mooi schip met zo te zien nog goeie machinekamer ketting takels boven de motor nog origineel heb door nog gebruikt van gemaakt voor reparatie van de enterprice in de periode dat ik bij de biesbosch werkte
een kop en kont schip van maken maar kost wel veel op hem weer modern bewoonbaar te maken denk ik
Ditjes en datjes op de Eemspoort,en nu schipperen met de Spartitaxus
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Och, die woning achterop is eigenlijk niks mis mee, alles is aanwezig en zou ook nog moeten werken.
Voorop is enkel nog de originele slaapkamer helemaal voorin nog compleet. De ruimte erachter is leeg gehaald en de keuken is ook niet alles meer.
Het is maar net wat je onder "modern bewoonbaar" verstaat, denk ik?
Ik zou het toilet vervangen door een normale met spoelbak en een vuilwatertank plaatsen, maar verder zou ik er best in kunnen leven, hoor.
Voorop is enkel nog de originele slaapkamer helemaal voorin nog compleet. De ruimte erachter is leeg gehaald en de keuken is ook niet alles meer.
Het is maar net wat je onder "modern bewoonbaar" verstaat, denk ik?
Ik zou het toilet vervangen door een normale met spoelbak en een vuilwatertank plaatsen, maar verder zou ik er best in kunnen leven, hoor.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
je weet inmiddels waar hij lig midden stuk er uit en verkopen als oud ijzer de rest meenemen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Denk niet dat de eigenaar dat leuk gaat vinden.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Och, die woning achterop is eigenlijk niks mis mee, alles is aanwezig en zou ook nog moeten werken.
Voorop is enkel nog de originele slaapkamer helemaal voorin nog compleet.
Het enige dat ik van het interieur van deze schepen weet is: "Het was voor die tijd hypermodern".
Maar dat heb ik uitsluitend van horen zeggen.
Ik ben nooit op een "Fransman" binnen geweest.
Mij vraag is dan ook; Heeft iemand interieur foto's van de woningen op deze schepen?
Tweede vraag: wil iemand die hier met ons delen?
Voorop is enkel nog de originele slaapkamer helemaal voorin nog compleet.
Het enige dat ik van het interieur van deze schepen weet is: "Het was voor die tijd hypermodern".
Maar dat heb ik uitsluitend van horen zeggen.
Ik ben nooit op een "Fransman" binnen geweest.
Mij vraag is dan ook; Heeft iemand interieur foto's van de woningen op deze schepen?
Tweede vraag: wil iemand die hier met ons delen?
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Harry heeft eens wat gepubliceerd. Daarin stond een foto in van de keuken en van de Enterprise.
De Binnenvaart heeft ook het een en ander laten verschijnen, maar behalve van de machinekamer, geen foto binnen opnamen geloof ik.
Even hier naar beneden scrollen.
https://www.vaartips.nl/extra/franse.htm
De Binnenvaart heeft ook het een en ander laten verschijnen, maar behalve van de machinekamer, geen foto binnen opnamen geloof ik.
Even hier naar beneden scrollen.
https://www.vaartips.nl/extra/franse.htm
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Eigenlijk een Canadese motor !
Geen Franse hand aan te pas geweest.
De scheepsdelen zijn alleen maar in de Biesbosch samengebouwd tot een schip naar het Franse model : Franse luxe motor !
Geen Franse hand aan te pas geweest.
De scheepsdelen zijn alleen maar in de Biesbosch samengebouwd tot een schip naar het Franse model : Franse luxe motor !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Hallo Piet, Geen Franse hand aan te pas geweest.
Das ist falsch und stimmt nicht !!!
Name: CHATEAU LAFITE
Eigner:Société Alsacienne de Navigation Rhénane (Sanara)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität: F
Europanummer: 629 F Strsb
Technische Daten
Länge: 73,50 m
Breite: 8,15 m
Tiefgang: 2,62 (nachgeeicht auf 2,81 m)
Tonnen: 889 t (nachgeeicht auf 955 t)
Maschinenleistung: 480 PS
Maschinenanlage: Enterprise
Baujahr: 1952
Erbaut in: Le Havre
Bauwerft: Duchesne & Bossiere
Ausgebaut: Dordrecht
Werft: De Biesbosch
Baunummer:
Atest vom: 19.03.1952
Ausstellungsort: Dordrecht
gr. Ernst
Das ist falsch und stimmt nicht !!!
Name: CHATEAU LAFITE
Eigner:Société Alsacienne de Navigation Rhénane (Sanara)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität: F
Europanummer: 629 F Strsb
Technische Daten
Länge: 73,50 m
Breite: 8,15 m
Tiefgang: 2,62 (nachgeeicht auf 2,81 m)
Tonnen: 889 t (nachgeeicht auf 955 t)
Maschinenleistung: 480 PS
Maschinenanlage: Enterprise
Baujahr: 1952
Erbaut in: Le Havre
Bauwerft: Duchesne & Bossiere
Ausgebaut: Dordrecht
Werft: De Biesbosch
Baunummer:
Atest vom: 19.03.1952
Ausstellungsort: Dordrecht
gr. Ernst
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Hallo, diese 20 Motore sind echte Canadier.
Werft in Victoria
BARSAC
CANTENAC
Werft in Quebec
CHAVIGNOL
CLOS VOUGEOT
COTRON
COTES ROTIES
CRAMANT
FLEURIE
HERMITAGE
MACON
MERCURY
MEURSAULT
MONTRACHET
MORGON
MUSIGNY
NUITS
POMMARD
RICHEBOURG
ROMANEE
VOLNAY
gr Ernst
Werft in Victoria
BARSAC
CANTENAC
Werft in Quebec
CHAVIGNOL
CLOS VOUGEOT
COTRON
COTES ROTIES
CRAMANT
FLEURIE
HERMITAGE
MACON
MERCURY
MEURSAULT
MONTRACHET
MORGON
MUSIGNY
NUITS
POMMARD
RICHEBOURG
ROMANEE
VOLNAY
gr Ernst
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Ik snap er niks meer van... Dus de Lafite is geen Canadees? Ik had de bouwwerf wel gevonden in Le Havre, maar ik ging er van uit dat ze in Canada gebouwd was en in Le Havre in elkaar gezet was.