Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Geert, ik vermoed dat die in China wel mee is gestraald, en er heeft best een sterke coating opgezeten, het duurde wel n jaar of 2 voor die er helemaal af was, en met de laatste keer ruim laten verven heb ik de vloer nog mee laten spuiten, maar dat is eigenlijk zonde van het geld, we doen van alles en nog wat qua lading, dus daar is geen houden aan, al dat gerag met grijpers en bobcats...
nu liggen we al n maandje open naar mn idee, dus ziet ie rood, ook met zout water uitspuiten helpt daar niet an mee natuurlijk, maar als we weer n reisje gedaan hebben met sortgoed en ik de vloer direct na het uitspuiten aan strip, is ie weer n stuk mooier hoor ;)

en Tim, ik doe mn best.., zo af en toe dan toch..
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ik had nog wat foto`s van ons laatste rondje, Vlissingen-Sliedrecht-Vlissingen..
Maandagmorgen 6u voorliggen had men gevraagd, dus dat doen we ..
Afbeelding
Als eerste komen er flinke dragline planken an boord om de gewichten beter te verdelen.
Afbeelding
Hier zie je het zwaarste stuk, een hydrohammer van 400 t ca, ik heb me laten vertellen dat het de zwaarste ter wereld is :o
Afbeelding
Alles op het terrein is groot....
Afbeelding
Hier ligtie in het ruim, het nadeel van zulke zware stukken is dat als je maar een klein beetje uit het midden gaat ga je snel scheef, en je ligt em zomaar niet even terug, dan moet je em weer meer als n meter optillen omdat je schip nogal lang mee omhoog komt, we lagen dus scheef zoals je begrijpen zult :mrgreen:
Afbeelding
Maar gelukkig kregen we nog meer materiaal waar we de zaak weer mee recht konden trimmen
ook "even afpikken" krijgt en andere dimensie 8)
Afbeelding
we kregen ook nog 2 power packs mee, en 2 haspels met hydroliek slang
Afbeelding
klein scheepje
Afbeelding
Als laatste moest de sleeve mee ook n 250 t, daarvoor moesten we even door de rondte
Afbeelding
zo maken ze onhandelbaar spul los..
Afbeelding
Afbeelding
zo dit was maandag het laadgedeelte, word zo vervolgd...
vaar om te leven (niet andersom)
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Imposant, vooral voor een spitsenschipper.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We zijn maandagavond nog even boven de volkerak gevaren, om bijtijds in Sliedrecht te kunnen lossen, dat had men gevraagd, achteraf was t zo spannend allemaal niet natuurlijk :?
dinsdagmorgen dan in de mist de haven gevonden.
met dat kleine kraantje konden ze de stukken tot 60 t er uit halen, smorgens 2 en savonds de andere 2
Afbeelding
Afbeelding
s`avonds arriveren de bokken,
en de andere ochtend gaat het circus beginnen, div ankers en draden worden gezet, ik moest ook goed vast maken aan de wal, de spudpalen zouden ze uit de grond trekken :mrgreen:
Afbeelding
vastmaken
Afbeelding
omdat dit ding ca 400 t weegt hebben ze 2 bokken nodig, om hem over ons heen aan de wal te zetten
Afbeelding
aan de wal op van die zwaargoedwagens, die hebben vast een eigen titel maar ik kom r even niet op :oops:
Afbeelding
We krijgen dan een 300 tonner terug,
Afbeelding
En het word allemaal vastgelegd op film, deze mannen filmen voor discovery nederland, die starten 5-11 met een serie over de haven van Rotterdam, ze volgden vandaag denk ik Bon en Mees :wink:
Afbeelding
we hebben dus een hammer gelost en weer een kleinere terug geladen, dat zelfde geld voor de sleeve, verder geen extra stukken op een klein containertje na met wat pc materiaal..
hier zie je nog een wat ouder filmje, van dezelfde locatie in sliedrecht, ook met n hammer, alleen zetten ze em daar alvast in elkaar..

Vanmiddag om 12 u hadden we afgesproken in Vlissingen, wj waren er ruimschoots op tijd, alleen de grote kraan was nog ergens anders mee bezig, dus moesten sommige mensen geduld oefenen, het is ongeloofelijk hoeveel mensen er op zo een veld dan niks lopen te doen :mrgreen:
de sleeve er als eerste uit, en daarna met een klein kraantje gelijk de balken er ook maar uit terwijl ze dat ding op dek zetten .
Afbeelding
Met lossen vandaag hielp het kleine kraantje met vastmaken ipv een takel..
Afbeelding
Afbeelding
Als laatste dan de hammer er uit, en de zon brak ook nog even door vanmiddag :wink:
Afbeelding
En we varen de haven uit, want hier moest wat anders komen liggen, we gaan niet weg uit Vlissingen want we moeten hier weer cellulose laden voor Velsen, maandag of eerder, we gaan er van uit dat dat "eerder" een zoethoudertje is :?
nog even een plaatje van de boot van voren..
Afbeelding

Tot zover even een apart reisje :P
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Weer een mooie serie Bram.
En zoals je schrijft, alles is betrekkelijk. Hier lijk je toch maar een klein schip te hebben :mrgreen:

Trouwens, onvoorstelbaar dat die stukken zo zwaar zijn.

grt Wim
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Bram,volgens meneer Mammoet heet zo een voertuig , ; Pendelas trailer ;
Indrukwekkend gr,Wim
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Dat zijn de krenten in de pap Bram, leuk om op terug te kijken.
Groet,Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Westeind schreef :
En het word allemaal vastgelegd op film, deze mannen filmen voor discovery nederland, die starten 5-11 met een serie over de haven van Rotterdam, ze volgden vandaag denk ik Bon en Mees
Zo wordt je toch nog een Bekende Nederlander (B.N.er)
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Fluks »

Bram,je zit in een wereld van groot,groter,grootst.Interessant!!
Groeten,Arie.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Mooi zeg, en bizar grote spullen. Vooral het hijsmateriaal is imposant. Dat je een kettingtakel nodig hebt om een strop uit een haak te krijgen... :shock: :shock: Je staat er niet bij stil, maar ik reed net ook nog met 172 ton in het rond. En als ik twee zesbaks-intercity's bij me heb praten we (zonder lading) ook al over 690 ton. En daar scheur je met 140 mee van Utrecht naar Amsterdam... :lol:

Zo'n platformwagen heet een SPMT: "Self Propelled Modular Transporter". Mijn zwager werkt daarmee: hij tekent en berekent zulke hijs- en transportplannen bij die grote-kranen-boer in Schiedam ;)

Groeten van Tim
Plaats reactie