Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Je zou het alleen in de opvaart moeten hebben, dan loop je pas lekker!!
Bram zegt, een beetje schip heb je natuurlijk nodig. Wij voeren op een beetje schip, maar het had er niet ingepast (ruimen te kort) :oops: . Vroeger , weet je wel.
Tim niet natuurlijk, is te jong. :mrgreen: :D
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nou , ik ben ook nog jong hoor Wim, ik kan me ruimen waar 7,75 lang niet inpast ook niet herinneren gelukkig :mrgreen:

Vanmorgen met het laatste vloedje van Hansweert naar t Deurgangdok gevaren, daar zou men om 8 uur gaan lossen, maar van de keer stonden ze niet op me te wachten :(
en toen men uiteindelijk na 9 uur aan kwam zetten wilde de kraan niet aan de gang, gelukkig staan er daar een paar meer, maar voor dat dan besloten is en een stukje verhaalt, dan is t wel 10:30 voor je gaat lossen, enfin ik was niet blij want 11:30 was t laagwater in Vlissingen, ik had dus gedacht daar even helemaal voorstroom naar toe te varen, maar goed, ik had nog eb tot Hoedekeskerke ongeveer dus t viel nog mee, en met de vloed in t water werden de golven wat minder,dus uiteindelijk was t wel goed zo....ik mopper wel eens te vroeg natuurlijk :oops:
Afbeelding

Nu dus weekend alhier in Vlissingen, das niet voor de eerste x dit jaar, ik kan mn westerscheldepatent wel halen denk ik :mrgreen:
Maandag dan laden naar Kampen

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

Westeind schreef: 08 dec 2017 19:53.ik mopper wel eens te vroeg natuurlijk
"Murmureren" in jou geval jongen :mrgreen:
gr
leo
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ben ik dan al zo oud :oops: ?
Evengoed, goed weekend in Zeeland.

grt Wim
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Het schip waar ik op heb leren sturen is ruim een meter smaller dan die hele kist, dus :mrgreen: :lol:
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

navigatie schreef: 08 dec 2017 21:31 Ben ik dan al zo oud :oops: ?
Evengoed, goed weekend in Zeeland.
grt Wim
Ik zat net in mn eerste eigen gemaakte foto albumpje te kijken, en kom er achter dat ik toch ook al wat ouder ben :oops: :mrgreen:
Hier waren de vakjes ook niet zo lang...
Afbeelding
En als het woei, dan moesten we kleden trekken, je weet wel van die echte bruine 8)
Afbeelding

grt (ouwe) Bram :lol:
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Die kleden, praat me er niet van. Wij moesten ook nog met spijkerlatten aan de gang want kleden van 11 mtr zijn wij nooit tegen gekomen.
grt Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Die kleden, praat me er niet van. Wij moesten ook nog met spijkerlatten aan de gang want kleden van 11 mtr zijn wij nooit tegen gekomen.

Nee 11 meter dekkleed ken ik ook niet. Maar ik kan iedereen verzekeren:
Met een natte lap van 10x8 van Stromeier een deklast copra afdekken. En daarna ook nog even een sluitkleed dat wel meer dan 11 meter lang is eroverheen maken met Deutsverschluss beugels op de koppen aanbrengen is geen pretje.
Behalve natuurlijk wanneer je het weertje van vandaag hebt, dan doe je dat voor je lol! :mrgreen:

"Die goeie ouwe tijd" weet je wel........
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Deklasten hadden wij gelukkig niet veel en Zollverschluss hadden we niet, dus dat scheelt.
Maar copradeklasten hebben we ook wel afgedekt. Voor 1 ruim hadden we 3 van die Stromeijer kleden nodig, ik dacht 10 x 6.

Zoals je zegt "die goeie ouwe tijd"
grt Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

ik dacht 10 x 6.

Ja Wim 10x6 was een handzame afmeting, zeker wat later toen ze niet meer van katoen maar van zeildoek waren.
Met zo'n kleed op je schouder kon je nog heel redelijk op een deklast of op een stapel luiken stappen zonder om te vallen of dor de knieën te gaan.
Maar met een 10x8 lukte dat (mij) absoluut niet. Ik trok dan ook liever een 10x6 extra over de deklast dan dat ik met en 10x8 moest zeulen.

( terwijl ik dit typ zie ik de titel van de draad. Ik denk dat ze de verbouwing op de Westeind deze problemen niet meer kennen) :lol:
Plaats reactie