De machinekamer.
Re: De machinekamer.
en de luchtgekoelde listers hadden ook geen lontjes die hebben wij in alle soorten gehad en ik heb nu nog een 1 cyl jp staan helemaal gerestaureerd door mijn broer die zit in de gloeikopjes heeft een schuur vol staan gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: De machinekamer.
Mogelijk waren er afwijkende modellen Lister, maar onze JP had geen enkele mogelijkheid om ergens lontjes in te doen, het valt me wel op dat in kop 3 van Klaes zijn Lister een wel heel erg afwijkende ventiel zit om de compressie ruimte mee te vergroten.
Onze JP was aan de voorzijde voorzien van een startkrans met een elektrische startmotor op 12 volt, werkte uitstekend!
Sporadisch kon je het treffen dat wanneer je de ventielen uitschroefde dat je dat net deed op het ontbrandings moment, stond je mooi in de vonken
Gr. Arie
Onze JP was aan de voorzijde voorzien van een startkrans met een elektrische startmotor op 12 volt, werkte uitstekend!
Sporadisch kon je het treffen dat wanneer je de ventielen uitschroefde dat je dat net deed op het ontbrandings moment, stond je mooi in de vonken
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: De machinekamer.
Louis M, bedankt voor het nogmaals plaatsen van mijn filmpje, afgelopen september gemaakt boven sluis Faulbach.
Ik had hem alleen bij topic filmpjes geplaatst, maar hier past hij ook, leuk resultaat van een Samsung galaxy S II telefoon!
gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: De machinekamer.
Op sleepschepen stonden als motor bij de ankerlier ook vele Listers en Petters, nu als het zwaar werd begonnen ze te roken als een kolenboot.
Geef mij maar een Deutz liggend met dampkoeling of een Armstrong Sidley die rookten niet en gaven kracht.
Geen lontjes nodig als was het -20 een slinger en draaien.
gr.BB
Geef mij maar een Deutz liggend met dampkoeling of een Armstrong Sidley die rookten niet en gaven kracht.
Geen lontjes nodig als was het -20 een slinger en draaien.
gr.BB
Re: De machinekamer.
is dat ventiel in kop 3 van de lister niet om vuile lucht te pompen hadden meer motoren dan stond er geen kompressor bij wat de liggende deutz betreft daar gingen toch wel lontjes in bij ons moest er als het echt koud was altijd een emmer heet water in maar die was ook niet nieuw meer wat de armstrong betreft zijn iderdaad bere goede torretjes gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: De machinekamer.
velasquez schreef:Op sleepschepen stonden als motor bij de ankerlier ook vele Listers en Petters, nu als het zwaar werd begonnen ze te roken als een kolenboot.
Geef mij maar een Deutz liggend met dampkoeling of een Armstrong Sidley die rookten niet en gaven kracht.
Geen lontjes nodig als was het -20 een slinger en draaien.
gr.BB
Velasquez.
In deze wat aangaat Armstrong Sidley ga ik helemaal met je mee, op de Vlist hadden we van dit merk de ankerliermotor, het enige wat we deden was in de winter er een iets dunnere smeerolie in doen, en al vroor het heel hard dan was ze vrijgoed te starten, op de Veldhoek met een Petter stond je je een hartkwaal te slingeren in de winterdag.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: De machinekamer.
NEE DAT WAS BRIGGS & STRATTON
Re: De machinekamer.
Briggs and Stratton
Britse straathond is ook gewoon op te vinden, ook via Encyclo en Google.
Britse straathond is ook gewoon op te vinden, ook via Encyclo en Google.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....