en er niemand anders bij betrokken is tja dan is het lachen ,andere kant is dat net als bij auto verzekeringen de premie straks flink omhoog gaat nou ja en deze kluns .ik hoop dat ze hem flink aanpakken om stomweg maar door te varen .
WERTHEIM.Die Schifffahrt auf dem Main hat auch heute noch eine große Bedeutung. In einem informativen Vortrag berichtete Bernd Wolz über die Geschichte der Mainschifffahrt von den Anfängen bis heute.