Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nou, dan heb je niet opgelet :mrgreen:
Afbeelding

Kleed van 10x12, gelukkig niet zwaar😉
vaar om te leven (niet andersom)
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Bram, met alle respect, maar Wim en ik spreken hier over DEKKLEDEN.

Zo'n floddertje op ooghoogte over wat balen cellulose laten waaien, noem ik "lekker buiten spelen", een mens moet tenslotte wat doen, toch?
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Stukgoed laden met deklast veel wind aan de lagerwal in de Beatrixhaven, eerst een oppertje zoeken om de sluitkleden te trekken dan terug naar de andere kant om door de douane versloten te worden en weer terug naar het opper om de dekkleden er over te trekken 10x8..
De GOEIE ouwe tijd😐.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

om door de douane versloten te worden

Kees, wanneer ik het zo lees, dan kan ik het alleen maar bevestigen als volkomen waar. Want inderdaad, dat moest dan even gebeuren.

Hoeveel tijd en energie het kostte om een ambtenaar te vinden die dat "even" kwam doen, weten jij, ik en nog een heel stel anderen.
Wat wij allemaal gemeen hebben is, dat de huidige datum 1012-2017 en onze geboorte datum, minstens zes of meer decennia na onze geboortedatum ligt. :roll:
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Kapitein Spok schreef: 09 dec 2017 21:04 Bram, met alle respect, maar Wim en ik spreken hier over DEKKLEDEN.

Zo'n floddertje op ooghoogte over wat balen cellulose laten waaien, noem ik "lekker buiten spelen", een mens moet tenslotte wat doen, toch?
Haha ja ik weet t, hoewel je soms wenste dat je wat zwaardere had want met n zuchtje wind is t zeker niet handig 😉
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ok we laten alle kleden even waaien.
we moeten laden vandaag in Vlissingen,
hier van t weekend op t wachtsteiger, als je soms denkt dat wij een groot schip hebben ? not dus :?
Afbeelding
Vanmorgen zouden ze om 7 u gaan laden, dus wij gezorgd dat we dan op tijd voor de wal lagen natuurlijk..
Men moest nog even een knijpertje wisselen, dat duurde maar n anderhalf uur oid, handig..
maar uiteindelijk toch begonnen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar al snel kwam de sneeuw, in NL alom gevreesd :mrgreen:
Afbeelding

al met al n uurtje geladen tot nu toe, ik zie dat het wat minder word, dus hoop dat ze verder gaan...
die pelletjes vervallen natuurlijk weer tot zaagsel als ze nat worden, en dit schijnt voor de consument te zijn dus is men er wat zuiniger op dan wanneer het in n centrale gestookt moet worden
gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Niet echt efficiënt dat laden op deze manier, een oprij bruggetje gemaakt en de truck kipt het zo in je schip. Ligt er natuurlijk aan of dit eenmalig is of regelmatig voorkomt.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Een kiepsteiger zou wel wat zijn maar ik denk dat het in Vlissingen of een heel hoog steiger als het laagwater is of een (te) laagsteiger met hoogwater is.
Je zou je wel af kunnen vragen of de lading op deze manier proper blijft? :x
De vrachtwagens lijken mij ook niet groot wat betreft m3. ben je wel even zoet mee.

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Wij vandaag helemaal niets geladen, vanmorgen kwam er beweging an de wal, e heb mn luiken losgemaakt, toen ik daarmee klaar was regende het alweer, toen is men een ander schip gaan laden, met spul wat wel nat mag worden,later werd het mooi weer, maar toen de buurman vol was, was het schijnbaar ook tijd om naar huis te gaan....
Morgen nieuwe kansen, hoewel ik die niet zo groot acht....ik zet in elk geval geen wekker meer ..
we zijn sinds vanmiddag in het liggeld dus laat t nu maar duren ;)
vaar om te leven (niet andersom)
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny »

Ach, je kan het slechter treffen neem ik aan?
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Plaats reactie