Even voorstellen / algemene mededelingen

Alles over binnenscheepvaart
Jan en Anna Vogel 46
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 22:53
Locatie: Giessenburg

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Jan en Anna Vogel 46 »

Gert Schouwstra schreef: 07 jul 2017 20:03 Dag Jan,
Van harte welkom op ons forum. Als je HIER klikt krijg je een foto en gegevens van de Rudolf Ohman. Inderdaad een mooie boot die veel herinneringen oproept.
Hallo Gert,

ja,dat is een stuk jeugdsentiment,wij woonde aan de rivierdijk,klem aan de Merwede,en als dan de wind oost was en de Rudolf Ohman was op hoogte van de Merwedebrug in Gorinchem hoorde je hem al aan komen,wat een geweld zeg,die karren stonden altijd aan de rode streep volgens mij.Bedankt voor je foto,s en overzicht.Ik wis wel dat ze gehermotoriseerd was van 2x 600 naar 2x 750 PK.Ik weet ook dat ze al jaren geleden gesloopt is,volgens mij bij Treffers in Haarlem,maar ik lees dat dit in Walsum is gebeurd

mvg:Jan.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Kapitein Spok »

Maar een Piet Vogel zoals Piet schrijft zegt mij niks.

Oké, waarmee overduidelijk bewezen is dat er meer(dere) "Vogels" zijn dan we denken.

Maar Jan, hoe dan ook, welkom en "zing zoals je gebekt ben"!
Elk redelijk geluid op dit forum is welkom.

En dan is het goed om te weten dat het geluid van een RVM 545 Deutz heel anders is dan een 165 GM, maar het zijn/waren beiden puike motoren.
Jan en Anna Vogel 46
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 22:53
Locatie: Giessenburg

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Jan en Anna Vogel 46 »

Kapitein Spok schreef: 08 jul 2017 12:30 Maar een Piet Vogel zoals Piet schrijft zegt mij niks.

Oké, waarmee overduidelijk bewezen is dat er meer(dere) "Vogels" zijn dan we denken.

Maar Jan, hoe dan ook, welkom en "zing zoals je gebekt ben"!
Elk redelijk geluid op dit forum is welkom.

En dan is het goed om te weten dat het geluid van een RVM 545 Deutz heel anders is dan een 165 GM, maar het zijn/waren beiden puike motoren.
Beste Kapitein Spok,
Ja de 165 pk GM ken ik wel,die stond vroeger ook in de sleepboot Jannie van van den Herik uit Sliedrecht.Daar was Jan Klop de schipper op,mijn oom had ook een motorscheepje met......24pk Deutz kopklepper en de koeling er boven op.Die heeft ons weleens vlot getrokken bij zeer laag water in de Merwede.een mooie en betrouwbare kar,alleen de rook..........geen euromotor dus :lol:Later is de jannie verkocht en kregen ze een grote Duitse sleepboot gebouwd in 1941 in heusden,de Hanne, is ook gesloopt ondertussen in Kampen.Daar stond een 390 PK Deutz in.
Sleep boot Hanne in dienst van de firma van den herik uit Sliedrecht..jpg
Sleep boot Hanne in dienst van de firma van den herik uit Sliedrecht..jpg (26.31 KiB) 2090 keer bekeken
]
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door joop 1 »

En dan is het goed om te weten dat het geluid van een RVM 545 Deutz heel anders is dan een 165 GM, maar het zijn/waren beiden puike motoren. eindelijk eens iemand die eens iets goeds zegt over de GM en terecht de enigste 2tact motor die niet door zn knieen gaat als het zwaar word de meeste 2tact motoren zijn astma leiers komen altijd lucht te kort als het zwaar word
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Jan en Anna Vogel 46
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 22:53
Locatie: Giessenburg

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Jan en Anna Vogel 46 »

Hallo Joop,
Ja de GM 2 takt motoren zijn voor mij geweldige karren.Ik ben niet alleen scheepsfanaat maar ook in en in Trucker,de Amerikaans trucks kunnen maar 4 motoren,Cat,Cummins ,Mack,en .....GM,dus die moeten wel betrouwbaar zijn,als jij ergens in de nowear in Australia een defecte motor heeft ben je aan de Goden overgeleverd.Dus een makkelijke kar in onderhoud is dan broodnodig.
Elistha545
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2017 22:25

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Elistha545 »

Even voorstellen , mijn naam is André en ben inmiddels alweer 50 jaar .
Mijn ouders hebben altijd gevaren en ik kwam na mijn schooltijd in mook bij mijn ouders aan boord , dit was een dortmunder met een 430 pk mwm bij 500 omw.
Toen ik 20 was verhuisde we naar een 80 meter met 630 pk Deutz 2 tact bij 500 omw .
Ik haalde mijn rijnpatent en trouwde in 1993 waarna we in loondienst zijn gaan varen eerst op een 800 tonner met 450 pk gm toen een 1200 tonner met 2x 282 pk stork-Ricardo .
Vanaf 1996 onze eerste eigen schip gekocht , deze was 695 ton met 400 pk volvo , daarna een schip van 1350 ton waar een deutz-mwm van 830 pk in stond ( deze motor was een ramp ) uiteindelijk hebben wij hier een Cat 3508 in gebouwd van 973 pk .
Dit schip verkocht in augustus 2016 en in ons huis gaan wonen die we al 5 jaar hebben .
Wat nu ? :shock: of met opbrengst van verkoop huis aflossen en baan zoeken of toch ander schip ?
Mijn vrouw en ik vonden beide een baan in ploegendienst maar na drie maanden hadden we het alweer gezien ( wat viel dat tegen zeg ) we zagen elkaar veel minder dus toch maar kijken of er iets leuks te koop lag .
En ja in november kochten we weer een schip , dat ging vrij snel , schip bekeken , nagedacht , bod gedaan , gekeurd en week later beschreven bij notaris :D
Het is wel een oude dortmunder uit 1929 met een oude deutz 545 500 pk sterk uit 1958 maar zijn er helemaal blij mee .

Gr. André
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Kapitein Spok »

Hallo André welkom op dit forum.

Wat die "ouwe" 545 Deutz uit 1958 betreft: ik heb een aantal jaren mogen werken met zo'n zelfde machine maar die was van 1949 en draait nu nog, dus wat is oud?
Ik moet er wel bij zeggen, die Deutz die ik bedoel wordt al jarenlang niet meer onderhouden; die wordt vertroeteld!!

En mogen we ook weten hou je huidige schip heet, of vind je dat te privé? dat mag ook hoor!
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door veen1195 »

Ja André,ook van mijn kant welkom.
Het bouwjaar van het schip en het soort motor leidden mij,via Ver. De Binnenvaart,
heel snel naar 'n ex-naam van je schip.
Ziet er prima onderhouden uit!
Zelf heb ik ook jaren gevaren met 'n 545;probleemloos.(afgezien uiteraard van het normale onderhoud en de nodige vervangingen.)
Groet,Jan.
Elistha545
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2017 22:25

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Elistha545 »

Dank je Jan , schip is altijd wel goed bijgehouden en netjes mee gevaren .
Het enigste wat er aan mankeert is de stuurhut , teakhout maar is ontzet en diverse ramen waren gesprongen maar nieuwe aluminium overzakbare hut is besteld en hoop in oktober die te plaatsen .
Nu ruim 7 maanden gevaren en alleen nog maar 1 accu van generator vernieuwd dus dat is mazzel hebben , gr André
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door pieter53 »

Even ter opfrissing van ons geheugen ;-)

Wanneer je vindt dat berichten verplaatst of verwijderd moeten worden dan kan je (als je ingelogd bent)
1. Op de uitroepteken naast het knopje " (quote) klikken
2. Een aanwezige moderator (groen of rood aangegeven in 'wie is er online') een persoonlijk bericht sturen door op die naam te klikken.
3. Een moderator (Janna, Bram, Ben of Kees) een PB of een email sturen.

Succes gewenst in de strijd tegen topicvervuiling :D
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie