Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
liberian

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door liberian » 30 jul 2017 17.20 12:13

Ik ben op dit forum beperkt actief maar volg het al wel diverse jaren, tevens ben ik op enkele nadere forums actief. Zelf plaats ik ook wel eens een plaagstootje maar geef dan duidelijk aan mbv emoticons of smilies dat het als grap bedoeld is en zeker niet om iemand te kwetsen :oops: . Ik heb op dit forum al diverse actieve leden zien afhaken omdat ze zich terecht of onterecht gekwetst voelden door ongenuanceerde uitspraken door anderen. Dit geldt niet alleen voor dit forum maar zeker ook voor de andere die ik regelmatig bezoek. Blijkbaar is het iets wat bij een forum hoort.
Belangrijkste reden is volgens mij dat wij met elkaar communiceren terwijl we min of meer anoniem zijn en vooral omdat we elkaar niet kunnen zien. In een normaal gesprek, face to face zoals dat tegenwoordig zo mooi heet, zie je de lichaamstaal en mimiek bij een bepaalde uitspraak, en samen met de gesproken tekst geeft dat een goed beeld van de boodschap. Op het forum ontbreekt die lichaamstaal en mimiek zodat nuancering ontbreekt en de boodschap soms (onbedoeld) verkeerd overkomt.
Het is belangrijk om dit altijd in het achterhoofd te houden en daarom nog meer je taal te matigen dan wat je al gewend bent om maak ook gebruik van emoticons.
Als we dit in het achterhoofd houden tijdens het schrijven maar ook tijdens het lezen moeten we veel frustraties kunnen voorkomen en het voor iedereen gezelliger houden.
En, als er toch iemand eens uit de bocht vliegt, ach dan is zwijgen en je schouder ophalen of er een nachtje over slapen misschien beter dan gelijk te reageren :| .

Sorry, ik probeer niet belerend te zijn maar slechts een verzoek en tip om beter met elkaar om te gaan. :D

Westeind

Bericht door Westeind » 30 jul 2017 17.20 14:42

Zo is dat, en daarom zijn forumdagen toch van een belang, dan weet je wie het zegt, en dat scheelt gewoon, en wat je zegt , emoticons gebruiken ook al weet ik dat sommige dat een soort van kinderachtig vinden, het helpt wel in de online wereld;)
vaar om te leven (niet andersom)

teerkwast

Bericht door teerkwast » 30 jul 2017 17.20 15:04

En Bram, nog tevreden over de gele cater, spint die nog steeds van genoegen?
Afbeelding

Westeind

Bericht door Westeind » 30 jul 2017 17.20 18:39

Ja hoor Bart, lekker ingedraaid met die was op de donau, en in wenen zn eerste verversing gedaan dat moest na de eerste 250 uren

DPLA

Bericht door DPLA » 30 jul 2017 17.20 20:47

Westeind schreef:
30 jul 2017 17.20 14:42
Zo is dat, en daarom zijn forumdagen toch van een belang, dan weet je wie het zegt, en dat scheelt gewoon, en wat je zegt , emoticons gebruiken ook al weet ik dat sommige dat een soort van kinderachtig vinden, het helpt wel in de online wereld;)

Hallo Bram,

Leuk de opmerking van jou ! :wink: 8) :lol:
Maar wanneer is er dan weer een forumdag, in 2016 is de forumdag niet doorgegaan, afgelast :( :(

Ik heb enige tijd geleden al een keer gevraagd wanneer er weer en forumdag is, helaas geen enkele reactie opgehad ! :( :(
Groetjes Piet

We zeggen wat we doen, we doen wat we gezegd hebben !

mastodont
Contacteer:

Bericht door mastodont » 31 jul 2017 17.20 06:59

bijna goed Piet
als je geintreseerd bent in een forumdag dan moet je er gewoon eentje organiseren

het lijkt wel een beetje op de maandag was dag
mijn moeder tot haar ellebogen in het sop en dan de vraag van iemand die op de bank zit
"Ma ,hoe laat gaan we eten?"
je weet waar de aardappelbak staat zou mijn moeder dan gezegt hebben :wink:

ik ken je agenda niet, maar van mijn neef weet ik dat hij nog al weinig tijd heeft om dat te doen
gr
leo

Kapitein Spok

Bericht door Kapitein Spok » 31 jul 2017 17.20 13:46

Logisch, "neef" heeft denk ik zelfs geen tijd voor de aardappelbak.
Die moet hard werken voor de Cat(tebak) rekening. :lol: :mrgreen:

DPLA

Bericht door DPLA » 31 jul 2017 17.20 20:37

mastodont schreef:
31 jul 2017 17.20 06:59
bijna goed Piet
als je geintreseerd bent in een forumdag dan moet je er gewoon eentje organiseren

het lijkt wel een beetje op de maandag was dag
mijn moeder tot haar ellebogen in het sop en dan de vraag van iemand die op de bank zit
"Ma ,hoe laat gaan we eten?"
je weet waar de aardappelbak staat zou mijn moeder dan gezegt hebben :wink:

ik ken je agenda niet, maar van mijn neef weet ik dat hij nog al weinig tijd heeft om dat te doen
gr
leo
Hallo Leo,
Mijn moeder deed altijd op dinsdag de was, Dinsdag wasdag ! :lol: :wink: 8)
Woensdag, Gehaktdag ! 8) :wink:

Helaas ben ik niet goed in organiseren ! :( :(
Bovendien net als Bram, nogal druk met mijn bedrijf ! :oops:
Groetjes Piet

We zeggen wat we doen, we doen wat we gezegd hebben !

navigatie

Bericht door navigatie » 06 aug 2017 17.20 16:28

Bram zakt wel wat weg.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de terugreis van de Donau wat langer duurt dan de heen reis. Ik was even weg vandaar dat ik misschien wat gemist heb. :?
Hij heeft nu natuurlijk wel meer tonnen in dan de heenreis. :mrgreen:

Goede reis verder,

Wim

Westeind

Bericht door Westeind » 06 aug 2017 17.20 21:02

Nee niets gemist, ik weet t niet het zou kunnen dat t retour wat trager loopt, op dd donau natuurlijk wel n paar dagen werk gehad met al dat water.
We zijn woensdag vorige week volgekomen en hebben t vorige weekend in Vilshofen gelegen, normaal gesproken als je niet in de huur zit hadden we denk ik wel naar regensburg kunnen varen, al ben je dan vaartijd technies alweer n soort strafbaar ;)
Nu zijn we afgelopen maandag van vilshofen met de loods, de duitse strecke had ook genoeg water, dus we konden doorvaren zonder lichten,
Na in regensburg een boodschap en een watertankvulling gedaan te hebben zijn we weer verder richting rijn, maar het loopt idd niet zo vlotjes allemaal, ww zaten net in n zootje schepen met dezelfde richting en vaarsteil, dus dan doe je maar n 100km pdag gem
Wat er in resulteerde dat we gister niet verder gekomen zijn dan km 136 op de main , hier liggen we in reistenhausen , een mooi plekje voor de zondag ..
Morgen dan maar verder, zonder strubbels hopen we ca donderdag in genemuiden te kunnen komen schat ik, en anders vrijdag wel ;)
Dan heb ik natuurlijk meer kans op nog een betaald weekend .....
Grt Bram

Plaats reactie