Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

hoi Peter

Zo als jij het nu uitlegt had ik het nog niet gehoord maar dat is idd ook nog een mogelijkheid, bij ons denk ik dat het geen gezicht word als ik het zo doe omdat ik nu al een kalfdekje in m`n achterdek heb van af de den tot halverwege de roef m a w het water loopt daar nu al naar achter weg
+ dat het m`n diepgang niet ten goede komt denk ik .
We hopen nu rond de 2.80 uit te komen,maar een &ander is ook weer
afhankelijk van je dorpel hoogte :lol:
daar kunnen we desnoods ook nog wat aan doen maar dat zien we nog wel we gaan er vooralsnog niet van uit
Afbeelding

Afbeelding

We gaan hem afzagen bij het opstapje bij de ijk.
eerst ging ik er van uit om het bij het achterschild te doen omdat ik dan mooi bij die 85 m in de buurt bleef.
Maar al denkende en metende en rekenende vond ik dat toch niet ideaal, want stel je voor de bovenkant van de nieuwe luikenkap komt straks ca 30 cm onder de bovenkant van de brug.
Dan krijg je natuurlijk een hoog achterschild dat hou ik nu ook met die extra meter maar nu is de afstand tussen brug en den een meter meer
dat oogt denk ik beter maar is natuurlijk niet de hoofdreden om hem dan
maar een meter langer te houden :lol: .

Nee , zoals je ziet op de foto staat er nu een wagen voor de brug over de luiken, daar staat de box op (op de eerste foto in dit topic staathij overeind) daar kijk ik nu goed overheen.
Maar als ik straks een box op m`n nieuwe luiken moet gaan zetten ben
ik bang dat hij boven de stuurhut uit komt :?
Op de roef heb ik ook geen plaats ook al niet omdat daar de uitlaat en
de machinekamerklappen zitten, een auto, een roeiboot en nog de autokraan die er overheenligt.

Goed waar wil ik heen met dit verhaal :D
nu ontstaat er tussen de roef en het achterschild een ruimte van 1.80 meter en m`n ruim word straks 8.30 breed, we hebben afgesproken dat er verzonken klappen in komen zodat je er zo een grasmatje over kunt uit rollen, dus lijkt me dat een leuke speelruimte als we aan de zijkanten iets creëren met een hekje.
bijkoment voordeel is ook een lekker groot nieuw erf want het huidige is ook echt versleten zal ik maar zeggen :wink: + ook niet onbelangrijk een meter extra draagvermogen :!:
dat erf word ook wat dieper als nu zodat de fietsen er dan ook in kunnen.
en daar onder ontstaat dan een ballasttank want we gaan natuurlijk geen 3,5m meer onder de stuurhut laden :!:
Afbeelding
Zo ik hoop dat ik weer het een en ander duidelijk gemaakt heb aan de kijkers thuis :wink:

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Bericht door Eemspoort »

Kijk aan, een ballast-tank is niks mis mee! Ik denk er ook over na om in de toekomst mijn schild naar beneden door te trekken. Die paar cuub kan ik wel missen, en het is wel erg nuttig!
De plannen klinken goed, Bram, dat word dus een herft à la beunschip, lekker de ruimte. :) Als je autogiek nou lang genoeg zou zijn, kun je de auto ook daar neer zetten voor je kruiplijn, natuurlijk... :wink:

Groeten, Ed
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

een schot onder de stuurhut
dat is wel zooooooo retro
dat had ik al in de jaren tachtig
als een van de eerste denk ik
,in mijn vaar gebied dan toch
gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

Met als gevolg, alle reizen deklast om dat eeuwigst lange achterend naar beneden te krijgen :lol:

Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

Als je autogiek nou lang genoeg zou zijn, kun je de auto ook daar neer zetten voor je kruiplijn, natuurlijk... :wink:

Ja die is wel lang genoeg want ik kan hem nu ook in het ruim zetten,
maar ik moet hem dan wel uitschuiven met een liertje.
alleen die 1.80m is tussen de roef en het schild daar hangt de brug dus nog best een stukje overheen :wink: dat gaat niet lukken ,auto te breed.
van opzij er inschuiven is denk ik ook te krap ,dus daar komen aan de zijkanten(in het verlengde van de den)schuine trapjes om op de luiken te komen ,want het gebeurt best vaak dat het qua hoogte even makkelijk uitkomt om een plank op de luiken te leggen en dan vind ik het wel fijn dat de visite zelf de trap af kan komen :lol:,als je alleen maar een paar treedjes aan het schild last dan zien ze die weer niet en vervolgens vinden ze het eng enz enz :wink: .

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

westeind schreef:Met als gevolg, alle reizen deklast om dat eeuwigst lange achterend naar beneden te krijgen :lol:

Bram
bemoei je er niet mee knul !
gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

HA HA HA

ik was gelukkig geen matroos bij jou :lol:
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Bericht door Eemspoort »

Heren, heren! Rustig blijven nu! Familie-vetes vecht je maar thuis uit, hoor! :lol:

Daar is dus ook al over nagedacht, Bram, netjes hoor! Zo'n trappetje tegen het schild is verrekte makkelijk! Ik heb er ook traptreetjes tegen, erg handig.
Zeearend
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:32
Locatie: Terneuzen

Bericht door Zeearend »

Ik had nog een foto van opzij met het nummer er op maar die kan ik niet meer vinden. Maar om te reageren op het bericht van "PERGO" 22-04 11:14 het was ook het nummer BA 705 (ik heb geen chinese tekens op mijn toetsenbord) dus het zou hem moeten zijn.
gr Henk
mee varen
Pergotje

Bericht door Pergotje »

Dat 0705 kon ik prima lezen maar ik kon er echt geen BA bij verzinnen hoor, maar op de school waar Eemspoort en ik op zaten kregen we geen chinees.

De andere foto's volgen nog, ik zag het spul met de Thijs en de Broedertrouw 4 de Waalhaven uit gaan.

Foto's volgen nog het uploaden ging niet lekker aan boord.
Plaats reactie