Even voorstellen / algemene mededelingen

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door k-k »

Welkom op het Forum, Theo. De kans op reacties is waarschijnlijk groter als je er een paar plaatjes van enige documenten bijzet. Scheeps- en familienamen spreken eventuele nabestaanden ongetwijfeld aan. Succes ermee! Gr. Klaas.
TheoJFSchalke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2018 16:10

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door TheoJFSchalke »

k-k schreef: 17 mei 2018 15:23 Welkom op het Forum, Theo. De kans op reacties is waarschijnlijk groter als je er een paar plaatjes van enige documenten bijzet. Schees- en familienamen spreken eventuele nabestaanden ongetwifeld aan. Succes ermee! Gr. Klaas.
Dank je Klaas. Als voorbeeldjes:
Bijlagen
Sleepvaartboekje 1943 - "Suzanna" (Dordrecht 30-5-1916), directeur M. Bek, kapitein J.H. Bek
Sleepvaartboekje 1943 - "Suzanna" (Dordrecht 30-5-1916), directeur M. Bek, kapitein J.H. Bek
Sleepvaartboekje IMG_0028 (20%).jpg (194.1 KiB) 2267 keer bekeken
Bevrachtingsboekje Regina IV (1924) W.L. de Man 20-mei-1952 - 20-apr-1953
Bevrachtingsboekje Regina IV (1924) W.L. de Man 20-mei-1952 - 20-apr-1953
Bevrachtingsboekje Regina IV (1924) W.L. de Man 20-mei-1952 - 20-apr-1953 (25%).jpg (194.51 KiB) 2267 keer bekeken
NPRC Aanmeldingsdocument Rijnvaartcentrale 1947
NPRC Aanmeldingsdocument Rijnvaartcentrale 1947
Rijnvaartcentrale 1947 (op document) (50%).jpg (196.06 KiB) 2267 keer bekeken
jan pont
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:40
Locatie: gorinchem

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door jan pont »

Ik weet nog wel van die zegels bevrachtingsboekje was soms te klein om alles te plakken, later werden de zegels afgeschaft en kwam er een kassabon voor in de plaats die in het bevrachtingsboekje werd geplakt.
varen is een manier van leven
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door Kapitein Spok »

Wanneer je op de beurs een binnenlandse reis had aangenomen kreeg je het bevrachtingboekje pas terug wanneer er voldoende zegels waren geplakt -en betaald!-
Maar er was in die tijd ook een bekende bezigheid die bekend stond als: ZEGELEN.
Zand en grind werden buiten de beurs om bevracht, maar er moest wel bij de RVI betaald worden.
Om die reden ben ik nog wel eens vanuit het zandgat in Bergen op pad gestuurd.
Eerst met de bus naar Venlo en later, toen daar een bijkantoortje van de RVI werd geopend, met de fiets naar Afferden om de nodige zegels te laten plakken.

Overigens vind ik dit ook wel weer een heel nieuw en interessant onderwerp. Ik vraag me alleen af in welke draad dit thuis hoort. Die goeie ouwe tijd" zou kunnen, maar dan moet je dat goeie er wel af laten! Maar gelukkig hebben we wijze moderatoren die dit, indien nodig, heel vakkundig en met wijsheid oplossen
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door k-k »

Theo, Naar aanleiding van je vraag herinnerde ik me een paar oude werfrekeningen. Nu ik er nog eens naar kijk zie ik dat de eerste van 1946 een nooduitgifte was. Dan nog een uit 1948 en eentje uit 1954, die 50% duurder is. Gr. Klaas.
1946 Nota Barkm. 1.JPG
1946 Nota Barkm. 1.JPG (203.45 KiB) 2094 keer bekeken
1948 Nota Barkm. 2 aangepast.jpg
1948 Nota Barkm. 2 aangepast.jpg (266.36 KiB) 2094 keer bekeken
1954 Nota Barkm. 3 aangepast.jpg
1954 Nota Barkm. 3 aangepast.jpg (424.61 KiB) 2094 keer bekeken
jacob
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2019 17:31

voorstellen

Bericht door jacob »

Hallo,beste forum leden,ik ben net lid geworden,van deze forums,
ik wil me graag even voorstellen,al zullen erwel leden zijn die mij wel kennen,
ik ben jacob westrik van het ms.vagari een verlengde spits,varend door heel nederland en soms belgie,
en woonachtig te Harderwijk.

Groet,
Jacob Westrik
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: voorstellen

Bericht door Kapitein Spok »

Jacob welkom, ik hoop dat je met evenveel genoegen aan dit forum zult deelnemen als ik al weer verschillende jaren doe.

Ik ben geboren en getogen op de klipper Jolles.
Na 102 jaren in onze familie, is dit schip na een korte omzwerving eigendom van Willem Westrik geworden.
Het vaart nu als Admiraal van Kinsbergen met domicilie Elburg al weer vele jaren in de chartervaart.

En nu vraag ik me af; Is Willem wellicht familie van jou? **.

** Op dit forum is niemand tot antwoorden verplicht, zeker niet op persoonlijke vragen! *
jacob
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2019 17:31

Re: voorstellen

Bericht door jacob »

hallo,Kapitein Spok,
bedankt voor je leuke reactie, de Admiraal van kinsbergen,ken ik wel,maar is geen familie,
hij heet Westerink en ik westrik vandaar!
maar die vergissing wordt vaak gemaakt,ik neem het je niet kwalijk.
groeten,Jacob.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door Gert Schouwstra »

Hoi Jacob, welkom.
Nu we toch zo bezig zijn: Ken jij dan Andries Westrik van de Anna? Daar werk ik af en toe mee samen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
jacob
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2019 17:31

Re: Even voorstellen / algemene mededelingen

Bericht door jacob »

hallo Gert,jazeker andries is familie van mij,zijn vader en mijn vader waren neven.
Plaats reactie