Even voorstellen / algemene mededelingen

Alles over binnenscheepvaart
rosalinde
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2015 15:59

Re: Algemene mededelingen / even voorstellen.

Bericht door rosalinde »

Goedenavond, ik wil me ook even voorstellen. Ik geniet al een tijdje van dit forum en wil graag een steentje bijdragen.
Ik heb onder het onderwerp Hoop en Vrees al een viertal berichten geplaatst maar deze horen in "de tjalk in binnen- en buitenvaart" thuis. Het is me niet duidelijk hoe dat moet, misschien kan een van de moderatoren dat uitleggen.
Ik ben Martin van der Heide en vaar en woon op het ms. Rosalinde. Groet!
ADH
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2015 10:42

Voorstellen

Bericht door ADH »

Even mijzelf voorstellen,

Hier is/was nog niet van gekomen.
Ik ben ADH en heb 32 jaar gevaren. op verschillende schepen.
Duwvaart, tankvaart, droge lading en dit bij rederijen en particulieren.

Ik ben nu aan het proberen een boek te schrijven over onze schippersfamilie die teruggaat
tot 1884 voor zover ik weet.
Ik heb al wat vragen gesteld over schepen uit lang vervlogen tijden op dit forum en
verrassend genoeg ook al diverse reacties gehad, hiervoor dank.

Ik weet nog niet goed hoe e.e.a. werkt op dit forum, maar dat gaat nog wel lukken.
Ben ook zeer verbaasd dat er zoveel bewaard is gebleven aan materiaal.

Wel, ongetwijfeld vraag ik nog meer info op dus tot het volgende schrijven.

met vriendelijke groet,

ADH
reinaart
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2015 17:05

Re: Algemene mededelingen / even voorstellen.

Bericht door reinaart »

Hallo, ik heb me vandaag op dit forum geregistreerd. Ik woon in Zeeland en ben erg geïnteresseerd in de landingsvaartuigen die in de jaren 40-45 in Nederland en België voor de Duitsers zijn gebouwd. Ik sta ervan te kijken hoeveel schepen van het type Marinefährprahm er op talloze Nederlandse werven zijn gebouwd. Vreemd genoeg lijken er weinig foto's van die vaartuigen te zijn gemaakt. Ik heb een aantal foto's van Siebelfähren (catamaran-achtige veerboten), deze werden onder meer gebouwd in Antwerpen . Ik heb met name dankbaar gebruik gemaakt van de "Oud Antwerpen" thread op dit forum om een Siebelfähre van het Hochsee-Lehr-Kommando te kunnen lokaliseren (Kali magazijn op de achtergrond). Tenslotte ben ik ook erg geïnteresseerd in alles wat met operatie Seelöwe te maken heeft.

Groet,

Arjan
fok
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:21
Locatie: krimpen ad ijssel

Re: Algemene mededelingen / even voorstellen.

Bericht door fok »

beste forumleden , ik volg al een poos met plezier dit forum ,en wil me graag even voorstellen .
ik ben fok [folkert] vreeken , opgegroeid aan boord van de goedeverwachting ,een luxe motor 86ton .
goede herinneringen hieraan .ligplaatsonderwijs genoten in oa adam , rdam .
op m'n 15 de als matroosje gaan varen oa bij vroege.en schipper geweest op de jama , sleepvlet van dekker papendrecht . op m'n 25 e chauffeur geworden tot de vut ,nu 8 jaar geleden .
woon al die tijd in het schippersdorp krimpen ad ijssel.
het is nog even uitproberen hoe alles werkt . en kan niet uit recente ervaringen spreken .
maar hoop nog wel wat foto''s te plaatsen. het liefst ben ik aan de waterkant .
met vriendelijke groet fok
dit is ons dagelijks uitzicht .
Bijlagen
P1050084.jpg
P1050084.jpg (55.74 KiB) 2723 keer bekeken
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

k

Bericht door joop 1 »

FOK WELKOM bij de club als je bij dekker heeft gevaren heb je altijd wel wat te vertellen ik heb de jama goed gekend de tijd dat hij bij Zierikzee werkte toen heeft roel Feenstra er nog even mee gevaren gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Jan en Anna Vogel 46
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 22:53
Locatie: Giessenburg

even voorstellen

Bericht door Jan en Anna Vogel 46 »

Beste mede forum bezoekers,
Ik ben Jan Vogel,geboren 1966 in Boven-Hardinxveld aan de rivier de Merwede,in de jaren 70 een weerwar van schepen van weleer,kustvaardertjes met die mooie rompen,duwvaart,de mooie tankers van de VT,de zandschepen van Gebr.Rook uit Ouderkerk a/d Ijsel.een duw boot blijg ik me herineren,een omgebouwde Duitse sleepboot met de naam:Rudolf Ohman,2 x 750 PK Deutz.Deze boot hoorde je al van verre aankomen met z,n machtig motorgeluid van de stampende Deutzen,daar krijg je heimwee naar.Ik ben erg onder de indruk van deze site en hoop veel te genieten van Kustvaart,sleepvaart,Visserij en Oude Diesel motoren.


mvg:Jan Vogel.
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Jan,
Van harte welkom op ons forum. Als je HIER klikt krijg je een foto en gegevens van de Rudolf Ohman. Inderdaad een mooie boot die veel herinneringen oproept.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Kapitein Spok »

jan welkom bij de club, die soms wat lijkt te dutten, maar feitelijk toch echt springlevend is.

Je zegt: Ik ben Jan Vogel,geboren 1966 in Boven-Hardinxveld

Dan gaan er wat grijze cellen aan het schuiven en dan denk ik: Vogel - Hardinxveld - Vertrouwen - Lena....... heft het met elkaar te maken?

Groetjes Theo Janssen alias: kapitein Spok
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door DPLA »

Hallo Kapitein Spok,

Je bent de Adri nog vergeten, deze 3 schepen waren van Piet Vogel uit Hardinxveld, alle drie uitgerust met een Caterpillar motor van172 PK
De Vertrouwen was verlengd naar 58 meter.
Regelmatig op deze 3 schepen gewerkt in de jaren 60 van de vorige eeuw.
Piet Vogel was vaste klant bij de Scheepswerf in Lisserbroek.
Piet Vogel was een fijne kerel, veel te vroeg overleden.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Jan en Anna Vogel 46
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 22:53
Locatie: Giessenburg

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen.

Bericht door Jan en Anna Vogel 46 »

Kapitein Spok schreef: 07 jul 2017 20:17 jan welkom bij de club, die soms wat lijkt te dutten, maar feitelijk toch echt springlevend is.

Je zegt: Ik ben Jan Vogel,geboren 1966 in Boven-Hardinxveld

Dan gaan er wat grijze cellen aan het schuiven en dan denk ik: Vogel - Hardinxveld - Vertrouwen - Lena....... heft het met elkaar te maken?

Groetjes Theo Janssen alias: kapitein Spok
Hallo Theo,
Ja ik ken wel een schip dat Vertrouwen heette,die was van de gebroeders Egas,mijn moeders moeder was ook een Egas,dus dat zit inderdaad in de Familie.De gebroeders Egas hadden 3 schepen,De vertrouwen,de 3 gebroeders en de Onderneming,de Egassen voeren riet en rijshout.De Onderneming is later verlengd. En een van de 2 andere schepen is later uitgerust met een Gardner Diesel,ik dacht de Vertrouwen.De Onderneming is later verkocht aan Jan Boogaard van dacapo scheepsbetimmeringen in Hardinxveld-Giessendam,die heeft het schip laten inkorten tot haar eigenlijke lengte en als plezier vaartuig gebruikt.De 33pk Kromhout gloeikop motor is vervangen voor een DAF 575 of 615,weet ik niet precies meer.Als boegschroef gebruikte Jan een 27 pk Yanmar diesel buitenboord motor die in een soort beun was bevestigd en dmv een joystick werd bedient.Het schip is inmiddels weer verkocht,weet niet aan wie of waar.Maar een Piet Vogel zoals Piet schrijft zegt mij niks.

mvg:Jan.
Plaats reactie