Even voorstellen / algemene mededelingen

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Kees Keijzer »

Ik heb zo juist zo veel mogelijk de berichten over kastje van het topic Luxe motoren naar Woordenschat verplaatst.
Groet Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door pieter53 »

Het is alweer een tijdje geleden dat editie 14 van de liggers online kwamen.
Dit najaar moet editie 15 verschijnen.

Vindt U fouten, heeft U aanvullingen stuur deze dan z.s.m. naar mij of naar George Snijder.
George is te bereiken via george apestaartje bezigeboot.nl
Ik ben bereikbaar via binnenvaarttaal apestaartje gmail.com
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door pieter53 »

Voor wie gebruik maakt van de liggers zoals die gepubliceerd worden bij het Maritiem Museum Rotterdam (Zie hier) het volgende:

De versie die bij het MMR verschijnt, is, voor zover mij bekend, de versie die ontstond toen de George Snijder en zijn medewerkers de handgeschreven liggers zo nauwkeurig mogelijk overgetypt hadden. George heeft ze daarna in een spreadsheetbestand verzameld, de grofste en opvallendste fouten er uitgehaald en de boel naar het MMR gestuurd.
In de periode daarna zijn door diverse mensen correcties aangedragen. Het merendeel van die correcties betrof, typfoutjes, waardoor maten, laadvermogens, bouwjaren, namen, plaatsnamen of verwijzingen naar eerdere of latere meetbrieven niet klopten.
Andere 'correcties' betroffen vaak aanvullingen, bijvoorbeeld bouwwerven, eigenaren, enz.
Dit soort correcties en dat zijn er duizenden geweest, gaan tot op de dag van vandaag door.
In de komende editie zullen een groot aantal vergissingen of onregelmatigheden die ontstonden bij het overnemen van de namen van scheepstypen gecorrigeerd zijn. Zo treft men in de liggers bijvoorbeeld vaartuigen aangeduid als: schoefmotorschip, schoef, aakschip met zijschoefinstallatie, dubbelschoefmotorschip, dubbelschoefmotorjacht. dubbelschoefmotor. Als je dan naar schRoef (dus met een R) zoekt, vind je dezen dus niet.
Dit en soortgelijke foutjes moeten binnenkort dus tot de verleden tijd gaan behoren.
Al deze correcties verschijnen wel bij de liggers gepubliceert bij de LVBHB, maar niet in de liggers bij het MMR. Het MMR biedt echter wel een link naar de originele afbeelding van de bladzijde uit de ligger. Dus ALS men de juiste invoer kan vinden dan zijn veel problemen wel op te lossen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Jinny »

Nu, zal ik me ook nog maar even voorstellen, wel zo netjes.
Jinny, 52 jaar oud.
Via Klaas K hier gekomen, een link gevolgd op een ander forum.

Geboren aan het Groot NH Kanaal, met een vader die gek was met bootjes.
Zelf had hij een bootje gebouwd en met het gezin op vacantie.
Doordat hij arbeidsongeschikt raakte kwam hij in contact met schippers van 'de Vries en vd Wiel', de bekende Grinza's.
Daar is hij diverse malen als opstapper meegeweest tot zijn overleiden in '88. (hij werd niet ouder dan 52 jaar)
Zodoende ging ik als puber ook wel eens mee.
Altijd de belangstelling gehouden voor scheepvaart.
Nooit iets mee gedaan.
Wel altijd jaloers geweest op de vrijheid.
Sinds vorig jaar hebben we een motorjachtje, de 'Twei Woiven'.
Heerlijk...

Ik volg enkele schepen via vesselfinder, oa de Athena, waar we bij Gouda aan boord zijn geweest.
Heel gezellige avond gehad met Jonge en Ria..
Ik vermaak me prima op het forum..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door k-k »

Welja Jinny, geef mij de schuld maar! Wens je veel plezier op het Forum en nu we weten hoe jullie boot heet, moet je ook maar eens uit de doeken doen waar je daar overal mee rondstruint. Met een dichtgevroren IJsselmeer weken we wel eens uit en gingen via het Noord Hollands kanaal en de Waddenzee naar Friesland en Groningen. Met de zeilboot ben ik wel eens wegens harde wind via Medemblik, Kolhorn en kanaal de Omval richting Alkmaar gevaren. Na het Alkmaarder Meer langs Nauerna naar het Noordzeekanaal. Varend weinig van de kop van Noord Holland gezien. En voor mijn modelscheepjes te ver van huis. Gr. Klaas.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Jinny »

Klaas, we zijn afgelopen zomer een achtje door west en noord Nederland gegaan..
Van Schoorldam via Purmerend naar Monnikendam en daarna Muiden..
Vecht op, door de Oude Gracht Utrecht en via de Hollandse IJssel naar Gouda, Alphen, Leiden, Haarlem, Schoorldam (zoon afgezet thuis) naar Medemblik Stavoren kris kras Friesland Stavoren Medemblik Schoorldam....
We willen gewoon heel Nederland door...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door pieter53 »

Voor wie er baat bij heeft:

een concept overzicht van onderwerpen op het binnenvaartforum is HIER te zien.

Voor op en aanmerkingen op die lijst klikt U op 'contact' in het menu naast die lijst.

Er moet nog heel wat aan deze lijst gebeuren, maar voorlopig heb ik mijn buik er even van vol :mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door teerkwast »

Dat is nog al wat , Pieter. zoals ik al zei, TOEN was het nog overzichtelijk.
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door mastodont »

hard gewerkt Pieter
hopelijk word het op zijn waarde geschat
gr
leo
Plaats reactie