Geert, ik vermoed dat die in China wel mee is gestraald, en er heeft best een sterke coating opgezeten, het duurde wel n jaar of 2 voor die er helemaal af was, en met de laatste keer ruim laten verven heb ik de vloer nog mee laten spuiten, maar dat is eigenlijk zonde van het geld, we doen van alles en nog wat qua lading, dus daar is geen houden aan, al dat gerag met grijpers en bobcats...
nu liggen we al n maandje open naar mn idee, dus ziet ie rood, ook met zout water uitspuiten helpt daar niet an mee natuurlijk, maar als we weer n reisje gedaan hebben met sortgoed en ik de vloer direct na het uitspuiten aan strip, is ie weer n stuk mooier hoor
en Tim, ik doe mn best.., zo af en toe dan toch..
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik had nog wat foto`s van ons laatste rondje, Vlissingen-Sliedrecht-Vlissingen..
Maandagmorgen 6u voorliggen had men gevraagd, dus dat doen we ..
Als eerste komen er flinke dragline planken an boord om de gewichten beter te verdelen.
Hier zie je het zwaarste stuk, een hydrohammer van 400 t ca, ik heb me laten vertellen dat het de zwaarste ter wereld is
Alles op het terrein is groot....
Hier ligtie in het ruim, het nadeel van zulke zware stukken is dat als je maar een klein beetje uit het midden gaat ga je snel scheef, en je ligt em zomaar niet even terug, dan moet je em weer meer als n meter optillen omdat je schip nogal lang mee omhoog komt, we lagen dus scheef zoals je begrijpen zult
Maar gelukkig kregen we nog meer materiaal waar we de zaak weer mee recht konden trimmen
ook "even afpikken" krijgt en andere dimensie
we kregen ook nog 2 power packs mee, en 2 haspels met hydroliek slang
klein scheepje
Als laatste moest de sleeve mee ook n 250 t, daarvoor moesten we even door de rondte
zo maken ze onhandelbaar spul los..
zo dit was maandag het laadgedeelte, word zo vervolgd...
Maandagmorgen 6u voorliggen had men gevraagd, dus dat doen we ..
Als eerste komen er flinke dragline planken an boord om de gewichten beter te verdelen.
Hier zie je het zwaarste stuk, een hydrohammer van 400 t ca, ik heb me laten vertellen dat het de zwaarste ter wereld is
Alles op het terrein is groot....
Hier ligtie in het ruim, het nadeel van zulke zware stukken is dat als je maar een klein beetje uit het midden gaat ga je snel scheef, en je ligt em zomaar niet even terug, dan moet je em weer meer als n meter optillen omdat je schip nogal lang mee omhoog komt, we lagen dus scheef zoals je begrijpen zult
Maar gelukkig kregen we nog meer materiaal waar we de zaak weer mee recht konden trimmen
ook "even afpikken" krijgt en andere dimensie
we kregen ook nog 2 power packs mee, en 2 haspels met hydroliek slang
klein scheepje
Als laatste moest de sleeve mee ook n 250 t, daarvoor moesten we even door de rondte
zo maken ze onhandelbaar spul los..
zo dit was maandag het laadgedeelte, word zo vervolgd...
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Imposant, vooral voor een spitsenschipper.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
We zijn maandagavond nog even boven de volkerak gevaren, om bijtijds in Sliedrecht te kunnen lossen, dat had men gevraagd, achteraf was t zo spannend allemaal niet natuurlijk
dinsdagmorgen dan in de mist de haven gevonden.
met dat kleine kraantje konden ze de stukken tot 60 t er uit halen, smorgens 2 en savonds de andere 2
s`avonds arriveren de bokken,
en de andere ochtend gaat het circus beginnen, div ankers en draden worden gezet, ik moest ook goed vast maken aan de wal, de spudpalen zouden ze uit de grond trekken
vastmaken
omdat dit ding ca 400 t weegt hebben ze 2 bokken nodig, om hem over ons heen aan de wal te zetten
aan de wal op van die zwaargoedwagens, die hebben vast een eigen titel maar ik kom r even niet op
We krijgen dan een 300 tonner terug,
En het word allemaal vastgelegd op film, deze mannen filmen voor discovery nederland, die starten 5-11 met een serie over de haven van Rotterdam, ze volgden vandaag denk ik Bon en Mees
we hebben dus een hammer gelost en weer een kleinere terug geladen, dat zelfde geld voor de sleeve, verder geen extra stukken op een klein containertje na met wat pc materiaal..
hier zie je nog een wat ouder filmje, van dezelfde locatie in sliedrecht, ook met n hammer, alleen zetten ze em daar alvast in elkaar..
Vanmiddag om 12 u hadden we afgesproken in Vlissingen, wj waren er ruimschoots op tijd, alleen de grote kraan was nog ergens anders mee bezig, dus moesten sommige mensen geduld oefenen, het is ongeloofelijk hoeveel mensen er op zo een veld dan niks lopen te doen
de sleeve er als eerste uit, en daarna met een klein kraantje gelijk de balken er ook maar uit terwijl ze dat ding op dek zetten .
Met lossen vandaag hielp het kleine kraantje met vastmaken ipv een takel..
Als laatste dan de hammer er uit, en de zon brak ook nog even door vanmiddag
En we varen de haven uit, want hier moest wat anders komen liggen, we gaan niet weg uit Vlissingen want we moeten hier weer cellulose laden voor Velsen, maandag of eerder, we gaan er van uit dat dat "eerder" een zoethoudertje is
nog even een plaatje van de boot van voren..
Tot zover even een apart reisje
grt Bram
dinsdagmorgen dan in de mist de haven gevonden.
met dat kleine kraantje konden ze de stukken tot 60 t er uit halen, smorgens 2 en savonds de andere 2
s`avonds arriveren de bokken,
en de andere ochtend gaat het circus beginnen, div ankers en draden worden gezet, ik moest ook goed vast maken aan de wal, de spudpalen zouden ze uit de grond trekken
vastmaken
omdat dit ding ca 400 t weegt hebben ze 2 bokken nodig, om hem over ons heen aan de wal te zetten
aan de wal op van die zwaargoedwagens, die hebben vast een eigen titel maar ik kom r even niet op
We krijgen dan een 300 tonner terug,
En het word allemaal vastgelegd op film, deze mannen filmen voor discovery nederland, die starten 5-11 met een serie over de haven van Rotterdam, ze volgden vandaag denk ik Bon en Mees
we hebben dus een hammer gelost en weer een kleinere terug geladen, dat zelfde geld voor de sleeve, verder geen extra stukken op een klein containertje na met wat pc materiaal..
hier zie je nog een wat ouder filmje, van dezelfde locatie in sliedrecht, ook met n hammer, alleen zetten ze em daar alvast in elkaar..
Vanmiddag om 12 u hadden we afgesproken in Vlissingen, wj waren er ruimschoots op tijd, alleen de grote kraan was nog ergens anders mee bezig, dus moesten sommige mensen geduld oefenen, het is ongeloofelijk hoeveel mensen er op zo een veld dan niks lopen te doen
de sleeve er als eerste uit, en daarna met een klein kraantje gelijk de balken er ook maar uit terwijl ze dat ding op dek zetten .
Met lossen vandaag hielp het kleine kraantje met vastmaken ipv een takel..
Als laatste dan de hammer er uit, en de zon brak ook nog even door vanmiddag
En we varen de haven uit, want hier moest wat anders komen liggen, we gaan niet weg uit Vlissingen want we moeten hier weer cellulose laden voor Velsen, maandag of eerder, we gaan er van uit dat dat "eerder" een zoethoudertje is
nog even een plaatje van de boot van voren..
Tot zover even een apart reisje
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Weer een mooie serie Bram.
En zoals je schrijft, alles is betrekkelijk. Hier lijk je toch maar een klein schip te hebben
Trouwens, onvoorstelbaar dat die stukken zo zwaar zijn.
grt Wim
En zoals je schrijft, alles is betrekkelijk. Hier lijk je toch maar een klein schip te hebben
Trouwens, onvoorstelbaar dat die stukken zo zwaar zijn.
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram,volgens meneer Mammoet heet zo een voertuig , ; Pendelas trailer ;
Indrukwekkend gr,Wim
Indrukwekkend gr,Wim
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat zijn de krenten in de pap Bram, leuk om op terug te kijken.
Groet,Kees.
Groet,Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hallo Bram,
Zo wordt je toch nog een Bekende Nederlander (B.N.er)Westeind schreef :
En het word allemaal vastgelegd op film, deze mannen filmen voor discovery nederland, die starten 5-11 met een serie over de haven van Rotterdam, ze volgden vandaag denk ik Bon en Mees
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram,je zit in een wereld van groot,groter,grootst.Interessant!!
Groeten,Arie.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Mooi zeg, en bizar grote spullen. Vooral het hijsmateriaal is imposant. Dat je een kettingtakel nodig hebt om een strop uit een haak te krijgen... Je staat er niet bij stil, maar ik reed net ook nog met 172 ton in het rond. En als ik twee zesbaks-intercity's bij me heb praten we (zonder lading) ook al over 690 ton. En daar scheur je met 140 mee van Utrecht naar Amsterdam...
Zo'n platformwagen heet een SPMT: "Self Propelled Modular Transporter". Mijn zwager werkt daarmee: hij tekent en berekent zulke hijs- en transportplannen bij die grote-kranen-boer in Schiedam
Groeten van Tim
Zo'n platformwagen heet een SPMT: "Self Propelled Modular Transporter". Mijn zwager werkt daarmee: hij tekent en berekent zulke hijs- en transportplannen bij die grote-kranen-boer in Schiedam
Groeten van Tim