Actueel nieuws 2017.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door DPLA »

Binnenvaart schreef: 21 sep 2017 09:17 Er komt een nieuw planningssysteem voor de binnenvaartschepen die door de sluis bij Terneuzen moeten.

Sluis Terneuzen werkt straks zoals de afhaalchinees
Als dit tijdwinst oplevert voor de schippers is dit een goed plan en hierdoor de sluis zo optimaal mogelijk gebruikt kan worden, is dit een win/win situatie.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
mainschnickel
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2017 16:44

Re: Actueel nieuws 2017.Sluis Terneuzen

Bericht door mainschnickel »

Een fijn plan voor de dagelijkse gebruikers van de sluis, maar funest voor toevallige gasten zoals wij. Dan kom ik met goed tij van Hansweert, of ik heb een halve dag eerder geladen in de Kanaalzone en kom bij de sluis en mag niet schutten. Tweede schutting, tij verlopen vaartijd overschreden en 500 Euri boete (of meer).
Ook al meegemaakt in Antwerpen.: Zandvliet 2 tot 3 uur wachten, het Complex duurt te lang, dan de Rooyers: 3 virtuele schepen gemeld , 2 echte schepen. Tweede schutting. Mijn vraag: waar zijn dan die schepen, want ik ben nu hier en van boven komt niets (daar was zo een pontonbrug gelegd en de scheepvaart kompleet gesperd). Na enige diskussie mochten we dan meeschutten.
Dit wordt een puinhoop: velen melden zich aan en zijn er niet (kan iedereen 24 h vooruit plannen? bv passage Krammersluis met een kolk?). Andere worden buitengesloten die wel ter plekke zijn. Veel geschreeuw over de marifoon. Gebruiken de sluismeesters dan ook AIS om te kijken of de aangemelde schepen ook binnen een kwartier in de sluis kunnen varen?
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

HARDINXVELD-GIESSENDAM – Bij een aanvaring tussen een schip en een bunkerstation is in de nacht van donderdag 21 september op vrijdag 22 september veel schade ontstaan.

Veel schade na aanvaring tussen schip en bunkerstation op Beneden-Merwede
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Nienburg (ots) - (BER)Am Freitagnachmittag, 22.09.2017, gegen 14.00 Uhr, ereignete sich auf der Weser in Höhe des Wassersportvereins Hoya ein Schiffsunfall, in dessen Verlauf der Verursacher flüchtete.

Nienburg-Binnenschiffer flüchtet nach Kollision
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Als ein 70 Meter langer Schubverband am Freitag gegen 16 Uhr mainaufwärts aus der Schleuse fahren wollte, schloss ein Schleusenmitarbeiter das obere Schleusentor.

Schifffahrt auf dem Main bei Kleinostheim gesperrt
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Actueel nieuws 2017.Sluis Terneuzen

Bericht door de graaf »

mainschnickel schreef: 22 sep 2017 21:47 Een fijn plan voor de dagelijkse gebruikers van de sluis, maar funest voor toevallige gasten zoals wij. Dan kom ik met goed tij van Hansweert, of ik heb een halve dag eerder geladen in de Kanaalzone en kom bij de sluis en mag niet schutten. Tweede schutting, tij verlopen vaartijd overschreden en 500 Euri boete (of meer).
Ook al meegemaakt in Antwerpen.: Zandvliet 2 tot 3 uur wachten, het Complex duurt te lang, dan de Rooyers: 3 virtuele schepen gemeld , 2 echte schepen. Tweede schutting. Mijn vraag: waar zijn dan die schepen, want ik ben nu hier en van boven komt niets (daar was zo een pontonbrug gelegd en de scheepvaart kompleet gesperd). Na enige diskussie mochten we dan meeschutten.
Dit wordt een puinhoop: velen melden zich aan en zijn er niet (kan iedereen 24 h vooruit plannen? bv passage Krammersluis met een kolk?). Andere worden buitengesloten die wel ter plekke zijn. Veel geschreeuw over de marifoon. Gebruiken de sluismeesters dan ook AIS om te kijken of de aangemelde schepen ook binnen een kwartier in de sluis kunnen varen?
er is natuurlijk al een systeem dat ze kunnen raadplegen wie en wat er onderweg is (vts al me niet vergis) en anders bics om aan te melden dan kan je eta bekend maken als de sluis verlaat wanneer je aan de volgende bent in mijn beleving gaat het schutten niet sneller worden alleen de ergernissen zullen onnodig toenemen met zeevaart kan ik mij er nog iets bij voorstellen dat ze op tijd bij een sluis moeten zijn i.v.m diepgang en het niet aanwezig zijn van wachtpalen maar bij de binnenvaart gewoon beurt bij aankomst lijkt me wel zo gemakkelijk
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Im Rahmen von europaweiten Schwerpunktkontrollen an Bord von Flusskreuzfahrtschiffen in Bayern sind Landeskriminalamt, Zoll und Wasserschutzpolizei seit vergangenem Montag auf zahlreiche illegale Beschäftigungsverhältnisse gestoßen.

Illegale Beschäftigung bei Flusskreuzfahrten festgestellt
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Meersburg sz Beim Sturz auf einem Bodenseeschiff in Meersburg ist eine 84-Jährige so schwer verletzt worden, dass sie mit einem Rettungshubschrauber ins Krankenhaus gebracht werden musste.

Frau stürzt auf Schiff und wird schwer verletzt
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door Binnenvaart »

Lelystad - Rijkswaterstaat voert in het najaar van 2017 testen en inspecties uit aan de sluizen en bruggen in de Houtribdijk: de Houtrib- en Krabbersgatcomplexen en het Naviduct.

Werkzaamheden aan sluizen en bruggen in Houtribdijk
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Actueel nieuws 2017.

Bericht door teerkwast »

Zo gaan mijn aandelen weer omhoog.
Afbeelding
Plaats reactie