Hoi Karel
Dat systeem van torq heb ik gezien,en ik ken die jongen die het schip nu heeft n beetje
Dat is dus puur diesel electrisch,dat is wel leuk en aardig als je dat spul zo koopt voor n zacht prijsje,maar wat dat gekost heeft ...
En dan daarbij is het zo als ik nu kan bekijken het niet zuiniger ergo ik ben nu hier op t kanaal 10l p/u zuiniger bij gelijke snelheid en dan ben ik nog uberbreit
De machinekamer.
Re: De machinekamer.
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: De machinekamer.
Het is een moeilijk geval Bram, nu wordt toch die CCR 4-normering van kracht ? Er moeten boterhammen verdiend worden tenslotte.
Karel
Karel
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: De machinekamer.
Nog een optie Bram ; twee motoren plaatsen met een Twin input- single output koppeling. bv. 2 x 550 pk met Masson koppeling. De motoren
zijn relatief goedkoper in aan schaf. Een extra schakelstand aan de koppeling voor varen met 1 of 2 motoren i.v.m. verhouding schroefas -toerental versus motortoerental.
Voorbeeld:
https://www.finnoygear.no/en/en_tomotor.html
Karel
zijn relatief goedkoper in aan schaf. Een extra schakelstand aan de koppeling voor varen met 1 of 2 motoren i.v.m. verhouding schroefas -toerental versus motortoerental.
Voorbeeld:
https://www.finnoygear.no/en/en_tomotor.html
Karel
Re: De machinekamer.
Wel leuk Karel, maar wel met een verstelbare schroef. Op zich niet verkeerd want je kunt de belasting lekker doseren, maar voor een binnenschip wel kwetsbaar. Gr. Klaas.
Re: De machinekamer.
.....
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: De machinekamer.
Waarom ?, 2 motoren op een schroef hydraulisch gekoppeld weet alleen niet wat de verliezen zijn ermee.
Het lijkt mij een heel goede optie heden met dure olie
Een van de Smid zwarte zee boten was het zo gemaakt.
gr.BB
Het lijkt mij een heel goede optie heden met dure olie
Een van de Smid zwarte zee boten was het zo gemaakt.
gr.BB
Re: De machinekamer.
GM noemde dat een Twinset, daarbij past dit verhaal van iemand die daarmee gevaren heeft:
Er voeren verschillende Belgische spitsen met zo'n spul.LIGATO schreef:Dit waren echte gasoliezuipers, s´morgens van Krefeld en s´avonds in Oberwinter 960 Ltr.
Twee keer 165 Pk. Type 71 gekoppeld aan een Banjo en daar achter een Reintjes kop.met een lijnvertraging.
Re: De machinekamer.
.....
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: De machinekamer.
beginjaren 50 heb ik op het ms DORINDA gevaren,
in het Kielkanaal zegt de ene loods tegen de ander,
er staat een vliegtuig motor in,
tevens in ieder haven moest de kapitein de Hr, van Doorninck
met diverse leidingen de wal op, om deze weer te laten lassen, en of te laten solderen,
in een woord, wat een graf motor was dit,
en 'n herrie onder het varen, niet te geloven,
ik sliep met 'n dotje poetskatoen in de oren,
grtzzz, pete
in het Kielkanaal zegt de ene loods tegen de ander,
er staat een vliegtuig motor in,
tevens in ieder haven moest de kapitein de Hr, van Doorninck
met diverse leidingen de wal op, om deze weer te laten lassen, en of te laten solderen,
in een woord, wat een graf motor was dit,
en 'n herrie onder het varen, niet te geloven,
ik sliep met 'n dotje poetskatoen in de oren,
grtzzz, pete
it is by growing old,
that one remain young.
that one remain young.
Re: De machinekamer.
https://www.shipspotters.nl/viewtopic.php?f=17&t=320
Ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat was op die Dorinda met die GM.
Na vier jaar kwam er al een andere motor in dus blijkbaar niet succes vol.Er werd in die tijd ook nog niet veel aan geluids isolatie gedaan dus het verbaasd me niet dat het een herrie was.Leuk om het van een ervaringsdeskundige te horen!
Groet
Jan
Ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat was op die Dorinda met die GM.
Na vier jaar kwam er al een andere motor in dus blijkbaar niet succes vol.Er werd in die tijd ook nog niet veel aan geluids isolatie gedaan dus het verbaasd me niet dat het een herrie was.Leuk om het van een ervaringsdeskundige te horen!
Groet
Jan