Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
ichthus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus » 07 okt 2017 17.20 17:03

ichthus schreef:
07 okt 2017 17.20 10:07
Hallo allen, een vriend van mij is aflosser op alle soorten scheepstypen,ook coasters, en bij het eerste contact vraagt hij al of er een digitaal; meetsysteem ; aan boord is bijvoobeeld ;SIGO ; ,ik weet trouwens niet of daar iets al wettelijk geregeld is.Als er geen digitaal meetsysteem is gaat hij eerst de ijken even ,nalopen , alvorens er gevaren wordt !
gr, Wim

Kapitein Spok

Bericht door Kapitein Spok » 07 okt 2017 17.20 17:34

in elk geval heb je tussen de golven altijd ergens een moment dat t water heel even op real waterlijn staat...

Bram dat kan ik volmondig beamen.

Wij hebben best vaak in Orsoy of Rheinberg geladen en heb je weinig "stil water".

Maar terwijl de golven onverdroten langskomen is er altijd een moment dat het water even stilstaat en het lijkt of het een enkele tel "bibbert" ( ik kan het niet beter omschrijven)

Op de plaats van de "bibbering" zet je de onderkant van de duimstok en wacht op de tweede en de derde "bibbering". het gemiddelde van die meting is een betrouwbare uitkomst.
Later, bij Rijkswaterstaat heb ik heel wat keren peilschalen af moeten/mogen lezen en daar paste ik feitelijk hetzelfde principe toe.
Nog weer later kregen we elektronische meters. Een prima uitvinding, maar met de blauwe peilschaal ernaast heb ik toch nog wel eens gecontroleerd of zowel het één als het ander klopte.
Het resultaat: Meestal klopte het, en anders moest er een monteur bij de elektronische meter komen.
( Ik en de blauwe peilschaal hadden het laatste woord :mrgreen: )

Westeind

Bericht door Westeind » 10 okt 2017 17.20 20:12

Niet lachen he :mrgreen:
Afbeelding
https://atv.be/nieuws/video-wij-staken- ... zijn-50178

Vanaf ca 1:12 8)

Tis overigens meegevallen om ca 19 u geschut in wijnegem, en inmiddels boven olen, normaal gezien gaat het laden morgen dus wel door
vaar om te leven (niet andersom)

navigatie

Bericht door navigatie » 10 okt 2017 17.20 22:26

Bram,
Ik had het al gezien.
Ik dacht, ik ga daar maar geen opmerking over maken als hij er toch al voor ligt. :mrgreen:
(Je bent daar niet altijd upto date te zien op MT)

grt Wim

JC

Bericht door JC » 11 okt 2017 17.20 15:06

Daar lach ik helemaal niet om; je klinkt zelfs diplomatiek terwijl je liever iets anders zou zeggen.
Afbeelding

Westeind

Bericht door Westeind » 13 okt 2017 17.20 15:34

Wij hadden dus nog geladen in Balen, het was wel even zoeken, want de laadplaats was niet officieel, dwz dat er geen kade is met voldoende diepgang en geen palen om uw trossen om te werpen... :roll:
Dus maar overnacht in Balen bij de zandboer , en des andere daags op zoek naar kranen en construktiedelen, ik zag al snel een kluwe zwaailampen in het donker, dus daar maar op af gevaren en ons palen laten zakken, ook nu weer noodzakelijk maar niet voor betaald, men had 2 stapels betonblokken liggen waar ze normaal je touw omheen knopen :shock:
We laden een gedeelte van n produktie line , waaronder dus n flinke transportband...hoewel de band er nog niet op zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je ziet hier nog net dat we n stukje af liggen , en de stapels betonblokken :idea:
Afbeelding
Afbeelding
Nu dus onderweg naar Eemshaven, daar gaan ze maandag lossen, dan dinsdag in Emden windmolendelen laden voor Zwolle, we blijven dus nog even in de grotere stukken bezig :wink:

grt Bram

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 13 okt 2017 17.20 16:59

Staan die delen nog op één of andere manier vast of kan de boel door je ruim heen en weer?
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Westeind

Bericht door Westeind » 13 okt 2017 17.20 17:29

Nee die liggen gewoon zo los, maar moest ik zo tekeer gaan dat delen van ca 15 t gaan schuiven ben ik bang dat wel ergens een heel foute beslissing genomen heb ;)

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 13 okt 2017 17.20 17:52

Een ander kan een verkeerde beslissing genomen hebben en je een flinke zet geven.....
Onlangs gaf een familielid van je nog van die leerzame plaatjes van wat er gebeurt als je onverwacht tot stoppen gedwongen wordt ;-)

Het was echter zo maar een vraag.
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

navigatie

Bericht door navigatie » 21 okt 2017 17.20 15:43

Ben ik een weekje weg geweest, vind ik hem terug op de Duitse kanalen??
Heb ik toch wat gemist :mrgreen: .
Je staat in ieder geval weer boven aan Bram :D :D .

grt Wim

Plaats reactie