Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
teerkwast
Berichten: 3783
Lid geworden op: 12 nov 2010 17.20 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast » 05 nov 2017 17.20 15:28

Bram, over dat verbruik, dat doet mijn een beetje denken, aan het volkswagen verhaal. NIETS van waar dus.
Afbeelding


Westeind
Berichten: 4145
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind » 05 nov 2017 17.20 15:49

Bart ik kan t je niet uitleggen, er zal wel wat veranderd zijn in uitstoot oid, maar in mn portmonaie merk ik r in elk geval niks van ....
vaar om te leven (niet andersom)

jarre_jarre
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 mei 2011 17.20 10:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jarre_jarre » 05 nov 2017 17.20 17:57

Volgens mij wordt er nu diesel gebruikt om de uitlaatgassen schoon te branden, behalve (meer) warmte heb je er niets aan, behalve minder uitstoot. Het lijkt mij dat er te weinig innovatief wordt gekeken naar (diesel)verbrandingsmotoren. Dat bewijst het sjoemelschandaal toch wel lijkt mij.
A/B Luxe motor Spes Salutis

angels77
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 dec 2008 17.20 21:20
Locatie: oudenburg

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door angels77 » 05 nov 2017 17.20 18:19

Ter info

Zoals bram had gemeld dat hij gefilmd was . vanaf 12 november begint de haven van Rotterdam weer op discovery

met vriendelijke groet Martijn

piet42
Berichten: 3601
Lid geworden op: 28 aug 2008 17.20 16:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 » 06 nov 2017 17.20 13:04

met een wat vage straatnaam tussen de Katholieke en Protestantse kerk in :mrgreen:
Afbeelding

grt Bram
[/quote]

bram naar welke kerk wijst het bord ;) of is het een boete als je er je fietsen parkeer/plaats.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker

Aquatar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2017 17.20 14:20

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Aquatar » 06 nov 2017 17.20 20:09

De reden dat een CCR2 motor meer verbruikt, ligt erin dat er, bewust, op het verkeerde moment brandstof wordt ingespoten. Hierdoor word de ontbrandingstemperatuur omlaag gebracht zodat er minder stikstofoxiden onstaan.
Stikstofdioxide is een 256 keer sterker broeikasgas dan koolstofdioxide. Dus zou het meer verbruiken van brandstof beter zijn voor het milieu.

En andere manier om de uitstoot van broeikasgassen naar beneden brengen is het gebruiken van een actieve katalysator. Hier wordt ureum ingespoten wat dan reageert, met de stikstofoxiden, tot eerst ammoniak en dan tot gewoon stikstof en water.

Westeind
Berichten: 4145
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind » 08 nov 2017 17.20 21:27

Bedankt voor de duidelijke uitleg omtrent het ccr2 gebeuren :wink:

Wij inmiddels gelost in Maastricht, zoals gebruikelijk 2 dagen nodig ...
Afbeelding
Wat ons altijd in de gelegenheid stelt een avondje maastricht te doen met n restaurantje en n filmpje :wink:

Maar vanmiddag dan toch weer gaan varen, leeg af naar Linne, daar afgeschut en een stukje terug op, ik heb hier een molentje gevonden, of we goed liggen zie ik morgen wel, het is de bedoeling dat we hier een volle bak fijne grint laden voor Kootstertille, als t mee zit maandag daar weer lossen.
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)

Gert Schouwstra
Berichten: 3333
Lid geworden op: 28 okt 2006 17.20 20:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gert Schouwstra » 09 nov 2017 17.20 08:08

Jullie zijn altijd welkom in Fryslân, Bram.
Gert
- Varen is leven. -
Neem gerust eens een kijkje op mijn website AA-planadvies.

navigatie
Berichten: 979
Lid geworden op: 20 feb 2013 17.20 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie » 09 nov 2017 17.20 09:45

[quote
Wij inmiddels gelost in Maastricht, zoals gebruikelijk 2 dagen nodig ...

grt Bram
[/quote]

Dat heb je met een "groot" schip, lig je 2 dagen te lossen :mrgreen:
Maar als je het weet is het natuurlijk minder erg. Een avondje Maastricht is ook niet verkeerd!!

grt Wim

Westeind
Berichten: 4145
Lid geworden op: 23 jun 2007 17.20 15:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind » 11 nov 2017 17.20 22:32

Ja Wim, dat weten we idd van te voren,
en vinden dat zelfs juist leuk, je loopt zo de stad in, met veel restaurantjes te kiezen, ook n filmpje pikken is vlakbij de deur en staat dan als r wat draait ook op t menu :wink:
Verder klopte een en ander wel ongeveer, we moesten laden in de lus van Linne, in de spoorplas om heel precies te zijn...
AfbeeldingAfbeelding
Zoals je ziet valt het niet mee om daar in of uit te komen... :mrgreen:
We hadden natuurlijk ook de pech dat het licht al uit was toen we aankwamen, en dus uiteraard een tonnetje verkeerd pakte...maar t bleef gelukkig bij wat geschuifel..
en geladen terug ook weer, ik dacht te weten hoe ik dan de tonnetjes moest varen, voer ik tussen 2 groene door, hoewel ik denk dat de rode gewoon op waren ...enfin ook toen gleden we door.. :roll:
We hadden aangenomen ;garantie donderdag vol tonnagen naar schippeskeuze, dat is dan natuurlijk met grind 1700+ tonnen, maar zoals de gemiddelde schipper wel weet loopt fijne grind altijd langzaaam, vandaar dat ik ook mn "stevige afspraak" gemaakt had...dat was niet voor iks bleek al snel, na een dik uur laden zat dit er nog maar in...
Afbeelding
En zeiden de mannen al dat ze gem zo een 1300 t p/dag laadden.
Dus maar bijtijds in de telefoon geklommen om ea te regelen/communiceren, met succes, want na een tijdje kwam het voorstel om de andere dag dan de ontbrekende tonnen in Hijen bij te laden, en daar laden ze vanaf de wal wel 400 t p/u...
Dus tot ca 18 u in Linnen geladen en toen af...het was niet vroeg meer kan je je wel bedenken eer we in Hijen waren, maar daar hoefden we toch nog maar 240 t te laden, dat zat er binnen een half uur in de andere morgen..
Hier laden we op de "Alexander" ,die zal best in de loop der jaren aardig verbouwd zijn, ik herinner me die naam volgens mij wel dat we vroeger met pa daar ook op laadden in Panheel?..
Afbeelding
Gisteravond nog tot buiten de Oranje sluizen gevaren, toen woei het af en toe nog stevig, dat had men ook opgegeven dus had ik in Hijen al gelijk de deksels er maar opgelegd..
Vanmorgen was t gelukkig een stuk rustiger, maar door Lelystad hadden we toch nog wel n paar buien, waar n WNW 5/6 uit kwam, dus lagen we niet helemaal voor niks dicht.
waterbakkie..
Afbeelding
En soms moet ik moeite doen om mn achterdek vol te houden, nu kreeg t geen kans om leeg te lopen :mrgreen:
Afbeelding
En vandaag div malen de regenboog kunnen zien, later in Friesland ook mooie luchten en af en toe n bui
Afbeelding
Rond etenstijd in Kootstertille aangeland, en het haventje ingedraaid, dat ging redelijk.. (er lag zelfs nog een schip wim) :wink:
Maandag lossen is gezegd, daarna leeg naar Emden om wederom betondelen te laden naar Zwolle, dinsdag laden donderdag lossen, althans dat is de planning, vorige keer liepen we op de planning vooruit, maar ik zal daar maar niet vanuit gaan voor de veiligheid :P

Zo dan be je weer bij, allen een goed zondag, grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)



Plaats reactie