Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Alles over binnenscheepvaart
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Schier Hameete »

Afbeelding

Groningen 18 april het begon met een mooie wandeling naar de Witte Zwaan

Afbeelding

Verder veel moois gehoord en gezien aan zo'n dag houd je een mooie herinnering over.
Met dank aan de mensen die deze geslaagde dag mogelijk hebben gemaakt

gr, schier
Afbeelding Afbeelding
KVM
Berichten: 1118
Lid geworden op: 02 jan 2005 01:44
Locatie: Zeebrugge
Contacteer:

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door KVM »

Ook ik heb enkel wat sfeerbeelden gemaakt bij Brons. En al is het natuurlijk niet prettig, die kloterij vanwege Control Seal, het blauwige licht vanwege die dekzeilen vind ik persoonlijk wel wat hebben ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest, kan ik me alleen maar aansluiten bij voorgaande schrijvers hier, en de inrichtende macht weer bedanken voor deze dag. Op zondag bovendien weer erg genoten van de "binnendoor" terugweg...

Groeten, Kurt

En B&B Op de Es te Tynaarlo kan ik ten zeerste aanbevelen !!
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Westeind »

JC schreef:Het stoort me een beetje dat ik weinig forummers herken. Las ik ergens iets over een groepsfoto?
Euh ja daar heb je een puntje, dat is er idd bij ingeschoten, ik heb wel een gedeelte van de groep geschoten, maar ik kan ook niet alle namen er bij, maar ik zal n`s proberen hoever ik kom... :P
Afbeelding
Als ik Rechts begin zie ik een hoofd dat ik niet ken, dan iemand met een zwarte trui dat is volgens mij een Brons medewerker...
De man met blauwe trui is Gert Schouwstra, met daarvoor in de rolstoel Schouwstra sr..,daarachter ook in t blauw is Abraham van Oost, forumnaam Viator..de man in het lichtgrijs zowel haar als trui ken ik even niet..daarnaast staat in lerenjas, met camera, Martin, forumnaam tollebeek daar half linksachter is Klaes met dezelfde forumnaam...dan weer een onbekende voor mij in zwarte jas, daar achter Schipper Willem met pet en snor, links naast Willem het hoofd van Kees Touw als ik t wel heb..de man met streepjesblouse ken ik ook weer niet en dan heb je Ed die je wel kent (Eemspoort)..
Dan een stukje hoofd van Kurt KVM, met in het grijs er naast Jan Pont..met er voor in Zwarte jas Bart alias Teerkwast...
Ik begrijp dat we natuurlijk nog steeds in gebreke blijven maar dan hebben we alvast een gedeelte, misschien zijn er anderen die ook nog een ander gedeelte van het forum hebben waar men wat namen bij kan plakken, en uiteraard zijn de namen van de voor mij onbekenden hier gaarne aan te vullen :wink:

Het was voor mij ook een leuke dag, met de service van Erik(janna) die voor taxi speelde, gezellige dag en gezellig gereden voor herhaling vatbaar , en uiteraard een dankwoord aan degenen de dit alles mogelijk gemaakt hebben
vaar om te leven (niet andersom)
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Fluks »

Een geweldige dag geweest,dank aan de organisatoren!!!
Groeten,Arie.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Gert Schouwstra »

De man in het lichtgrijs, zowel haar als trui, is een medewerker van het museum.
De man met de streepjesblouse is Gerrit Nieboer van de Nivoma, een zusterschip van de Drechtstad. Hij was met Marten Valkema (Visje) meegekomen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door JC »

westeind schreef:dan weer een onbekende voor mij in zwarte jas, daar achter Schipper Willem
Dat is Ben Kint, de assistent van Ed Bond. Ben woont bij mij om de hoek. Bedankt voor de moeite Bram, al hoop ik op nog wat aanvulling.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door teerkwast »

En als je een cowboy zonder paard er bij ziet lopen, dat is Tim. Bij mijn derde foto, met blauwe trui, Joop1. Op de negende foto de cowboy, en George van Bergen Henegouwen. Op de foto van Harrie met de bar Kurt. Op de volgende foto, staand met leren vessie, Klaas Kuipers de Haas. Zittend in het wit, achter Klaas zijn rug, Mij. Daarnaast met witte kop en knevel, mijn passagier Arie Fluks. Daarna allemaal staande, Bram Westeind, Gert Schouwstra Drechtstad, Evert Cad. Wim Pionier. De laatste foto van Harrie met oranje jas, Jan Reimers Reimloop.

De rest is voor de anderen.
Afbeelding
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Janna »

Tim76 schreef: Foto's hieronder van Nick Kieft, één van de opvarenden.
Nick heeft ooit, in een zeer grijs verleden, nog op de Hendrikje gevaren en hij heeft een tjalk gehad, die volgens mij Twee Gezusters heette maar waarvan ik geen gegevens heb. In de tjalk stond een GM tweetakt van 165 pk meen ik mij te herinneren.
Dat was deze Twee gezusters Tim. Een hele mooie, van Mulder Vierverlaten. Na een werkzaam leven in vracht- en chartervaart nu woonschip in de Bierhaven. De GM rookte ietwat, dus werd vervangen door een DAF615, geen onbekende motor hier op dit forum..

Hier een plaatje van de kop, naast een willekeurige andere tjalk in de Wijnhaven:
Afbeelding
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Tim76 »

Waarvan akte bij Nick, Erik, en dank! :D

En cowboys zijn verdwaald, dit is een Australische hoed Bart :P

Groeten van Tim!
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Forumdag 18 april 2015 in Groningen.

Bericht door Gert Schouwstra »

Tim, we hebben de hoed zaterdag aan je vader gegeven.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie