Tja idd, tis nogal rustig....
We Hebben dus gelost aan de Houtribdijk,
En het laatste beetje, ik kon mooi wet de slang achter de bobcat aan zodat de sliklaag niet aandroogde, en kwam zo te zien zonder extra schade van mn stenen af..netjes gelost.
Maar om er toen weer wat in te krijgen viel niet mee, we konden in Harlingen zout laden naar Puurs, 1200 t, maar de vrachtprijs hield al op in Amsterdam zeg maar, dus dat maar laten liggen, gingen ze wel n huurschip op af sturen werd me verteld....
en zo nog wat kleinigheden afgeslagen..
maar goed, dan ben je dus gewoon even niet aan de reis, nu hadden we natuurlijk een aardige investering gedaan in t electrisch hier, maar ea werkte niet zoals ik gehoopt had, de 3x 3000w omvormers bleken toch te licht te zijn, ik was af gegaan op n bekende die 2x3000 w had en op Erik die 1x 5000 w heeft, die kunnen allebei het wasmaschien op de omv laten draaien....dat konden wij dus niet, en dan heb ik dus net niets aan het hele spul, want dan moet je nog al snel je generator laten draaien...
nu konden we naar mijn mening de 3 omv in serie zetten, zodat je 9000 w zou krijgen, maar dan moest ik 2 elec motorretjes van 380 naar 220 wisselen.
en daarbij raadde victron ons dit af, het zou met je fase verdeling op de generator dan ook niet goed gaan oid, (ik heb maar zeer beperkt electrisch verstand)
Dus de beste oplossing was dan de 3x3000 w inwisselen voor 3x5000 w, dat hebben we dus gedaan,dat was in mijn beleving een kwestie van even 3 kastjes omwisselen.....maar dat was dus 2 dagen werk met 2 man, alle kabels moesten verdikt en verdubbeld worden, dat hebben we dus in Vreeswijk liggen doen, om als ik evt in Amsterdam moest gaan laden alleen het ARK maar terug hoefde te varen..
ze zijn een stuk forser
Voorlopig lijkt het nu wel te werken zoals ik gedacht had, dat is alvast wat
Inmiddels waren we gelukkig wel aan de reis gekomen,
om in R-dam fijne perlite te laden in de Merwehaven voor Lünen aan het Datteln-Hamm kanaal, een bestemming om op te schieten vind ik, maar de keuze was niet zo reuze dus je moet n x wat
Enfin we zouden gistermorgen laden, als nr 4, men begon al later door de regen, en toen ik een 1000 t in had legde de zeelui mn ruim dicht en wilde eerst een ander ruim leeg hebben, fijne lui
Maar goed, gisteravond 21 u dan toch eindelijk vol gekomen met 1435 t, 35 t extra gelukkig...
Nog even met stilwater/vloed naar Dordt om te overnachten, en vanmorgen zu berg, naar Lünen, die belden net al wanneer ik daar was, men wil dit spul alleen s'nachts lossen, vooralsnog woensdagavond 22 u beginnen, maar aangezien het WDK, tegenwoordig Wesel drama kanaal genoemd word...
er mag maar 1 schip per schutting in de grote sluis, en vandaag staken ze van 6 tot 6, dus zullen we vanavond wel in de caos landen aldaar, ik heb dus geen garanties kunnen geven omtrent aankomst tijden
tot zover het nieuws...
ik zie trouwens dat de datum nadert dat ik hier alweer 10 jaar van alles en nog wat wereldkundig maak
grt Bram