Ja Wim, dat weten we idd van te voren,
en vinden dat zelfs juist leuk, je loopt zo de stad in, met veel restaurantjes te kiezen, ook n filmpje pikken is vlakbij de deur en staat dan als r wat draait ook op t menu
Verder klopte een en ander wel ongeveer, we moesten laden in de lus van Linne, in de spoorplas om heel precies te zijn...
Zoals je ziet valt het niet mee om daar in of uit te komen...
We hadden natuurlijk ook de pech dat het licht al uit was toen we aankwamen, en dus uiteraard een tonnetje verkeerd pakte...maar t bleef gelukkig bij wat geschuifel..
en geladen terug ook weer, ik dacht te weten hoe ik dan de tonnetjes moest varen, voer ik tussen 2 groene door, hoewel ik denk dat de rode gewoon op waren ...enfin ook toen gleden we door..
We hadden aangenomen ;garantie donderdag vol tonnagen naar schippeskeuze, dat is dan natuurlijk met grind 1700+ tonnen, maar zoals de gemiddelde schipper wel weet loopt fijne grind altijd langzaaam, vandaar dat ik ook mn "stevige afspraak" gemaakt had...dat was niet voor iks bleek al snel, na een dik uur laden zat dit er nog maar in...
En zeiden de mannen al dat ze gem zo een 1300 t p/dag laadden.
Dus maar bijtijds in de telefoon geklommen om ea te regelen/communiceren, met succes, want na een tijdje kwam het voorstel om de andere dag dan de ontbrekende tonnen in Hijen bij te laden, en daar laden ze vanaf de wal wel 400 t p/u...
Dus tot ca 18 u in Linnen geladen en toen af...het was niet vroeg meer kan je je wel bedenken eer we in Hijen waren, maar daar hoefden we toch nog maar 240 t te laden, dat zat er binnen een half uur in de andere morgen..
Hier laden we op de "Alexander" ,die zal best in de loop der jaren aardig verbouwd zijn, ik herinner me die naam volgens mij wel dat we vroeger met pa daar ook op laadden in Panheel?..
Gisteravond nog tot buiten de Oranje sluizen gevaren, toen woei het af en toe nog stevig, dat had men ook opgegeven dus had ik in Hijen al gelijk de deksels er maar opgelegd..
Vanmorgen was t gelukkig een stuk rustiger, maar door Lelystad hadden we toch nog wel n paar buien, waar n WNW 5/6 uit kwam, dus lagen we niet helemaal voor niks dicht.
waterbakkie..
En soms moet ik moeite doen om mn achterdek vol te houden, nu kreeg t geen kans om leeg te lopen
En vandaag div malen de regenboog kunnen zien, later in Friesland ook mooie luchten en af en toe n bui
Rond etenstijd in Kootstertille aangeland, en het haventje ingedraaid, dat ging redelijk.. (er lag zelfs nog een schip wim)
Maandag lossen is gezegd, daarna leeg naar Emden om wederom betondelen te laden naar Zwolle, dinsdag laden donderdag lossen, althans dat is de planning, vorige keer liepen we op de planning vooruit, maar ik zal daar maar niet vanuit gaan voor de veiligheid
Zo dan be je weer bij, allen een goed zondag, grts Bram