Pagina 318 van 511

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 02 sep 2018 11:50
door jos_br
maarpol schreef: 01 sep 2018 21:59 22 Maart 2017 verzijlde de Ex Atlantic Trader op de pier bij Lagos en deze foto is 6 Augustus 2018 gemaakt . Ik staat er toch van te kijken dat ze er toch nog zoveel van hebben kunnen sloopen op die pier daar.

Maar jammer genoeg zachtjes maar zeeker nul reacties meer op dit topic

Vergis je niet, ik denk dat er juist veel mee lezen/kijken. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet vaak reageer, maar ben meer verbaasd over wat dat daar allemaal gebeurd en tegelijkertijd nòg meer verbaasd waar wij ons hier druk om maken.........

Zo'n schip, en vooral hoe het daar gesloopt is, ben ik toch bang dat er milieutechnisch wel wat dingetje niet helemaal goed gaan. :mrgreen:

Jos.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 02 sep 2018 11:53
door k-k
In vroeger jaren was daar op de rede nog wel eens wat zeeroverij. Eind zeventiger jaren verscheepten we daar wel product naar toe. Moesten stapels papier mee voor diverse losplekken. Op de rede werden schepen "bezocht" door bewapende lieden en werd de bemanning bijna letterlijk uitgekleed. Alles wat de mannen wilden hebben moesten ze maar afstaan. Enig idee of de illegale handel in Crude nog rendeert Martin? En zou er in de bush nog worden geraffineerd? Nog iets gehoord of gezien van de oude Balder? Gr. Klaas.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 02 sep 2018 13:21
door maarpol
De illigale handel is er nog steeds maar in verhouding hoe het was in kleine schaal .En daarvoor ook geen export van oude tankers uit Europa naar Nigeria

https://guardian.ng/news/navy-seizes-1- ... smugglers/

https://guardian.ng/news/navy-seizes-1- ... smugglers/

Krant 20 Augusteu 2018 https://independent.ng/restoring-peace- ... il-output/

Also seized were 24 ocean going vessels, 1,601 boats, 198 barges, 258 outboard engines, 133 tanker trucks, 349 vehicles, 95 generating sets and some 6,958 sundry items facilitating illegal activities.

“A total 1,819 illegal refineries, 6,027, 13,663 drums and 17,300 jerrycans were destroyed during the period under review”, he said.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 02 sep 2018 19:30
door peelander
maarpol schreef: 01 sep 2018 21:59 Maar jammer genoeg zachtjes maar zeeker nul reacties meer op dit topic
Hey Martin,
Mogelijk weinig reacties; jij bent de expert en de meesten hier weten niet van de hoed en de rand.
Maarrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!
Per plaatsing 129 geinteresseerden; er zijn topics, die VEEL minder scoren.
Doorgaan dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
groeten
Jan van de Pluijm

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 02 sep 2018 20:37
door ichthus
Hallo allen,om een rood blokje van een topic weg te vinken word ik wel genoteerd als viewer ,ondanks mijn (on) geintereseerdheid.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 03 sep 2018 18:54
door maarpol
1 Maand geleeden bij Lagos de Ex Mairow nu Mt Rover en de Atlantic nu Atlantic Star bij Lagos . De Mairow met een katterug van een half meter en een groote schade in het midden schip aan stuurboord . De Atlantic heeft van het jaar op het land geweest en gelijkktijdig een Oranje kleurtje gekreegen. En deze Mairow heeft de laatste jaaren bij Lagos geleegen en ik denk niet in de vaard

Mairow https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/10195/

Atlantic https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/2737/

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 03 sep 2018 20:55
door maarpol
Deze foto is ook bij Brass genomen waar ook een paar binnenvaart tankers op het strand zitten. Misschien dat iemand wat bekends in dat kust tankkertje ziet . Is wel de enigste die drijft op de foto.

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 sep 2018 08:21
door maarpol
Nigeria en valse papieren .

Afbeelding

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 sep 2018 08:28
door maarpol

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Geplaatst: 10 sep 2018 08:43
door Jinny B
Even voor het idee, ook ik lees trouw (weer) mee.