Herinneringen van "teerkwast".

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door pieter53 »

Bedankt!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Even voor de duidelijkheid. allereerst bedankt voor de reacties. Als ik wat vind, dat ik de moeite waard vind, om te delen, dan doe ik dat.
Maar met a, sociale media, wil ik NIETS te maken hebben, ik wil mij leven, niet laten lijden door meneer Suikerberg. Google is voor mij een UITERSTE noodzaak. Ze hebben de hele wereld in hun macht, maar MIJ niet. Zo dat is duidelijk, nu verder.

Voor de mensen die er niet bij konden wezen, wat plaatjes van de stoomdagen in Hellevoet.
Afbeelding

Afbeelding

Deze auto reed Willem Maas al in de jaren zestig, de hoge hoed Mercedes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Binnenvaarder »

Leuk filmpje over de R'damse haven van 1956. Op ca 6 min. zie je de "Santa Teresa" achteruit de Maashaven in gaan. Ik heb van haar en haar zusterschip "Santa Inės" een boekje uit 1955, gaat helemaal over de bouw en reizen van het schip.
mvg
Geert
Bijlagen
Santa Teresa_20170822_0002(0).jpg
Santa Teresa_20170822_0002(0).jpg (544.86 KiB) 2211 keer bekeken
Santa Teresa_20170822_0001(0).jpg
Santa Teresa_20170822_0001(0).jpg (849.7 KiB) 2211 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Filmpje???? Wel mooi die schepen, dat waren toch de koelschepen, die aan de fruit pier lagen?
Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Binnenvaarder »

Mooi film Bart, ik heb er van genoten. Kom tot de conclusie dat ik de DVD in de kast heb liggen :)
Deze 2 schepen hadden wel koelruimen maar waren als stukgoed schip ontworpen, ze hadden wel pass. accommodatie voor 28 personen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Dit zal ook niet met een slakkegangetje gebeurd zijn, vermoed ik.
https://www.youtube.com/watch?v=HTkmAMt-AaU
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Ongelooflijk, wat je allemaal met een jeep kan doen. Dat was toch wel even een uitvinding. En wie heeft ze niet op de luiken gehad, als je veel naar boven voer.
https://www.youtube.com/watch?v=8c0ttEkV49M
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Naar aanleiding van een gesprek,vorige week in Dordt, kwam bij mij de volgende vraag op. Ook in Dordt, gaat het dikwijls over langzaam lopers,waar bij vooral het mooie geluid te sprake komt. Zoals we weten, heeft Bram Westeind pas gehermotoriseerd. Bram heeft gekozen voor een caterpillar. Maar wij vroegen ons af, wat zal in deze tijd, een Deutz 545, hadden kunnen kosten. Men zegt al gauw, ja maar dat is onbetaalbaar, maar wat is onbetaalbaar? Een motor die meer als vijftig jaar mee gaat, is dat onbetaalbaar? Natuurlijk, ze worden al lang niet meer gemaakt. Maar dat was zo het gesprek.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6027
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door k-k »

Bart, Het een en ander zal afhangen van het rendement en de hedendaagse milieueisen. Als je per reis 15 ton vracht meer mee kunt nemen, vooral bij laag water is mooi meegenomen natuurlijk. En hoever kijk je vandaag vooruit? Lange termijn denken is dat er nog wel? Ook een langzaamloper heeft onderhoud nodig en als daar niet meer in kan worden voorzien houdt het vanzelf op. Laten we blij zijn dat we het hebben meegemaakt en zelfs af en toe nog eentje kunnen horen. Gr. Klaas.
Plaats reactie