Natuurlijk is een binnenvaartradar op zee ook te gebruiken, maar denk dat het plug & play spul voor de pleziervaart gemakkelijker te plaatsen en te koppelen met een kaartplotter is. Dat kleine spul neem je zo onder de arm mee en neemt genoegen met een 12 Volts voeding of accu.
Voor het spul gemaakt voor de beroepsvaart ben je veel meer afhankelijk van experts om het te installeren en te repareren. Gr. Klaas.
Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Hier nog een paar foto s die gisteren zijn genomen in die stuurhut maar ik heb geen idee wat al die kastjes zijn voor iets . Mijn laatste reisje was in Maart 1973 dat wat ik toen aanboord had was een Kelvin radar bochten meter en Marifoon . Dat is nu 45 jaar geleeden misschien dat de kenners kunnen verklaaren wat daar allemaal staat Tot en met de Eemspoort en Westeind hebben geen eens zulke mooie apparaatjes in de stuurhut staan
Voorgaande zijde Anton https://kustvaartforum.com/viewtopic.php ... 70#p456482
Voorgaande zijde Anton https://kustvaartforum.com/viewtopic.php ... 70#p456482
- Bijlagen
-
- Stuurhut anton (1).jpg (45.51 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (2).jpg (99.49 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (3).jpg (74.32 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (4).jpg (61.94 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (5).jpg (70.38 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (6).jpg (84.55 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (7).jpg (99.62 KiB) 1952 keer bekeken
-
- Stuurhut anton (8).jpg (65.97 KiB) 1952 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Martin, Op de Eemspoort en Westeind hebben ze professionele spullen staan, waarvan een deel verplicht is om te mogen varen.
Zelf zal men er niet veel onderhoud aan kunnen doen. Hooguit een nieuwe monitor aansluiten en kaartmateriaal updaten.
Wat ik in de Nigeriaanse stuurhut zie staan aan "speelgoed", zijn een aantal GPS-en en kaartplotters en een watersport kompas.
Ook denk ik een marifoon en 2 portofoons te zien. en zelfs een normale (voor ons dan) telefoon.
Het lijkt haast of elk bemanningslid zijn eigen setje heeft. De speelgoedradar zal wel te koppelen zijn met één van de kaartplotters.
Vaak krijgt een kaartplotter zijn positiegegevens uit een GPS, zoals de Furuno GPS navigator.
Een paar jaar geleden zeilde ik nogal eens met een vriend. Die zijn zeilboot was uitgerust met een Furuno GPS/Kaartplotter/Radar/AIS, waarbij het radarbeeld over de kaart kon worden gelegd. Je hebt dan een partij info, waar je blind op kunt varen en de kaart schuift onder je door. Hij had ook nog een stuurautomaat, die aan het systeem te koppelen was. Ideaal wanneer je veel solo zeilt.
Op mijn eigen zeilboot behielp ik me met een oude laptop, met daaraan verbonden een GPS-muis. Op de laptop wat kaartmateriaal geïnstalleerd en gaan met die hap. Is een heel andere manier van varen dan op de papieren kaart en het maakt wel een luie navigator van je.
Daarmee varend vroeg ik me wel eens af: Hoe hebben we ons vroeger dan gered? Om eerlijk te zijn bleven we toen ook wel eens liggen met dikke mist.
Gr. Klaas.
Zelf zal men er niet veel onderhoud aan kunnen doen. Hooguit een nieuwe monitor aansluiten en kaartmateriaal updaten.
Wat ik in de Nigeriaanse stuurhut zie staan aan "speelgoed", zijn een aantal GPS-en en kaartplotters en een watersport kompas.
Ook denk ik een marifoon en 2 portofoons te zien. en zelfs een normale (voor ons dan) telefoon.
Het lijkt haast of elk bemanningslid zijn eigen setje heeft. De speelgoedradar zal wel te koppelen zijn met één van de kaartplotters.
Vaak krijgt een kaartplotter zijn positiegegevens uit een GPS, zoals de Furuno GPS navigator.
Een paar jaar geleden zeilde ik nogal eens met een vriend. Die zijn zeilboot was uitgerust met een Furuno GPS/Kaartplotter/Radar/AIS, waarbij het radarbeeld over de kaart kon worden gelegd. Je hebt dan een partij info, waar je blind op kunt varen en de kaart schuift onder je door. Hij had ook nog een stuurautomaat, die aan het systeem te koppelen was. Ideaal wanneer je veel solo zeilt.
Op mijn eigen zeilboot behielp ik me met een oude laptop, met daaraan verbonden een GPS-muis. Op de laptop wat kaartmateriaal geïnstalleerd en gaan met die hap. Is een heel andere manier van varen dan op de papieren kaart en het maakt wel een luie navigator van je.
Daarmee varend vroeg ik me wel eens af: Hoe hebben we ons vroeger dan gered? Om eerlijk te zijn bleven we toen ook wel eens liggen met dikke mist.
Gr. Klaas.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Dat Icom ding is een kortegolf zender...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Na meerdere jaaren gearresteerd geleegen is de Vilvoorde weer in de run , deze lag bij een marine basis daar en de Nimasa heeft die handel verkocht.
- Bijlagen
-
- Vilvoorde gisteren2.jpg (63.45 KiB) 1749 keer bekeken
-
- Vilvoorde gisteren.jpg (101.94 KiB) 1749 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
31 Januarie 18 de Veendam op het zelfde plaatsje
- Bijlagen
-
- Veendam 31 jan 18.jpg (67.5 KiB) 1649 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Martin,
Bedankt voor de vele foto's van de stuurhut van de Anton. Mij oudste broer heeft hier jaren opgevaren. Ben ook eens een weekje meegevaren, de stuurhut was niet echt een gezellige plekje, het was echt een werkplek, meer absoluut niet. Toch leuk om de foto's te zien na ca 18 jaar.
Mvg.
Geert
Bedankt voor de vele foto's van de stuurhut van de Anton. Mij oudste broer heeft hier jaren opgevaren. Ben ook eens een weekje meegevaren, de stuurhut was niet echt een gezellige plekje, het was echt een werkplek, meer absoluut niet. Toch leuk om de foto's te zien na ca 18 jaar.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Leuk te leezen en waarschijnlijk komt er meer van deze Anton maar ik ben het met je eens dat het stuurkot niet veel zaaks is . Klein en ziet er nu niet direkt gaaf meer uit. Foto s beginnen hier van deze Anton hut https://kustvaartforum.com/viewtopic.php ... 70#p456482Binnenvaarder schreef: ↑07 feb 2018 20:46 Martin,
Bedankt voor de vele foto's van de stuurhut van de Anton. Mij oudste broer heeft hier jaren opgevaren. Ben ook eens een weekje meegevaren, de stuurhut was niet echt een gezellige plekje, het was echt een werkplek, meer absoluut niet. Toch leuk om de foto's te zien na ca 18 jaar.
Mvg.
Geert
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Mei 2017 wel een bekende verschijning de Ex Piz Varuna nu-Vajara
- Bijlagen
-
- Vajara mei 2017.jpg (100.45 KiB) 1518 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.