Bedankt voor het antwoord Bram. Dacht dat het nieuwe Hebewerk al klaar moest zijn. In 2010 was men met grond en betonwerk voor de basis bezig.
Zal me benieuwen of de nieuwe het net zo goed gaat doen als de oude. Goede vaart verder. Gr. Klaas.
Waar is dit?
-
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Waar is dit?
Eind april 2004 zijn wij door het hebewerk gegaan, toen we beneden waren zijn we maar direct weer opgeschut. Betrof een reis vanuit de VB, leuke trip.
Hier een aantal plaatjes van toen.
mvg
Geert
Hier een aantal plaatjes van toen.
mvg
Geert
- Bijlagen
-
- 27.jpg (204.16 KiB) 1145 keer bekeken
-
- 22.jpg (333.1 KiB) 1145 keer bekeken
-
- 21.jpg (330.5 KiB) 1145 keer bekeken
-
- 12.jpg (319.66 KiB) 1145 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Waar is dit?
Wat mij opviel was dat de bak op de deuren nauwelijks lekte. De "kelder" was gewoon droog. Gr. Klaas.
Re: Waar is dit?
Deutsches Präzisionstechnik
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55
Re: Waar is dit?
Ja, deutsche Präzisionstechnik, dat klopt wel. Alleen de bolders op de Noord-Duitse kanalen in goede staat houden of een vliegveld in Berlin bouwen, dat kunnen ze niet.
gr. Gernot
gr. Gernot
Re: Waar is dit?
Waar blijft dan het water dat tussen de twee deuren zit als de bak loskomt
en hoe werkt die afdichting dan?
Heb je een tekening of duidelijke foto's?
en hoe werkt die afdichting dan?
Heb je een tekening of duidelijke foto's?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Waar is dit?
Oh, ik heb geen specifiek voorbeeld in mijn hoofd, wel het principe. Eerst worden binnen en buitendeur gesloten, omdat er nog water tussen de deuren zit is er geen drukverschil en gaat het sluiten heel gemakkelijk. Dan wordt het water tussen beide deuren verwijderd, dit kan weggepompt worden, of via een afvoer naar lagergelegen bassin, kortom dat hangt van de situatie af. Op het moment dat het waterpeil tussen de deuren zakt, steigt de verschildrul op beide deuren en worden ze met grote kracht op de zitting gedrukt worden en zitten ze muurvast en dichten af. Afdichtingsmateriaal ; zijn er meerdere mogelijkheden. Hardhout zoals bij sommige sluizen, kunststoffen massieve profielen, dicht goed af maar is kwetsbaar, of gewoon stalen zittingen van verschillende hardheid en evt met profielen. zoals in de afsluitertechniek wordt gebruikt. Op het moment dat de tussenruimte weer gevuld wordt zullen de krachten op de deuren verminderen en komen ze vanzelf min of meer los. De waterdruk doet als het ware het werk.
Re: Waar is dit?
Bedankt voor de uitleg.
Maar, dat is slechts de afdichting van de deuren, maar nu de afdichting tussen bak en kanaal.
Maar, dat is slechts de afdichting van de deuren, maar nu de afdichting tussen bak en kanaal.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Waar is dit?
pieter ik heb wel een tekening van het systeem maar geen detail van de afsluiting in frankrijk had je ook veel van deze ascenseurs deze lekt hier en daar wel maar werkte prima tussen de 2 schotten heb je natuurlijk water zitten werd in een bak op gevangen
zodra het water in de tussen ruimte weg is druk de waterdruk de rubbers dicht
zodra het water in de tussen ruimte weg is druk de waterdruk de rubbers dicht
- Bijlagen
-
- tekening.jpg (162.34 KiB) 970 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker