Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie » 10 apr 2018 17.20 20:14

Je ligt inderdaad niet alleen zo te zien :x .
Gaat even duren, als ze weer gaan beginnen tenminste :oops:

grt Wim

Jan Kroes

Bericht door Jan Kroes » 10 apr 2018 17.20 21:14

Begint op de Maas te lijken in de 60-er jaren.
Bram.jpg
Bram.jpg (45.9 KiB) 1751 keer bekeken
Afbeelding

Westeind

Bericht door Westeind » 11 apr 2018 17.20 07:34

Gisteravond als nr 21 voor de sluis, de dag zal wel ver om zijn eer we aan de beurt zijn, ze schutten ook maar 1 schip in de grote sluizen, en in Dorsten ligt de kleine er al ong een jaar uit en dat is zoals je weet met zn 9 m de diepste van t wdk, daar duurt een rondje 1 uur, dus vanavond lossen kan misschien wel, maar dan niet in Lunen.....
vaar om te leven (niet andersom)

Kapitein Spok

Bericht door Kapitein Spok » 11 apr 2018 17.20 12:40

Bram hoe is dat nou?
Wordt daar nu een toerbeurt opgenomen of moeten de schippers dat nog steeds zelf uitzoeken?

Overigens maak je borst maar nat.
Rutte III is ook van mening dat iedereen moet profiteren van de groeiende economie en hun fantastische beleid.
Zo vinden ze dat werkgevers en ondernemers hun medewerkers meer loon moeten gaan betalen.

Maar dat geldt niet voor de grootste werkgever van Nederland, want dat is hij, (het kabinet) zelf.
Rijkswaterstaters hebben vele jaren op de nullijn gestaan wat inkomen betreft, en secundaire arbeidsvoorwaarden, bijvoorbeeld reiskosten zijn de afgelopen jaren drastisch versobert. Nu vragen ze 3% loonsverhoging en het enige dat de onderhandelaar horen: "Er is geen geld."
Dus ga er maar van uit dat ook in Nederland het kabinet streeft naar een land vol Abtenaren acties.

Westeind

Bericht door Westeind » 11 apr 2018 17.20 15:48

Tja leuker kunnen ze het niet maken, vanmorgen om 7 u maar ns gemeld, hij vroeg toen tijd van aankomst en of ik wist wie er voor en achter me was, dat wist ik en dat is al n groot ding....
Inmiddels 16 u omhoog geschut, maar nu liggen we hier weer te kijken als nr5, eerst moet sluis hunxe weer genoeg schepen wegschutten voor daar weer plaats is, die hebben alleen de kleine kammer, dit is echt n drama ik vaag me serieus af of ik morgenavond wel in lunen ben🙈

Binnenvaarder

Bericht door Binnenvaarder » 11 apr 2018 17.20 17:13

Oude tijden herleven, in de jaren 60 waren wij 3 dagen onderweg van Friederichsfeld naar Dortmund etc. Toen ik in 1978 stopte kon je al in 1 dag van Dortmund naar de Rijn varen. Leve de vooruitgang en het inzicht van de betreffende overheid om het onderhoudt zolang uit te stellen dat dit het gevolg is.
Vandaag een ritje met de auto door België gemaakt, van omgeving Vaals richting Luik, wel binnendoorweggetjes gebruikt. Wat een drama die wegen, niet normaal meer.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)

navigatie

Bericht door navigatie » 12 apr 2018 17.20 15:45

Westeind schreef:
11 apr 2018 17.20 15:48
Inmiddels 16 u omhoog geschut, maar nu liggen we hier weer te kijken als nr5, eerst moet sluis hunxe weer genoeg schepen wegschutten voor daar weer plaats is, die hebben alleen de kleine kammer, dit is echt n drama ik vaag me serieus af of ik morgenavond wel in lunen ben🙈
Als ik het goed zie ben je ruim op tijd om vanavond te kunnen lossen :P . Altijd nog een dag later dan gepland natuurlijk :evil: en nu maar hopen dat ze dan ook lossen en er geen ander schip gepland staat. :|
grt Wim

Westeind

Bericht door Westeind » 12 apr 2018 17.20 22:24

We lossen hoor, zijn t enige schip in Lunen....
We hebben 40 uren nodig gehad over de 60 km rn 6 sluizen... broeva haro zeg maar😆
Nu weer de klos want ze willen (en ik ook wel) morgenochtend laden in Dortmund rvs schrot maar moerdijk ....
We zijn voorlopig wel even genezen van t kanaal ...

mastodont
Contacteer:

Bericht door mastodont » 14 apr 2018 17.20 14:00

ik ken een jongetje wat zeeeer waarschijnlijk nog een weekendje Oberlander mag eten
Weinig Ijzendoorn dit weekend neef :cry:
gr
leo

tijdstroom

Bericht door tijdstroom » 18 apr 2018 17.20 10:32

Dat je niet via Duisburg eruit bent Bram, gaat nu toch vaak vlotter. Wij liggen er vaak te diep voor, maar ik schatte dat je niet zo diep lag. Ik ben daar in Hunxe weer naar huis gegaan, de volgende generatie neemt het voor twee weekjes over. Wat als het weer eens echt druk gaat worden op het kanaal. Er is blijkbaar toch minder werk dit jaar, het valt me steeds nog mee. Vorige week Flaesheim net voor me dicht, bleek dat zelfs de WSP alleen op te moeten schutten. Bizar allemaal, de koppelverbanden mogen gekoppeld schutten, zelfs spitsen moeten alleen erdoor. Hoe gaat dat straks worden met de jachten?
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig

Plaats reactie