Heren:
In april 2010 heb ik een kleine reportage gemaakt van het silo transport van Offenbach (frankfurt) naar de Europoort, waarin ik eindigde met de zin: tot de volgende klus.
Weet u het nog: 24 silo,s met een capaciteit van 12000 M/ton.
Momenteel zijn ze geplaatst en zijn we bezig met wassen om ze volgende week beetje bij beetje ingebruik te gaan nemen.
Echter het vervolg komt er aan, we zijn inmiddels druk bezig om een PET fabriek met een jaarproduktie van 200000 M/t ook vanuit Offenbach naar de Europoort te halen.
Deels over de weg, maar de grote stukken gaan wederom over het water, en er staan grote stukken hoor.
Vorige week even wezen kijken aldaar, het is het oude Hoegst terrein in Offenbach direct aan de main.
De te verhuizen fabriek was van Invista, en is door ons aangekocht.
Momenteel zijn de voorbereidingen voor het demonteren bezig, en wanneer alles gaat zoals we graag willen, moet de fabriek volgend jaar april geheel weg zijn uit Offenbach.
Wie wat gaat vervoeren weet ik momenteel nog niet, maar ik zal wederom een verzoek doen aan schippers om indien mogenlijk het transport onderweg te fotograferen.
Zodra ik het meer concreet weet zal ik het uiteraard ook vermelden.
Maar alvast bedankt voor jullie medewerking.
groet JWG
Vreemde transporten
Re: vreemde transporten
Wij hebben er geen bezwaar tegen om een reisje constructie te doen hoor , wij zijn 110 bij 11/.45
Re: vreemde transporten
dit kranten knipsel past bij vele onderwerpen; immers de zandzuiger Balgzand, later omgebouwd tot denemarkenvaarder en inmiddels in afwachting van...opgelegd, geladen met zand door het ijs met een alu-opbouw tbv Amels.
gr
aant
gr
aant
Re: vreemde transporten
Dames/Heren medeforummers:
Sorry voor de laate reactie omtrend het vervolg van de de fabrieks verhuizing.
De hoofdreden hievoor is dat er intern wat verschuivingen zijn vanwege onze uitbreidings aktiviteiten, waaronder ikzelf.
Ik ben momenteel lid van ons nieuw opgezette reliability team, wat de betrouwbaarheid van de bestaande en nieuwe fabrieken moet verbeteren.
Kortweg gezegt: blijven verbeteren en optimaal presteren met de fabrieken, net als in de binnenvaart toch: hoog rendement tegen lage kosten.
Beste Brander: De silo,s welke je heb gespot in de Aller, zijn niet voor onze PET fabriek in de Europoort.
Maar bedankt dat je aan me gedacht heb, ben wel benieuwt waar ze heen zijn gegaan.
Kunnen wel van ons (Indorama) zijn welke via Antwerpen naar Nigeria gaan.
Afgelopen maandag zijn er weer vijf silo,s afgeleverd door het koppelverband Speranza, deze zijn gelost met mobiele kranen van mammoet aan het begin van de dintelhaven net in de bocht bij stuwadoors bedrijf Kruwal.
Deze silo,s zijn echte onderdelen van het productie proces en staan/horen bij de fabriek.
Het transport was al gepland voor december, maar door het slechte weer en hoge waterstand op de Main kon het niet eerder, en dan kwam het trieste ongeluk met de waldhof er nog bij.
Ik heb begrepen dat de silo,s net onder een aantal bruggen door kon bij maximale ballast.
Mijn collega heeft foto,s gemaakt van het lossen, dus die zal ik proberen te plaatsen wanneer hij terug is van vakantie.
En morgen zal ik proberen een stukje uit de plaatselijke krant van Offenbach plaatsen.
We hebben toch duits geleerd op het KOF, dus kenne we allemaal lezen.
Technicians van ons zijn nu ter plaatse om drie reactoren te demonteren, en tezamen met nog ander groot equipment komen die ook per schip naar de Europoort, ik meen te weten nog een of twee scheepsladingen.
Andere onderdelen welke over de weg kunnen, komen per vrachtauto, Helaas niet per schip daar dat in dit geval logistiek niet handig is.
De fabriekinstallaties zoals pompen en motoren en alles wat daarbij hoort, word door ons zelf verwijderd en gelabeld.
Dan in containers of pallets geplaatst en naar de Europoort gereden, daar word alles weer gelost en door ons nagekeken en overhaald.
Het is gewoon een grote puzzel, en wat het laatste eruit komt, moet in de Europoort weer als eerste erin.
Opstart januari 2012?????????
Een andere fabriek is ook door ons (indorama) aangekocht, maar gaat naar Nigeria.
Dit word verscheept naar Antwerpen en vandaar verder naar Nigeria.
Nigeria hmmm, ik heb daar voor Smit gevaren als HWTK op de Smit Noorwegen in 1993.
Tot zover een kleine update, als jullie wat zien onderweg laat maar zien hoor.
Groet JWG
Sorry voor de laate reactie omtrend het vervolg van de de fabrieks verhuizing.
De hoofdreden hievoor is dat er intern wat verschuivingen zijn vanwege onze uitbreidings aktiviteiten, waaronder ikzelf.
Ik ben momenteel lid van ons nieuw opgezette reliability team, wat de betrouwbaarheid van de bestaande en nieuwe fabrieken moet verbeteren.
Kortweg gezegt: blijven verbeteren en optimaal presteren met de fabrieken, net als in de binnenvaart toch: hoog rendement tegen lage kosten.
Beste Brander: De silo,s welke je heb gespot in de Aller, zijn niet voor onze PET fabriek in de Europoort.
Maar bedankt dat je aan me gedacht heb, ben wel benieuwt waar ze heen zijn gegaan.
Kunnen wel van ons (Indorama) zijn welke via Antwerpen naar Nigeria gaan.
Afgelopen maandag zijn er weer vijf silo,s afgeleverd door het koppelverband Speranza, deze zijn gelost met mobiele kranen van mammoet aan het begin van de dintelhaven net in de bocht bij stuwadoors bedrijf Kruwal.
Deze silo,s zijn echte onderdelen van het productie proces en staan/horen bij de fabriek.
Het transport was al gepland voor december, maar door het slechte weer en hoge waterstand op de Main kon het niet eerder, en dan kwam het trieste ongeluk met de waldhof er nog bij.
Ik heb begrepen dat de silo,s net onder een aantal bruggen door kon bij maximale ballast.
Mijn collega heeft foto,s gemaakt van het lossen, dus die zal ik proberen te plaatsen wanneer hij terug is van vakantie.
En morgen zal ik proberen een stukje uit de plaatselijke krant van Offenbach plaatsen.
We hebben toch duits geleerd op het KOF, dus kenne we allemaal lezen.
Technicians van ons zijn nu ter plaatse om drie reactoren te demonteren, en tezamen met nog ander groot equipment komen die ook per schip naar de Europoort, ik meen te weten nog een of twee scheepsladingen.
Andere onderdelen welke over de weg kunnen, komen per vrachtauto, Helaas niet per schip daar dat in dit geval logistiek niet handig is.
De fabriekinstallaties zoals pompen en motoren en alles wat daarbij hoort, word door ons zelf verwijderd en gelabeld.
Dan in containers of pallets geplaatst en naar de Europoort gereden, daar word alles weer gelost en door ons nagekeken en overhaald.
Het is gewoon een grote puzzel, en wat het laatste eruit komt, moet in de Europoort weer als eerste erin.
Opstart januari 2012?????????
Een andere fabriek is ook door ons (indorama) aangekocht, maar gaat naar Nigeria.
Dit word verscheept naar Antwerpen en vandaar verder naar Nigeria.
Nigeria hmmm, ik heb daar voor Smit gevaren als HWTK op de Smit Noorwegen in 1993.
Tot zover een kleine update, als jullie wat zien onderweg laat maar zien hoor.
Groet JWG
Re: vreemde transporten
En Avant 32 en de Sirius net uit de sluis Hansweert richting Oosterschelde
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
- Locatie: Loon op zand
Re: Vreemde transporten.
Deze onderdelen zijn volgens mij bestemd voor de nieuwe kolencentrale op de 2de maasvlakte daar lag van de week ook al zo een transport te lossen.
Schipper MTS Vosta
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13 aug 2011 15:32
Re: Vreemde transporten.
opvarend in de Dordse Kil
iemand wat/waarvoor dit is?
iemand wat/waarvoor dit is?
Re: Vreemde transporten.
Vanmiddag door de Postbrug
Re: Vreemde transporten.
Ik denk dat dit funderingen zijn voor een offshore windmolenpark.
Ik lag van de week 2 x in Vlissingen en daar liggen ook 2 schepen die windmolens plaatsen, en allerlei andere toebehoren voor de windmolens.
Groeten Frans
Ik lag van de week 2 x in Vlissingen en daar liggen ook 2 schepen die windmolens plaatsen, en allerlei andere toebehoren voor de windmolens.
Groeten Frans