"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Robert Delhaye

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Robert Delhaye » 04 dec 2017 17.20 17:45

Voor onderlinge vetes zijn marineschepen uitgevonden, en laat ik nou net 2 x 6 jaar bij de Britse marine geweest zijn, ja zo waren die contracten in de jaren tachtig / negentig. Nou was ik nog lang niet jarig, want nadat ik twee jaar echt had gevaren op grotere schepen, werd ik, nou ja, was mijn schuld, overgeplaatst naar de Royal Marines, maar omdat ik het een en ander wist over navigatie (ook zonder apparatuur) kwam ik bij de SBS (Special Boat Service - het broertje (of zusje) van de SAS). Dat was achteraf gezien in eerste instantie niet zo'n goed idee, want na enkele maanden training, hoofdzakelijk in Wales, kwam er ook een uitgebreide cursus parachutespringen (in den onbekende) bij. Dat ging om HALO springen onder andere. Nou, spring meer eens een vliegtuig uit. Die lui van de SAS waren bijna allemaal eerst para geweest, maar wij moesten hetzelfde doen. En de SAS kan niet eens varen, nou ja, in kano's.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de Nederlandse nationaliteit heb, maar wel een Nederlandse moeder. Mijn vader was Engels. Dit verklaart misschien het een en ander (en mijn Nederlandse spelfouten...).
Nee, maar dit forum is geen scheldforum. Overhet algemene algemeen is alles best ok. Er zijn voor "heethoofden" heel andere forums.

nou ja, ik vind het zo'n zonde van de tijd om op elkaar te schelden. ik heb in het verleden ook wel gemerkt dat sommigen hier zich erg groot wanen, en niet eens ingaan op je vragen opmerkingen of stukjes, vooral als ze van alles gebubliceerd hebben in boekvorm.

Nâ ja, let it be...
Robert

Jinny
Contacteer:

Bericht door Jinny » 04 dec 2017 17.20 18:47

Ik voel me gelukkig niet aangesproken op negativiteit.
En als je nieuw bent op een forum als Auqa blijkbaar is, dan leer je eerst eens de mores en de mensen van dat forum.
Direct je gelijk willen gaan halen op andere mensen wekt sterk de indruk van kennis van die ander en een te lang aanhangsel of teennagels.

Meer ga ik er niet aan vuil maken.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 04 dec 2017 17.20 19:44

Hallo Jinny,

Ik neem aan dat jou reactie tegen mij gericht is.
Ik heb nog nooit van een forum als aqua gehoord, dus laat staan de mores en de mensen.
Over de rest en de te lange teennagels weet ik niet...

wat een onzin,

Ik zit trouwens niet in de binnenvaart, vooral vroeger een bedrijfstak waar veel gescholden werd. Ik zit heel m'n leven lang al professioneel in de zeevaart. En daar ben je met een beperkte crew aan boord, en kun je sowieso geen ruzie maken.

met vriendelijke groet,
Robert

maarpol

Bericht door maarpol » 04 dec 2017 17.20 19:53

Jinny schreef:
04 dec 2017 17.20 18:47
Ik voel me gelukkig niet aangesproken op negativiteit.
En als je nieuw bent op een forum als Auqa blijkbaar is, dan leer je eerst eens de mores en de mensen van dat forum.
Direct je gelijk willen gaan halen op andere mensen wekt sterk de indruk van kennis van die ander en een te lang aanhangsel of teennagels.

Meer ga ik er niet aan vuil maken.
En als je nieuw bent op een forum als Auqa blijkbaar is

Robert di jul 05, 2011

Jinny vr aug 25, 2017

Zitten wel wat jaartjes tussen Jinny :idea:

Genoeg en zand er over.
Groeten Martin

Roest rust nooit.

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 04 dec 2017 17.20 20:01

Jinny bedoelt Aquatar 20-9-2017
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Jinny
Contacteer:

Bericht door Jinny » 04 dec 2017 17.20 20:11

Yep, die.
Ik had duidelijker moeten zijn.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 04 dec 2017 17.20 20:25

Hi Jinny,

En hoe is het met de boegschroeven? Ik zal nog eens wat doen.

met steeds vriendelijke groet,
Robert

Jinny
Contacteer:

Bericht door Jinny » 04 dec 2017 17.20 20:30

Dat had ik inmiddels doorgrond Robert, thks

Zie dit bericht

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 04 dec 2017 17.20 20:53

Nou Jinny, no hard feelings,

Mocht je ooit in de moeilijkheden komen, dan zal ik jou en je crew altijd redden. Maar je schip zal toch onder LLoyds Form 1 vallen.
En verders no hard feelings.

met vriendelijke groet,
Robert

Jinny
Contacteer:

Bericht door Jinny » 04 dec 2017 17.20 21:40

Onze 40 jaar oude 10 bij 3 motorkruizer?
Daar zit de waarde niet in, en we kunnen beide zwemmen... :mrgreen:

Maar wel bedankt voor het aanbod hoor..

Plaats reactie