Nostalgia

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Nostalgia

Bericht door piet42 »

beenhakker van co lantsheer uit w.dinge
Bijlagen
beenkakker lantshher nost 32.jpg
beenkakker lantshher nost 32.jpg (115.02 KiB) 2547 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Nostalgia

Bericht door Binnenvaarder »

Oud Veghel vaarders opgelet,vanavond op de tv, NL2, om ca 19:30 Herbestemming. Gaat over diverse grote bedrijfspanden die een, vaak, culturele bestemming krijgen. Vanavond o.a. de CHV te Veghel.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Aad en Sophie
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 dec 2010 08:58

Re: Nostalgia

Bericht door Aad en Sophie »

Er waren dus meer roeiboten van Ko Landsheer in omloop. Deze is minstens 60 jaar oud. Toen ik een jaar of tien was, deden we een reis samen met Klompien met de Eben-Haezer: een steilsteven met opduwer, prachtig afgebeeld in 'Rijn en binnenvaart in beeld' van Harry. We lagen toen in het Slikgat verwaaid en die jongens van Klompien gingen even met de opduwer de Westerschelde op om te kijken hoe hard het waaide. Dat sprak mij wel aan en toen heb ik die opbouw gemaakt.
Aad v.d. Klooster
Bijlagen
PA020001.JPG
PA020001.JPG (144.4 KiB) 2097 keer bekeken
PA020003.JPG
PA020003.JPG (151.4 KiB) 2097 keer bekeken
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Nostalgia

Bericht door Binnenvaarder »

Nog een paar oudjes gevonden, heeft niet direct iets met scheepvaart te maken maar de schippers die regelmatig in Brussel kwamen/komen zullen het direct herkennen, maart 1958, het Atomium in aanbouw.
mvg
Geert
Bijlagen
Atomium.1958..jpg
Atomium.1958..jpg (250.13 KiB) 1797 keer bekeken
Atomium.1958.jpg
Atomium.1958.jpg (180.01 KiB) 1797 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Nostalgia

Bericht door Kees Keijzer »

Aad en Sophie schreef: 06 okt 2018 09:18 Er waren dus meer roeiboten van Ko Landsheer in omloop. Deze is minstens 60 jaar oud. Toen ik een jaar of tien was, deden we een reis samen met Klompien met de Eben-Haezer: een steilsteven met opduwer, prachtig afgebeeld in 'Rijn en binnenvaart in beeld' van Harry. We lagen toen in het Slikgat verwaaid en die jongens van Klompien gingen even met de opduwer de Westerschelde op om te kijken hoe hard het waaide. Dat sprak mij wel aan en toen heb ik die opbouw gemaakt.
Aad v.d. Klooster
Hier de foto van de EBEN-HAËZER van Klompien in de Kleine sluis in Hansweert naar buiten schuttend met opkomend water om met een goed tij richting Antwerpen, te zien aan het groene douane vlaggetje,te varen. De opduwer met 70 pk Klöckner Deutz op de kont, het schip is geladen met pakken turfstrooisel;
Afbeelding
Foto met dank overgenomen .
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Nostalgia

Bericht door Binnenvaarder »

Een boek gekocht bij de kringloop met een paar aardige foto's uit jaren 90.
Bron: Groot - Rotterdam in Panorama van Paul Martens, uitgave 1996.
mvg
Geert
Bijlagen
Botlek.jpg
Botlek.jpg (344.37 KiB) 1457 keer bekeken
Scheepswerf Vuijk ?
Scheepswerf Vuijk ?
Capelle...jpg (374.74 KiB) 1457 keer bekeken
Zandoverslag Boele
Zandoverslag Boele
Capelle.jpg (319.28 KiB) 1457 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Nostalgia

Bericht door k-k »

Bij de stormvloedkering is de werf van Van Duijvendijk. Maakte mooie schepen met een keurige afwerking. Ben nog even aan het studeren waar het plaatje in de Botlek is geschoten. Lijkt haast het hoekje van de 1e Pet. wel. Gr. Klaas.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Nostalgia

Bericht door ichthus »

Was v Duijvendijk toch aan de Sliksloot ,beetje rechts en dan links ? gr Wim
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Nostalgia

Bericht door k-k »

Misschien heel vroeger Wim, maar ik ken de werf van Van Duijvendijk alleen maar aan de(n) IJssel. Maar ik ben een stuk jonger natuurlijk en kwam pas in 1966 daar langs. Had wel tot gevolg dat ik in 1968 in Ouderkerk aan den IJssel ben getrouwd. Maar dat even terzijde. Gr Klaas.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Nostalgia

Bericht door Kapitein Spok »

k-k schreef: 21 dec 2018 19:14 Had wel tot gevolg dat ik in 1968 in Ouderkerk aan den IJssel ben getrouwd. Maar dat even terzijde. Gr Klaas.
Toch stiekem een halve eeuw geleden, maar zo voelt het waarschijnlijk niet. :wink: .
Plaats reactie