"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
enterprise
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door enterprise »

Die Ton van Megen heeft al meer luchtkastelen gebouwd
die een stille dood gestorven zijn, maar wel een kapitaal
aan subsidie gekost hebben .
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Betise »

Tsja, ik weet er te weinig van om er een oordeel over te kunnen geven. Het is wel zo dat zonder nieuwe ideeen er nooit innovaties zullen zijn. Als je beziet hoeveel experimenten en projecten in het verleden zijn mislukt maar waar uiteindelijk wel goede en bruikbare ontwikkelingen uit voort gekomen zijn, is het goed dat er toch personen en ondernemers zijn die hun nek willen uitsteken. Misschien wordt er in dit geval te snel en teveel subsidie gegeven en wordt het allemaal tegelijk te groot aangepakt. Misschien was het beter om eerst eens 1 schip te bouwen, zeg maar een soort pilot-project om daar eerst ervaring mee op te doen. Ik weet dat scheepswerven voor zeeschepen dikwijls eerst 1 schip bouwen om een compleet nieuw standaard type uit te testen, pas later wordt er een serie gebouwd.
Op zich denk ik dat electrische aandrijving als gevolg van snel verbeterende batterij technologie en vermogens electronica wel toekomst heeft. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

DPLA schreef: 19 sep 2018 22:09
pieter53 schreef: 19 sep 2018 18:40 Inderdaad wel wat over gehoord. Electrisch varen met wisselaccu's.

https://www.schuttevaer.nl/nieuws/schee ... rijen.html

Helaas alleen voor abonnee's :-(

Dus wie vertelt, in zijn of haar eigen woorden, ons de inhoud van het artikel?

Hallo Pieter,

U vraagt, wij draaien !
Bedankt!

Sorry voor de late reactie.
Ik kreeg weer geen e-mail melding en gisteren was ik weg.
Maar namens alle geïnteresseerden: bedankt!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Er wordt hier steeds gesproken over subsidies, maar uit het artikel blijkt niet dat die verstrekt worden.
Integendeel: alleen de provincie Brabant heeft belangstelling getoond, zegt men.
Of heb ik wat gemist?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Betise »

Ik lees in het artikel dat de EU 7 miljoen Euro subsidie heeft gegeven voor de ontwikkeling van nieuwe batterij technologie. Ik ga ervan uit dat ze de technologie bedoelen die gebruikt gaat worden in dat project, dus subsidie voor het project.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Over het hoofd gezien.... :-(
echter
Ik weet niet hoe die subsidie geregeld is, maar subsidie voor een universeel inzetbaar verplaatsbaar energie-pakket kan ik, gezien de transitie naar hoofdzakelijk electrische energie, mede gelet op het feit dat men zulke zaken nodig heeft voor energie bij evenementen zoals kermissen, circussen, festivals en voor de daar aanwezige laadposten, tevens gelet op het feit dat er toereikende noodstroomvoorzieningen voor ziekenhuizen, waterbeheersings-, klimaat-, en ventilatie regelingen noodzakelijk zullen zijn, daarbij in overweging nemend dat de netwerkbeheerders liever investeren in bonussen voor directeuren dan in het voorkomen van storingen, niet geheel zien als een subsidie aan electrisch watertransport. :mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Correctie:
volgens government.nl is het als volgt:

Shipping
A sum of 7 million euros has been made available to green the shipping sector. This sum has been allocated to Port Liner, a project featuring Dutch suppliers only. Port Liner intends to launch the Netherlands’ first climate-neutral and zero-emission vessel in August 2018. This will be the first in a series of six sustainable vessels. Energy is generated in a sustainable manner and stored in ready-to-use container batteries to be placed on board. Being electrically powered, the vessels can carry eight per cent more volume compared to regular diesel vessels.

Totaal was er 82,8 miljoen aan subsidies te vergeven. Dan is 7 miljoen natuurlijk een aardig bedragje.
Voor de binnenvaart is er dan ook nog 11 miljoen voor de schippers en bedrijven die gebruik maken van het Twente kanaal.
Maar vergeleken met 32 miljoen voor het spoor krijgt de binnenvaart toch niet echt veel.
Al is het nog altijd flink wat meer dan de 3,3 miljoen voor het Rotterdamse busvervoer.

Bron: https://www.government.nl/latest/news/2 ... astructure

Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... astructuur

Citaat: Om de scheepvaart te vergroenen komt er 7 miljoen euro beschikbaar voor de bouw van 6 klimaatneutrale, elektrisch aangedreven binnenvaartschepen. RET Rotterdam ontvangt een bijdrage van 3,3 miljoen euro voor de bouw van 74 oplaadstations en de aanschaf van 105 elektrische bussen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

pieter53 schreef: 21 sep 2018 13:25 Over het hoofd gezien.... :-(
echter
Ik weet niet hoe die subsidie geregeld is, maar subsidie voor een universeel inzetbaar verplaatsbaar energie-pakket kan ik, gezien de transitie naar hoofdzakelijk electrische energie, mede gelet op het feit dat men zulke zaken nodig heeft voor energie bij evenementen zoals kermissen, circussen, festivals en voor de daar aanwezige laadposten, tevens gelet op het feit dat er toereikende noodstroomvoorzieningen voor ziekenhuizen, waterbeheersings-, klimaat-, en ventilatie regelingen noodzakelijk zullen zijn, daarbij in overweging nemend dat de netwerkbeheerders liever investeren in bonussen voor directeuren dan in het voorkomen van storingen, niet geheel zien als een subsidie aan electrisch watertransport. :mrgreen:
Pieter, begrijp ik het goed dat je het project Binnenvaarttaal heb afgerond, en dat je nu bent overgestapt op Ambtenarentaal?
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door DPLA »

Kapitein Spok schreef: 21 sep 2018 21:44
pieter53 schreef: 21 sep 2018 13:25 Over het hoofd gezien.... :-(
echter
Ik weet niet hoe die subsidie geregeld is, maar subsidie voor een universeel inzetbaar verplaatsbaar energie-pakket kan ik, gezien de transitie naar hoofdzakelijk electrische energie, mede gelet op het feit dat men zulke zaken nodig heeft voor energie bij evenementen zoals kermissen, circussen, festivals en voor de daar aanwezige laadposten, tevens gelet op het feit dat er toereikende noodstroomvoorzieningen voor ziekenhuizen, waterbeheersings-, klimaat-, en ventilatie regelingen noodzakelijk zullen zijn, daarbij in overweging nemend dat de netwerkbeheerders liever investeren in bonussen voor directeuren dan in het voorkomen van storingen, niet geheel zien als een subsidie aan electrisch watertransport. :mrgreen:
Pieter, begrijp ik het goed dat je het project Binnenvaarttaal heb afgerond, en dat je nu bent overgestapt op Ambtenarentaal?
Hallo Theo,


Pieter is tegenwoordig ambtenaar, wist je dit nog niet ??
:lol:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Geachte Heer Janssen s.s.t.t.

Uw schrijven de dato 21 september 2018 gelezen hebbende, delen wij U, na de desbetreffende stukken nogmaals aandachtig bestudeerd te hebben, mede, dat, na uitvoering overleg met alle betrokkenen, het, voor zover bij ons bekend, onder de door U bedoelde personen, van welk geslacht dan ook, niet gebruikelijk is, hetzij in schrift, hetzij mondeling, in welke kwestie dan ook, enige duidelijkheid te verschaffen.
Voornoemd schrijven kan dus onmogelijk van de door U bedoelde personen afkomstig zijn.

Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben,
teken ik, namens allen die in deze kwestie betrokken zijn,

Pieter

Dit schrijven is digitaal opgemaakt en daarom niet ondertekend.

:mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie