Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

Die bom op het Slik; morgen tussen 07:00 en 09:00 gaan ze 'm opruimen. Daarna wordt hij via de Oranjesluizen afgevoerd.
Dus morgenochtend is eerst het binnen-, en daarna het buiten IJ gestremd.

Aldus sector Schellingwoude.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Ik zit wel veilig op de Watergraafsmeer, zo te zien :mrgreen:

Groeten van Tim
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Na een rustige week weer aan de reis?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Tja idd, tis nogal rustig....

We Hebben dus gelost aan de Houtribdijk,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En het laatste beetje, ik kon mooi wet de slang achter de bobcat aan zodat de sliklaag niet aandroogde, en kwam zo te zien zonder extra schade van mn stenen af..netjes gelost.
Afbeelding

Maar om er toen weer wat in te krijgen viel niet mee, we konden in Harlingen zout laden naar Puurs, 1200 t, maar de vrachtprijs hield al op in Amsterdam zeg maar, dus dat maar laten liggen, gingen ze wel n huurschip op af sturen werd me verteld....
en zo nog wat kleinigheden afgeslagen..
maar goed, dan ben je dus gewoon even niet aan de reis, nu hadden we natuurlijk een aardige investering gedaan in t electrisch hier, maar ea werkte niet zoals ik gehoopt had, de 3x 3000w omvormers bleken toch te licht te zijn, ik was af gegaan op n bekende die 2x3000 w had en op Erik die 1x 5000 w heeft, die kunnen allebei het wasmaschien op de omv laten draaien....dat konden wij dus niet, en dan heb ik dus net niets aan het hele spul, want dan moet je nog al snel je generator laten draaien...
nu konden we naar mijn mening de 3 omv in serie zetten, zodat je 9000 w zou krijgen, maar dan moest ik 2 elec motorretjes van 380 naar 220 wisselen.
en daarbij raadde victron ons dit af, het zou met je fase verdeling op de generator dan ook niet goed gaan oid, (ik heb maar zeer beperkt electrisch verstand)
Dus de beste oplossing was dan de 3x3000 w inwisselen voor 3x5000 w, dat hebben we dus gedaan,dat was in mijn beleving een kwestie van even 3 kastjes omwisselen.....maar dat was dus 2 dagen werk met 2 man, alle kabels moesten verdikt en verdubbeld worden, dat hebben we dus in Vreeswijk liggen doen, om als ik evt in Amsterdam moest gaan laden alleen het ARK maar terug hoefde te varen..
ze zijn een stuk forser
Afbeelding
Afbeelding
Voorlopig lijkt het nu wel te werken zoals ik gedacht had, dat is alvast wat :P

Inmiddels waren we gelukkig wel aan de reis gekomen,
om in R-dam fijne perlite te laden in de Merwehaven voor Lünen aan het Datteln-Hamm kanaal, een bestemming om op te schieten vind ik, maar de keuze was niet zo reuze dus je moet n x wat :oops:
Enfin we zouden gistermorgen laden, als nr 4, men begon al later door de regen, en toen ik een 1000 t in had legde de zeelui mn ruim dicht en wilde eerst een ander ruim leeg hebben, fijne lui :evil:
Maar goed, gisteravond 21 u dan toch eindelijk vol gekomen met 1435 t, 35 t extra gelukkig...
Afbeelding
Nog even met stilwater/vloed naar Dordt om te overnachten, en vanmorgen zu berg, naar Lünen, die belden net al wanneer ik daar was, men wil dit spul alleen s'nachts lossen, vooralsnog woensdagavond 22 u beginnen, maar aangezien het WDK, tegenwoordig Wesel drama kanaal genoemd word...
er mag maar 1 schip per schutting in de grote sluis, en vandaag staken ze van 6 tot 6, dus zullen we vanavond wel in de caos landen aldaar, ik heb dus geen garanties kunnen geven omtrent aankomst tijden :x
tot zover het nieuws...
ik zie trouwens dat de datum nadert dat ik hier alweer 10 jaar van alles en nog wat wereldkundig maak :mrgreen:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bedankt Bram, zijn we weer helemaal bij.

10 jaar....al een mooi tijdje laat je ons dus meeleven met al je weder waardigheden.
Ik ben, dankzij jou, op plaatsen geweest waar ik in mijn varenstijd nooit geweest ben.
Ook waar je nu naar toe gaat, nooit geweest :x

Grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ik wilde dat ik r nu ook niet heen moest,vandaag staken de sluizen en zoals ik lees morgen ook, dan is de chaos tenminste compleet, geen idee meer van lossen dus, maar als we ooit ns leeg komen gaan we in Dortmund rvs schrot laden naar moerdijk, ook geen idee wanneer allemaal 🙈
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Je ligt inderdaad niet alleen zo te zien :x .
Gaat even duren, als ze weer gaan beginnen tenminste :oops:

grt Wim
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Begint op de Maas te lijken in de 60-er jaren.
Bram.jpg
Bram.jpg (45.9 KiB) 2917 keer bekeken
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Gisteravond als nr 21 voor de sluis, de dag zal wel ver om zijn eer we aan de beurt zijn, ze schutten ook maar 1 schip in de grote sluizen, en in Dorsten ligt de kleine er al ong een jaar uit en dat is zoals je weet met zn 9 m de diepste van t wdk, daar duurt een rondje 1 uur, dus vanavond lossen kan misschien wel, maar dan niet in Lunen.....
vaar om te leven (niet andersom)
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Bram hoe is dat nou?
Wordt daar nu een toerbeurt opgenomen of moeten de schippers dat nog steeds zelf uitzoeken?

Overigens maak je borst maar nat.
Rutte III is ook van mening dat iedereen moet profiteren van de groeiende economie en hun fantastische beleid.
Zo vinden ze dat werkgevers en ondernemers hun medewerkers meer loon moeten gaan betalen.

Maar dat geldt niet voor de grootste werkgever van Nederland, want dat is hij, (het kabinet) zelf.
Rijkswaterstaters hebben vele jaren op de nullijn gestaan wat inkomen betreft, en secundaire arbeidsvoorwaarden, bijvoorbeeld reiskosten zijn de afgelopen jaren drastisch versobert. Nu vragen ze 3% loonsverhoging en het enige dat de onderhandelaar horen: "Er is geen geld."
Dus ga er maar van uit dat ook in Nederland het kabinet streeft naar een land vol Abtenaren acties.
Plaats reactie