Steilstevens toen en nu.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 jan 2008 23:02
- Locatie: zwolle
Re: Steilstevens toen en nu.
De recente waterkaart ligt momenteel even niet in Zwolle. De minder recente kaart dateert nog van voor de opening van het nieuwe kanaal (koning W A kanaal?) Ik ben er met de "Dankbaarheid" overheen gekomen, maar weet niet meer of we toen alles plat hebben gelegd. Minimaal 2,40 en met stuurhut overeind 3,20. Kan wel eens met stuurhut overeind zijn geweest, want er was veel regen. hebben op meerdere plaatsen het net gebaggerde kanaal weer zien vollopen met zand........
Re: Steilstevens toen en nu.
Hoe zachtjes wil die DAF van je Leo? Als ik het zo zie is het in zo'n konvooi wel drijfwerk. Maar op termijn krijg jij ook langere vakantie toch? Gr. Klaas.
Re: Steilstevens toen en nu.
ik lees 27 meter ,ik zou toch goed eens op nieuw de route bekijken wand vroeger en nu zitten er echt sluisjes in van max schutlengte van 25 meter,als je over de pekela,s gaat (koppelsluis).
voorde rest zijn ze allemaal langer.
maar alles is op te vragen en staat op de kaarten .
groet wout.
voorde rest zijn ze allemaal langer.
maar alles is op te vragen en staat op de kaarten .
groet wout.
Re: Steilstevens toen en nu.
Onderaan deze bladzijde is de ANWB waterkaart voor Windows te downloaden. Volgens hun opgave is deze twee dagen lang vrij te gebruiken.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 jan 2008 23:02
- Locatie: zwolle
Re: Steilstevens toen en nu.
Beste vrienden en medeschippers,
Maak u geen zorgen, want ik ben de laatste decennia vaker daar geweest. Heb ik nog het voordeel dat ik mijn schepen naan de situatie kan aanpassen. Wanneer nodig doen we eerst de duwer in de sluis en daarna het schip er naast. Als de brug te laag is breken we af tot 2,35, als het water te hoog is wachten we tot in de vroege morgen; 9 van de 10 keer kunnen we dan wel onder de brug door.
Van het Kielster diep naar het zuidlaardermeer heb ik nog niet gedaan, want ik denk dat de Dankbaarheid daar een metertje te lang voor is. Anderen met 22,10 konden het wel (op eigen risico, want het mag niet van de vaarwegbeheerder)
Damsterdiep gaat ook prima, de Maren moet ik nog onderzoeken. Eerst maar eens naar het zuiden.
Maak u geen zorgen, want ik ben de laatste decennia vaker daar geweest. Heb ik nog het voordeel dat ik mijn schepen naan de situatie kan aanpassen. Wanneer nodig doen we eerst de duwer in de sluis en daarna het schip er naast. Als de brug te laag is breken we af tot 2,35, als het water te hoog is wachten we tot in de vroege morgen; 9 van de 10 keer kunnen we dan wel onder de brug door.
Van het Kielster diep naar het zuidlaardermeer heb ik nog niet gedaan, want ik denk dat de Dankbaarheid daar een metertje te lang voor is. Anderen met 22,10 konden het wel (op eigen risico, want het mag niet van de vaarwegbeheerder)
Damsterdiep gaat ook prima, de Maren moet ik nog onderzoeken. Eerst maar eens naar het zuiden.
Re: Steilstevens toen en nu.
Harry ik zie een schip die daar thuis hoortWrijfhout schreef:Spes Nostra (46).jpg
Zet hem daar maar op..
Gr. Harry
Als de gezagvoerder er nu 2,5 meter deklast turf op had staan zou ik denken hij doet niet onder
voor zijn vader/grootvader,maar dit moet hij kunnen met zijn ogen dicht en twee vingers in zijn neusgaten.
Gr. Geert
Re: Steilstevens toen en nu.
voor Visje de caesar in den osse gr joop
- Bijlagen
-
- P7310013.JPG (58.4 KiB) 2573 keer bekeken
-
- P7310014.JPG (192.24 KiB) 2573 keer bekeken
-
- P7310016.JPG (57.18 KiB) 2573 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Steilstevens toen en nu.
De eerste is de Maria aan het Spaarne in Haarlem. Gebouwd bij Mol te Dedemsvaart. 3050527
De tweede lijkt me een gekopte klipperaak.
De tweede lijkt me een gekopte klipperaak.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....