"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8860
Lid geworden op: 30 dec 2004 17.20 17:24

"Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Wrijfhout » 09 mar 2009 17.20 19:34

Plaats hier de laatste nieuwtjes, roddels en persoonlijke berichten waarvan je denkt dat die door anderen gelezen mogen/moeten worden.
Als we heel erg "off topic" in een onderwerp gaan haal ik die berichten weg en kan je ze hier terug vinden.
Als je een bericht kwijt bent dan gewoon even zoeken naar iemands laatste berichten en je hebt hem weer teruggevonden.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."


mastodont
Berichten: 7214
Lid geworden op: 11 mar 2007 17.20 12:14
Locatie: Sluiskil
Contacteer:

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door mastodont » 10 mar 2009 17.20 10:22

Nu je het zo zegt

Ik hoorde van de week bvb dat er drie schippers eigenaren zijn met 135 meter schepen die al het personeel ontslagen hebben en om de beurt met zijn drieen op een van de schepen een reisje doen

Ook hoorde ik dat er in Zwolle bij het schippers internaat 20 aanmeldingen zouden zijn geweest
Dit in verband met het ontslaan van personeel en het terug halen van de vrouwen aan boord om de kosten te drukken

Zo is het ook de bedoeling van RWS om in Terneuzen niet langer dan 72 uur ligplaats toe te staan voor de sluizen ,waar je havengeld vrij ligt
Daarna worden de schepen of weg gestuurd naar het havengeld gebied van zeeland seaports ,of ze krijgen toestemming om langer te liggen
dit hangt af van de beschikbare ruimte in het haven gebied

Gisteren hoorde ik van mijn maat dat er plannen zouden bestaan om in de Biesbosch palen te slaan om de nieuwbouw casco's weg te kunnen leggen die nog moeten komen maar die zeer waarschijnlijk niet meer afgenomen zullen worden

bedoel je zulk nieuws?
gr
leo

Wrijfhout
Berichten: 8860
Lid geworden op: 30 dec 2004 17.20 17:24

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door Wrijfhout » 10 mar 2009 17.20 10:45

Dat bedoel ik nou helemaal Leo, zulke dingen worden in andere onderwerpen soms geventileerd en je kan ze nooit terugvinden.
Is er trouwens aan de tellingen al iets te concluderen dat het daar minder wordt met schepenpassages bij jullie?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."

mastodont
Berichten: 7214
Lid geworden op: 11 mar 2007 17.20 12:14
Locatie: Sluiskil
Contacteer:

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door mastodont » 10 mar 2009 17.20 12:08

wat de tellingen doen weet ik niet
wel zie ik veel grote schepen leeg of met een klein partijtje varen

mijn maat die gisteren langs kwam vertelde dat het binnen Vreeswijk vol lag met lege schepen
en ook bij de Volkerak sluis en de Krammer lagen er genoeg
de meesten boven de 2000 ton
gr
leo

careljan
Berichten: 85
Lid geworden op: 02 jan 2009 17.20 14:33

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door careljan » 10 mar 2009 17.20 12:39

De Imeros meldde op hun site dat ze maandag via het ARK naar A'dam voeren en in tegenstelling tot andere keren door geen enkel schip zijn opgelopen. En dat kwam niet omdat ze met hun spits deze keer zo snel gingen. Er was gewoon nauwelijks andere vaart. Op de marifoon was het ook heel stil in het Amsterdamse.

Groet, Carel-Jan
Laatst gewijzigd door careljan op 10 mar 2009 17.20 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
If you think education is expensive, try ignorance (Derek Bok)

Westeind
Berichten: 4119
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door Westeind » 19 mar 2009 17.20 09:33

ALs je dat niet gehoord hebt ,heb je niet goed gekeken hierboven gaat het er al over
en het zijn niet alleen 135m maaar ook meer 110 mx 11,4 en 10,5
En het had maar een haar gescheeld of 86x10 was ook leeg op ....
Over verlies zullen we het maar niet hebben
Van leeg naar Budapest kon ik m`n kostprijs verdienen,nu geladen ook en nu iets langer ,dat is het voordeel van deze lange trip.
Als je beneden blijft heb je niks en als er eindelijk iets inloopt zit je allang onder je kostprijs vanwege je vele lege tijd....
Dus het leeg varen naar Hongarije klinkt achterlijk ,maar is het niet... :roll:

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)

mastodont
Berichten: 7214
Lid geworden op: 11 mar 2007 17.20 12:14
Locatie: Sluiskil
Contacteer:

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door mastodont » 24 apr 2009 17.20 18:15

uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Leo donderdag ochtend zijn laatste dienstje op de Oostsluis loopt
dan begint hij in Mei op de bruggen
het zal mij benieuwen hoe dat gaat :lol:
gr
leo

Westeind
Berichten: 4119
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door Westeind » 24 apr 2009 17.20 21:55

Het is er wel een mooi plekkie voor :lol:
Afbeelding
Ook uit zo,n hokkie vandaan :?: :lol:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)

pieter53
Berichten: 5051
Lid geworden op: 17 feb 2007 17.20 18:16
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door pieter53 » 24 aug 2009 17.20 17:29

Ik wist echt niet waar ik dit plaatsen moest, dus dan maar hier.

Mijn vraag is hoe ver kunnen (moderne) schepen doorzakken, opbuigen, torderen, enz. voordat een vervorming min of meer permanent is?
(Deze vraag wordt geplaatst vanwege de stelling dat lege schepen een katterug hebben omdat voor- en achterschip zwaar 'beladen' zijn (met motoren tanks, e.d.), maar dat deze schepen geen katterug hebben wanneer ze over de gehele lengte correct beladen zijn.)
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Westeind
Berichten: 4119
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: IN HET GANGBOORD GEHOORD

Bericht door Westeind » 24 aug 2009 17.20 17:45

hoi Pieter

Deze stelling klopt wel hoor ,ik heb alleen nog nooit gehoord dat als je een schip wat leeg opligt door laad dat je dan als je teveel doorgeladen hebt zeeg hebt als je gelost hebt :lol:
Dan praat je denk ik meer over breken :mrgreen:

zelf lag ik toen we nog 80 meter waren ook best op ,toch heb ik het ook wel eens gepresteerd
om een verschil van 12 cm te hebben op de midden ijk tussen leeg en geladen :roll:

Met het huidige voorschip is het wat minder omdat dat een stijver geheel is Stalen vloer ,dus dubbelle bodem en dubbele zijden, dat hebben de meeste nieuwe tegenwoordig natuurlijk ...
Dus moet je bij de oudere schepen toch meer opletten :idea:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)



Plaats reactie