Reis- en vakantieverslagen.

Alles over binnenscheepvaart
nj.scholma
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 jan 2005 16:57
Locatie: Rotterdam

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door nj.scholma »

Bram wederom bedankt. De lengte van de sluizen was mij door de kapitein verteld. naar niet iedereen is deskundig. Mijn vaar gebied hield op bij wat buitenland betreft was het België. Ik heb het inmiddels aangepast.
Maandag 13 Mei. De laatste vaardag van Regensburg naar Passau. Deze dag was wel een pechdag voor de Esmeralda. Het begon s`morgens om 04.00 uur toen men de motoren wilde starten was er een accu kapot en toen wij om 4.45 uur voeren hoorden we een vreemd geluid aan de schroeven vermoedelijk zat er rotzooi in de schroef later draaiden de motoren weer stationair. Tijdens het ontbijt hoorde wij met het onder doorvaren een grote klap op het bovendek. Het door kijk luik op het stuurhut dak heeft de brug geraakt en hierdoor op het dek gevallen gelukkig zat iedereen te ontbijten. Met als gevolg dat de in Regensburg opgebouwde hut weer werd afgebroken. Tijdens het opbouwen in Passau kwam de matroos ook nog klem te zitten met zijn hand. Gelukkig geen ernstige verwonding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sluis Staubing met stuw en schilderwerk van passanten.

Afbeelding
Donau haven Staubing.

Afbeelding

Afbeelding
Deggendorf.

Afbeelding
Laber

Afbeelding
Oscar.

Afbeelding
Vilshoven.

Nico
nj.scholma
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 jan 2005 16:57
Locatie: Rotterdam

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door nj.scholma »

Maandag 14 mei we naderen Passau waar we om streeks 13.30 uur aankwamen. Nog was de pechdag niet voorbij want we hebben in de stromende regen de stad bekeken. Dit was ook gelijk de enige regendag.

Afbeelding
Graansilo boven Passau.

Afbeelding
en een lege kade.

Afbeelding
SPa UC15022 met een paar duwbakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sluis en stuw te Kachlet Passau.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Passau bij dag en nacht.

Afbeelding

Afbeelding
De Esmeralda in Passau.

Afbeelding
De Scheepsbel.

Afbeelding
Inpakken en weg wezen in twee dagen naar huis dinsdag 14 mei.

Afbeelding
Donaustauf.

Dit is mijn verslag van onze mooie vaarvakantie we hebben veel gezien en hadden een gezellig ploeg aan boord. We hebben 898 km gevaren en volgens mijn opgave 55 sluizen gepasseerd. Wat mij wel op viel bij de sluizen dat er soms weinig wacht plaatsen of overnachtings- plaatsen aanwezig waren Het enig nadeel is zijn natuurlijk de vaartijden. Gelukkig voer de Esmeralda ook over dag ander grote maatschappijen doen dit vaak `s,nachts. Onze reis organisatie was Bolderman.
Op gespot op de Main staan veel schepen foto`s die ik tijdens de reis heb gemaakt.

Nico
Piet Hein

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door Piet Hein »

Meneer of Mevrouw Scholma,

wij hebben dit traject dikwijls ( beroepsmatig ) bevaren, dus is het altijd weer leuk om er foto's van te zien.

Bedankt !

Sjaak Grinwis
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door fré »

Ook dit jaar mochten wij weer drie week door Nederland varen. Op waarschijnlijk de heetste dag van dit jaar vrijdag 2 augustus mochten we mijn broer en zijn gezin aflossen bij Uithoorn aan de Amstel.

Via de Kromme Mijdrecht en het Woerdens Verlaat varen we naar Woerden waar we de zondag blijven.

Afbeelding
Wsv "de Greft" te Woerden

Maandag 5 augustus varen we via Bodegraven, Alphen aan de Rijn en Woubrugge naar het Braassemermeer, waar we een mooie plek vinden bij "de Hemmen".

Afbeelding
"de Hemmen", aan het Braassemermeer

We varen verder via Oude Wetering en de Ringvaart naar Haarlem, waar we in de stad aan het Spaarne een ligplek vinden.
Vandaar via Spaarndam, Nauerna, Krommenie naar Purmerend. Daar maken we door de sluis vast.

Afbeelding
Bij de sluis te Purmerend

We varen verder via het Noord Hollandskanaal naar Amsterdam.

Afbeelding
Een nieuwe fiets/voetgangersbrug bij Purmerend. Voetgangers mogen via een reeks trapppen over de hoge brug, fietsers via het beweegbare lage gedeelte

Afbeelding
Willemsluis te Amsterdam

Afbeelding
Oranjesluis te Amsterdam

Via het Gooimeer varen we de Eem op naar Amersfoort waar we in de gerenoveerde Eemhaven een ligplaats vinden.

Afbeelding
Eemhaven te Amersfoort
"De tijd zal 't leren"
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door fré »

Vanaf Amersfoort varen we terug naar het Eemmeer, en varen via de Randmeren verder richting het Noorden.

Afbeelding
Een fraaie plek nabij Elburg

Via het Ramsdiep en het Zwarte water varen we naar Zwartsluis waar we de Arembergergracht binnengaan, een ligplaats nemen in Beltschutsloot.

Afbeelding
Beltschutsloot

Vandaar varen we naar Steenwijk, waar we aan het Steenwijkerdiep plek vinden in de nieuwe haven. De vorige keer dat ik daar was, stond er een graansilo en een machinefabriek. Nu is het allemaal nieuwbouw, en een fraai gerenoveerde haven.

Afbeelding
De haven te Steenwijk

Via de Kalenbergergracht varen we naar Friesland.
We varen de route Echtenerbrug, Sneek, Leeuwarden, Dokkum, Lauwersmeer.

Afbeelding
Prinsentuin te Leeuwarden

Afbeelding
Nabij de Klaarkampsbrug, tussen Leeuwarden en Dokkum

Daarna gaan we via het Hunsingokanaal en het Mensingerweersterloopdiep naar Winsum.

Afbeelding
Het Mensingerweersterloopdiep
"De tijd zal 't leren"
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door fré »

Een technische vraag. In ImageShack staan mijn foto's allemaal op dezelfde wijze. Op het forum staat de een wel rechtop en de ander niet.
Hoe kan of werkt dit?

Fré
"De tijd zal 't leren"
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door Jan Kroes »

Misschien is er een verschil of je ze op je computer draait en dan upload, of dat je bij ImageShack draait.
Als ik een liggende foto van jou bij ImageShack open ligt hij daar ook.
Kan dus zijn dat hij alleen in jouw album gecorrigeerd staat.
Iets anders kan ik mij ook niet bedenken.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door Binnenvaart »

Weekend Sneek – Stavoren

Weekend Sneek – Stavoren
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door Binnenvaart »

Weekend Stavoren

Stavoren
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Reis- en vakantieverslagen.

Bericht door Binnenvaart »

Wij zijn vanmorgen om 09:30 vertrokken uit Stavoren weer richting Sneek,het waaide behoorlijk en hadden de wind schuin van achteren.

Stavoren - Sneek
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie