Pagina 84 van 85

Re: Franse motor.

Geplaatst: 11 jan 2018 17.20 19:49
door Wrijfhout
In juni ben ik door Evert Hakvoort benadert, hij en zijn vriendin hadden het schip kort ervoor gekocht. Ik dacht dat het schip Urk als thuishaven had.
Heb hem toen diverse foto's van zijn schip gestuurd.

Gr. Harry

Re: Franse motor.

Geplaatst: 11 jan 2018 17.20 22:02
door Franzose
Hallo Harry, danke für die Info.

gr Ernst

Re: Franse motor.

Geplaatst: 12 jan 2018 17.20 12:03
door Gert Schouwstra
De eigenaar is Vogando VOF, Horstweg 35 in Parrega, hier een paar kilometer vandaan en dat betreft Hakvoort en zijn vriendin. Hakvoort is natuurlijk een echte Urker naam.

Re: Franse motor.

Geplaatst: 30 apr 2018 17.20 14:41
door Binnenvaart
Alabama , 63,31 x 7,06 x 2,73 , 774 ton , Bouwjaar 1947 , Werf Ingalls Shipbuilding Co in Alabama , United States of America , 624 pk Caterpillar , ex Ay , ex Nina , ex Vrede 2 , ex Select , eigenaar E.Hakvoort in Parrega , ENI 02104285

Foto's gemaakt op 17-09-2017 in Lith.

https://goo.gl/jcELiQ

Afbeelding

Afbeelding

Re: Franse motor.

Geplaatst: 08 mei 2018 17.20 20:43
door wim
De Seintoren net voorbij de Postbrug richting Oosterschelde.
Seinpost (Custom).jpg
Seinpost (Custom).jpg (122.5 KiB) 489 keer bekeken

Re: Franse motor.

Geplaatst: 08 mei 2018 17.20 22:40
door Franzose
Hallo Wim, das ist der "SEINTOREN" ex VOUVRAY.
Auf dem Motor war ich als Kind dabei.

gr. Ernst

Re: Franse motor.

Geplaatst: 09 mei 2018 17.20 10:47
door wim
Franzose schreef:
08 mei 2018 17.20 22:40
Hallo Wim, das ist der "SEINTOREN" ex VOUVRAY.
Auf dem Motor war ich als Kind dabei.

gr. Ernst
Je hebt gelijk zat met de Postbrug in mijn hooft is hersteld Ernst

Re: Franse motor.

Geplaatst: 20 mei 2018 17.20 16:57
door d`oude schipper
Tja nog steeds druipt er nog wat na over die zogenaamde Franse motoren.
Ik als zijnde een der opvarende van toen als stuurman van het eerste uur herinner mij nog goed waarom die enterprice motoren zo goed waren. Dat kwam waarschijnlijk en daar heb ik nog nooit iets over gelezen het goede onderhoud. Lagen we in Antwerpen, gegarandeerd dat er de zelfde of uiterlijk de volgende dag een bootje met monteurs en onderhoudspersoneel aanboord stapte en de Enterprice een servicebeurt kreeg. Wij als bemanning behoefden nooit iets aan de motor te doen buiten het normale in bedrijf houden dan. Ook de hulpmotor kreeg zijn beurt. Kwam je in Strasbourg, hup de monteurs hadden altijd wel wat te doen, bij welke firma was die service ook zo goed.
Ook herinner ik mij dat ik een boekwerk had daar we de materialen die we aanboord gebruikten moesten invullen zoals verf teer maar ook zeep schoonmaakmiddelen en weet ik niet meer wat nog meer. Zal wel vaten smeerolie en zo geweest zijn en ook lampen want we hadden 110 volt aanboord wat voor toen heel modern was want pas later kregen er enige een aggregaat om de accu`s op te laden . Wij hadden een hele batterij accu`s staan en kregen we ook weer flessen gedisteleerd water voor en een zuurweger waar je regelmatig de accu`s mee kon testen. Ja alles was tot in de puntjes verzorgt en was het verschil met andere rederijen volgens mij enorm groot. Zijn er nog oud CNFR bemanningsleden die dit zich herinneren. Het schoot mij vanmiddag zo maar plotseling te binnen en dacht, och voor ik het vergeet, even noteren.

Re: Franse motor.

Geplaatst: 20 mei 2018 17.20 17:31
door pieter53
Ik meen dat er in het blad van de Ver. De Binnenvaart eens een artikel over twee monteurs van deze Enterprise motoren heeft gestaan.
Mogelijk de nrs 4 + 5 uit 2010. (Dat kan ik helaas niet meer nazoeken......)

Re: Franse motor.

Geplaatst: 20 mei 2018 17.20 18:53
door Jan van der Doe
Dat was 2010/4 en 2010/5. Pieter.
De een was een voormalig kapitein, Willem Keizer en de ander Wim de Koff, de monteur.
Beiden goede bekenden van mij.

Ik denk dat er op de "Siegfried" nog wel exemplaren liggen.

Copieren mag niet.

Groet
Jan.

Afbeelding
foto van en Franse motor genomen va af de sleepboot "RINY".