Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja idd, staaltje rws logica....
Gisteravond is de balg opgenlazen want t zwartemeer stond +50 en dan gaatie dicht, alleen weet de pc niet dat t water nu ook merendeels van de andere kant komt nl de overijselse vecht, dus dat ding werkte nu eigenlijk averechts, want normaal gaat tie niet dicht met west 7/8....
Dus vanmorgen was hij alweer open dwz leeggelopen, maar dan moeten er duikers naar beneden om te kijken of die balg wel netjes in zn bed is terug gezakt, en daar stroomt het nu te hard voor :?
Dus vandaar maar voor rondvaren gekozen, we lossen vandaag toch niet meer zoals ze aanvankelijk van plan waren, dat word maandag, dan leeg terug naar zwijndrecht om wat construktie dingetjes te laden naar Vlissingen....
Gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Dat is inderdaad nog lastig maar kost toch minder olie dan de Maas op, want ik heb begrepen dat daar nu toch ook een stroompje loopt.

grt Wim
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Vanuit de regio Dordrecht zou je nu via het Albert-kanaal gaan.
Wat de balgstuw betreft:mensen met normaal functionerende ogen en oren ( zoals Bram)weten wel dat,in tegenstelling tot wat in de media altijd geroepen wordt,die stuw maar beperkt tot geen nut heeft en soms averechts werkt, omdat het water vanuit 'n groot gedeelte van Drente en Overijssel (tot Duitsland toe)gewoon door blijft stromen.
Meer dan 30 jaar geleden werd op de afdeling Zwartsluis van KSV Schuttevaer al geroepen dat men bij Ramspol een gewone waterkering moest maken met een schutsluis plus 'n flink uit de kluiten gewassen gemaal,maar dat idee werd afgeschoten als zijnde te duur/niet realistisch.
Het ombouwen van de keersluis tot schutsluis te Zwartsluis plus 'n handvol andere waterstaatkundige werken, hadden dan achterwege kunnen blijven
Gr. Jan.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Trouwens(en waar bemoei ik me eigenlijk mee)staat het water in het IJsselmeer momenteel gemiddeld ook veel te hoog;het hoort in wintertijd toch -40 nap te zijn en kijk maar eens op TT pag. 720 hoe het staat!
Gr. Jan.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Hallo Jan wij hebben hier de zelfde schijn veiligheid gebouwd met de Maaslandkering,nu hij dicht was kwam zelfs de minister van I & W vanaf de Rozenburgse kant kijken hoe mooi dat was ! Daarna met spoed terug naar het stadhuis voor de koffie ,en niet meer denken aan het afkomende rivierwater !! Wij wonen op de 1e woonlaag met Zodiac en zelfopblazende zwemvesten dus aan allen de groeten van Wim
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Nou Wim,ik woon aan Randmeerpeil(Amersfoort) maar 7-hoog dus ik zie het (letterlijk ) wel komen...
Gr.Jan.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ik heb mij laten vertellen dat de Maeslantkering geen druk van binnen mag krijgen. M.a.w. ze moeten wel zorgen dat hij weer open gaat als het water voldoende gezakt is. Naast het economisch belang willen ze hem wel heel houden lijkt me.
In Vlaardingen, waar de buitendijkse gebieden met deze tijen altijd natte voeten krijgen, is het water op het moment van sluiten op z'n hoogst geweest en is alleen maar gestaag gezakt, dus het bovenwater is volgens mij door de kering niet tegen gehouden.

grt Wim
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door karelzijpe »

Vlaardingen na sluiting.
vlaardingen 3.jpg
vlaardingen 3.jpg (76.64 KiB) 2734 keer bekeken
Karel
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Mooie foto Karel.
Klopt precies, de kade is daar NAP + 2,40 (de straat ligt iets lager). Zonder sluiting had er dus nog ca 30 - 40 cm bijgekomen.

grt Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

navigatie schreef: 05 jan 2018 12:07 Dat is inderdaad nog lastig maar kost toch minder olie dan de Maas op, want ik heb begrepen dat daar nu toch ook een stroompje loopt.

grt Wim
Wim, ga daar maar van uit.
Ik zag dat vanmiddag Heumen werd gesloten.
Voordat men met de Maaswerken begon, zorgde een afvoer van 1000 m3/sec daar voor een waterstand van 8.50 +NAP, het absolute maximum voor het Maas Waalkanaal.
Nu heeft de Maas een afvoer ruim 1400 m3/sec en staat het aldaar 8.40+NAP.
Dus ga maar na hoeveel groter de stroomsnelheid en hoeveel zwaarder de rivier is geworden.
Hier zal men bij het binnenvaren van de boven toeleidingskanalen , wanneer de stuw nog niet/niet meer open is ook terdege rekening mee moeten houden.
De gedachte: "Ach dat Maasje....." welke hier en daar toch nog wel heeft, is volkomen onterecht en op dit moment regelrecht gevaarlijk.


Afvoer Venlo
https://waterinfo.rws.nl/#!/details/pub ... 20m3___2Fs

Afvoer Megen
https://waterinfo.rws.nl/#!/details/pub ... 20m3___2Fs

Waterstand Mook

https://waterinfo.rws.nl/#!/details/pub ... 0in___20cm
Plaats reactie