"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Piet, Bram neemt de handschoen niet op. :wink:

Maar volgens mij heeft hij wel gelijk , ( even los van het feit dat de moderator altijd gelijk heeft anders wordt het een zooitje) want dit is toch wel typisch geklets in het gangboord, waarvoor elk zich respecterend dorp aan de wal een leugenbankje heeft geplaatst.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door DPLA »

Kapitein Spok schreef: 04 mar 2018 22:45 Piet, Bram neemt de handschoen niet op. :wink:

Maar volgens mij heeft hij wel gelijk , ( even los van het feit dat de moderator altijd gelijk heeft anders wordt het een zooitje) want dit is toch wel typisch geklets in het gangboord, waarvoor elk zich respecterend dorp aan de wal een leugenbankje heeft geplaatst.
Hallo Theo,

Of een Moderator altijd gelijk heeft, wil ik niet over oordelen.
Of Kletsen en Klagen in het Gangboord alleen maar een leugenbankje is ? ook hier wil ik niet over oordelen.
Er worden hier toch ook zaken besproken, waar we het wel of niet mee eens zijn, dit zijn niet altijd Leugens/Onwaarheden, maar soms Waarheden !
Het onderwerp handschoenen heeft wel degelijk met de Zeevaart, Kustvaart, Visserij, maar ook met de Binnenvaart te maken.
De wetenswaardigheden hierover willen wij die wel of niet bewaren !!
Als we dit wel willen bewaren, lijkt mij dit niet het juiste topic om het hier te bewaren.

Jij bent een groot voorstander om zaken/dingen van vroeger uit de scheepvaart en alles wat hiermee te maken heeft, te bewaren.
Dus spreek jij je zelf nu wel een beetje tegen !

Handschoenen zijn van alle tijden, deze tijd, maar er zijn ook handschoenen en wanten bij, die vroeger wel, maar nu niet meer gebruikt worden.
Persoonlijk vind dat dit we bewaart dient te worden in : "De Oude Doos", maar wie ben ik, om hier over te oordelen.
Misschien/hopelijk word het wel toegevoegd, gearchiveerd in "Binnenvaartaal"

Dit wilde ik toch nog even kwijt en nu hou ik erover op !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

De haalwant staat wel in binnenvaarttaal.
De halve handschoen staat er niet in omdat die gezien alle groentenboeren en marktkooplui te algemeen zijn.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Ik zei van de week nog tegen een forumgenoot: "Je weet wie het zegt!
Niets van aan trekken. Gewoon je schouders ophalen en doorgaan waarmee je bezig bent."
Eigenlijk sta ik hier nog volledig achter en zou ik het navolgende niet moeten schrijven,
maar eens wordt er een grens bereikt waarbij je dingen niet onopgemerkt kan laten passeren.
Men zou kunnen gaan denken dat je wangedrag heel normaal vindt.
Daarom het volgende:

Ik vraag me af hoe lang dit forum nog een platform blijft voor enkele figuren die volkomen ongefundeerd mensen beschuldigen,
hun handelen door het slijk halen en zaken in een kwaad daglicht stellen.
Goed onderbouwde standpunten zijn welkom, maar dom gescheld en verdachtmakerij horen niet op dit forum thuis.
Ik weet dat het modereren van een forum een hele klus is, maar het is bekend wie er, naar de mening van anderen,
regelmatig in de fout gaan en men zou wat adequater kunnen reageren.

Er hebben al zo veel mensen dit forum vaarwel gezegd; laat het er niet nog meer worden!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Pieter, je zult beslist je redenen hebben om je opmerking te plaatsen.
Maar kennelijk heb ik een of meerdere postings gemist die dan waarschijnlijk terecht verwijderd zijn .
Ik vind namelijk dat we hier over het algemeen best fatsoenlijk met elkaar omgaan.
CorvdOuden
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:45
Locatie: Oud-Beijerland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door CorvdOuden »

Ik sluit me volledig aan bij de reactie van kapitein Spok. De ongepaste reacties heb ik dan toch volledig gemist.
En ik hoop overigens dat dit forum gewoon blijft bestaan.
Groet,
Cor.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door mastodont »

Ja als mijn neef of een van de andere heren even zijn gummetje pakt is het maar een kleine handeling om de boel wat op te schonen :wink:
Vroeger zei mijn moeder "ga jij je mond maar eens wassen met zeep
dat heeft ze al eens gedaan bij me :oops: "
gr
leo
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Cor ik ben beslist niet van mening veranderd, maar iemand heeft mij wel geholpen om eens op een andere manier naar bijdragen te kijken.

En dat heeft me wel de ogen geopend.

Natuurlijk hebben we allemaal een oordeel.
En inderdaad niet alles wat er gebeurd of gezegd wordt is echt slim of verstandig.
Maar is het nodig om iemand die dat overkomt hier voor stom of sukkel uit te maken?
Wanneer je dat in de kroeg of in het gangboord zegt horen vier vijf mensen het en daar blijft het bij.

Wanneer dit hier op het forum geplaatst wordt kan letterlijk de hele wereld mee lezen.
En als je dan ineens zo'n oordeel over jezelf of een dierbare zwart op wit leest, dan komt dat hard aan, en blijft ALTIJD te lezen!
Dat zou men best wel eens wat meer mogen realiseren. (ook bij het modereren)

Dat men bij Treffers schepen zorgvuldiger en minder milieubelastend sloopt dan in Azië lijkt me redelijk algemeen bekend.
Waarom moet dat dan in twijfel getrokken worden, met een verwijzing naar mensen die het in het leven misschien wat minder goed getroffen hebben dan wij?

Natuurlijk mag iedereen vinden dat alles wat links is en of in overheidsdienst werkt, opgezouten zou moeten worden.
Maar is het nodig om dat hier groot uit te meten?
Overigens valt me wel op dat er weinig mensen zijn die in Nederland de AOW uitkering weigeren, terwijl rechts conservatief daar destijds in de Tweede Kamer erg tegen was. Immers wie niet werkt zal niet eten, en wanneer je echt niet meer kunt werken moeten de kinderen hun ouders maar in huis nemen. Dat was destijds de argumentatie waarmee tegen de Algemene Ouderdoms Wet werd gestemd. Gelukkig had links toen iets meer verstand en invloed, en ik denk dat iedereen daar (al dan niet stiekem) HEEL erg blij mee is.

Dus algemeen zou ik zeggen, praat en oordeel op dit forum over mensen die je niet kent, zoals je zou doen als het je eigen ouders of kinderen betreft.

En op die wijze mag er wat mij betreft ook gemodereerd worden. Hele bijdragen hoeven niet verwijderd te worden maar de scherpe kantjes kunnen wel wat afgevijld worden.

Vandaag is het halfvasten. In de RK kerkliturgie heet deze dag zondag Laetare en dat betekend Verheugd U!
Laten we dat met en om elkaar doen en het oordeel aan een Ander laten.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door DPLA »

Heb ik iets gemist ?? :( :(
Ik weet niet waar deze discussie overgaat, wat Pieter schrijft ? :(

Overigens ben ik het er volkomen mee eens, dat je niet alles kan schrijven en zeggen, op wat voor een forum dan ook !

Sommige personen denken : Het is toch lekker anoniem en ik kan wel lekker "los" gaan op Sociale Media.
Ze realiseren zich niet dat kwalijke teksten en scheldpartijen, die ze plaatsen onuitwisbaar zijn.
Als men denkt dat het verwijderd is, is het altijd nog wel op één of andere manier weer te traceren.

Overigens vindt ik zelf dat het op dit forum nogal meevalt met de kwalijke teksten en scheldpartijen.
Ik ben zelf moderator op een forum met ruim 22.000 forumleden, waar het nogal eens heel erg mis gaat en wij als moderator moeten ingrijpen, wat niet altijd in dank wordt afgenomen.
Als moderator kan je het nooit iedereen naar de zin maken, het is altijd schipperen, wat kan wel kan blijven staan en wat onmiddellijk verwijderd moet worden.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door klipper »

Het nare bericht gelezen, wat fam De Vreze a/b Volharding overkwam, wat betrefd vandalisme op de Limburgse Maas. (HET SCHIETGEBAAR). Gelukkig zelf al jaren met pensioen. Nu is het tegewoordig het geven van geluid signalen enigszins in ongebruik geraakt. Het is misschien aan te bevelen om bij vervelende of gevaarlijke toestanden de scheepshoorn en zoeklicht wat meer te gebruiken. Een voorbeeld de toestand bij Keulen.Het is zo maar een idee. Gr
Plaats reactie