Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Kees Keijzer »

Wim Geerling schreef:De eerste twee foto's zijn denk ik genomen op de eerdere locatie van Lensveld in de Binnenhaven, de andere foto's zijn van de locatie in de Buitenhaven. Wij hebben daar nog gelost met de zelflosser en ook toen ze zelf een Priestman kraan aangeschaft hadden. Voor de luxemotor die door de overslag gelost word ga ik voor de Celia van van Dam.

Groet Wim
Hij lijkt er wel er veel op Wim, de CELIA, eerst van de Jong en later van Dam, hij heeft hier nog een donkere roef.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Wim Geerling »

Karel je krijgt van mij gelijk dat alle foto's uit de Binnenhaven zijn, ik keek in eerste instantie alleen naar de rij trechters maar dan klopt de achtergrond niet. Vanavond bij iemand op visite geweest die dat ook zij tegen me, deze man bevestigde dat de luxemotor de Celia is. En Piet ik durf niet te zeggen wie de zelflossers zijn, in een ver verleden die foto al eens gezien en toen wel gehoord of gelezen wie dat waren maar het is me inmiddels ontschoten.

Groet Wim
Kees van der Beek
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 mei 2007 18:46
Locatie: Utrecht

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Kees van der Beek »

Ik weet wel dat dat de vader van Arie van Ommen daar veel loste
en de overslag is volgens mijn van Mourik met Abel en Arie achter de bak
met de Dabar ook veel gelost daar met de overslag
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Ben »

steentjes om te lossen bij brug nieuwe vaart foto 1957.jpg
steentjes om te lossen bij brug nieuwe vaart foto 1957.jpg (267.53 KiB) 2413 keer bekeken
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Geert D »

Kees Keijzer schreef:Jammer dat er een Brons en geen Industrie in de "Paulina"stond :(
Gr, Kees.
Verklaar u nader,?.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Kees Keijzer »

De meeste schepen die bij van Duijvendijk in de IJssel gebouwd kregen vaak een Industrie als voortstuwing en ik zie ook liever een viertact Industrie als een 2 tact Brons maar Geluk had in de luxe motor MARIA ook een Brons staan en dat zal de keuze wel bepaald hebben.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
velasquez

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door velasquez »

Dat zal vroeger zo geweest zijn maar heb er schepen vandaan zien komen met SKL, MAK, ABC.
Het is maar wat de schipper voor knaken in de beurs heeft.

gr.BB
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Geert D »

Kees Keijzer schreef:De meeste schepen die bij van Duijvendijk in de IJssel gebouwd kregen vaak een Industrie als voortstuwing en ik zie ook liever een viertact Industrie als een 2 tact Brons maar Geluk had in de luxe motor MARIA ook een Brons staan en dat zal de keuze wel bepaald hebben.
Gr, Kees.
Ik dacht dat de kleur mogelijk niet goed was :shock:
Maar ik zie ook liever een viertact brons dan een 2tact :mrgreen:
Dus wat de tact betreft zitten we op de zelfde lijn :lol:
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Wim Geerling »

Als er bij Duijvendijkers per motormerk gekeken word dan staat Industrie misschien vooraan maar ik denk niet dat de meeste schepen daar vandaan een Industrie erin hadden staan.

Groet Wim
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Zand- en grindvervoer in de 20e eeuw...

Bericht door Jan Kroes »

Wachten om zand te laden aan de "diepgrijper" Irmy 5.

Afbeelding

Even de hoop plat scheppen om het voorste vak dicht te leggen.

Afbeelding
Plaats reactie