nee Mennojan
ik krijg hooguit 2 bouwjaren maar het oudste blijft gelden.
dat is aan een kant maar goed ook want anders zou ik wel eens de kans
lopen dat ik met m,n oude achter eind aan de huidige nieuwbouw eisen moet gaan voldoen
Eh ja Ed in principe gaan we van de kont van de Sunisha uit,ik heb dus als ik klaar ben bijna geen oud casco in het water omdat de kont er ca25 cm omhoog word aangezet is de gehele machinekamer vedubbelt dus blijft er hooguit een stukje tunnel van 1955 in het water.
ik weet nog niet of ik de spiegel net zo breed maak smaller vind ik eingelijk netter maar als ik hem breed genoeg maak kan mischien m`n bolide (Leo`s woorden ) achterop staan t b v kruiplijn
grBram
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
We hadden het dus over het voorschip
hier komt hij binnen, op weg naar de waalhaven pier 2.
deze rederij doet dit werk wel vaker want vandaag heeft er weer zo`n bootje een paar casco's gelost o.a de nieuwe Grevelingen 110x11.45
van een goede kennis van ons .
maar dit even terzijde.
toen ons bootje gemeerd was konden we gaan kijken na de nodige plichtplegingen om op het terrein te mogen, ja ja het is wat hoor al die terrorisme bestrijding
we beklimmen de hele toestand via chinese kwaliteitstrappen!
hier komt hij binnen, op weg naar de waalhaven pier 2.
deze rederij doet dit werk wel vaker want vandaag heeft er weer zo`n bootje een paar casco's gelost o.a de nieuwe Grevelingen 110x11.45
van een goede kennis van ons .
maar dit even terzijde.
toen ons bootje gemeerd was konden we gaan kijken na de nodige plichtplegingen om op het terrein te mogen, ja ja het is wat hoor al die terrorisme bestrijding
we beklimmen de hele toestand via chinese kwaliteitstrappen!
vaar om te leven (niet andersom)
Over aanstroken gesproken:
Als we nu eens naar de "Tempo Passato" kijken, die is mooi aangestrookt.
Ook is rekening gehouden om een >bolide< op te bergen. Die zakt dus keurig in een soort roef voorop. De voormast is gelijk de giek. Erg bang dat in de winter de zaak vast vriest hoeft men ook niet te zijn daar het hulpvermogen ook voorin staat. Het ruim is doos vormig, hetgeen voldoet aan alle evt. wensen van een opdrachtgever wat betreft de bereikbaarheid voor een grijper.
Persoonlijk vind ik dit wel een slim verbouwd schip.
m.v.g. Roy
Als we nu eens naar de "Tempo Passato" kijken, die is mooi aangestrookt.
Ook is rekening gehouden om een >bolide< op te bergen. Die zakt dus keurig in een soort roef voorop. De voormast is gelijk de giek. Erg bang dat in de winter de zaak vast vriest hoeft men ook niet te zijn daar het hulpvermogen ook voorin staat. Het ruim is doos vormig, hetgeen voldoet aan alle evt. wensen van een opdrachtgever wat betreft de bereikbaarheid voor een grijper.
Persoonlijk vind ik dit wel een slim verbouwd schip.
m.v.g. Roy
hoi Roy
De Tempo passato is idd een praktisch schip,wel een andere categorie
tonnenmaat maar dat maakt niet uit alleen in het aanstroken ga ik niet met je mee ,die schepen (een voorschip neokemp)waren beide dezelfde
breedte dus hoef je niets aan te stroken het kan zo lijken als hij achterop
een nieuwe boeiing gezet heeft?
dat weet ik zo niet uit m`n hoofd bij ons is het 90cm per zijde dus dat word heel wat meer aanstroken
maar je opzet is goed alle ideen zijn welkom wie weet zit er iets voor me
tussen.
gr Bram
De Tempo passato is idd een praktisch schip,wel een andere categorie
tonnenmaat maar dat maakt niet uit alleen in het aanstroken ga ik niet met je mee ,die schepen (een voorschip neokemp)waren beide dezelfde
breedte dus hoef je niets aan te stroken het kan zo lijken als hij achterop
een nieuwe boeiing gezet heeft?
dat weet ik zo niet uit m`n hoofd bij ons is het 90cm per zijde dus dat word heel wat meer aanstroken
maar je opzet is goed alle ideen zijn welkom wie weet zit er iets voor me
tussen.
gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
nee nee daar is hij al lang weg hoor ,hij ligt al bij Jooren a/d beneden kant van de werf in het haventje 2e breed als ze ff tijd over hebben doen ze er af en toe alvast wat aan van middag belde hij nog om te zeggen dat we de 13e mei bij de werf verwacht worden dat is dus alvast 1week later als de planning was
je zal wel denken wat doettie zo laat nog op ik lig in Orsoy petcoces te laden zal wel dik nacht zijn voor ik klaar ben
grtBram
je zal wel denken wat doettie zo laat nog op ik lig in Orsoy petcoces te laden zal wel dik nacht zijn voor ik klaar ben
grtBram
vaar om te leven (niet andersom)
JAA
Dat is hem net gelost zo te zien ik kijk er naar uit
alvast bedankt, dat is wel toevallig zeg ik begin een nieuw topic
blijken er nog meer foto`s van te zijn ,bij het lossen was ik niet aanwezig
ik heb er wel een paar gekregen dat hij in de kraan hangt
maar niet van tijdens de reis natuurlijk.
ik heb hem s à vonds wel langs zien komen wij lagen in Papendrecht
op de palen ,maar toen was het al te donker voor een fotootje
grts Bram
Dat is hem net gelost zo te zien ik kijk er naar uit
alvast bedankt, dat is wel toevallig zeg ik begin een nieuw topic
blijken er nog meer foto`s van te zijn ,bij het lossen was ik niet aanwezig
ik heb er wel een paar gekregen dat hij in de kraan hangt
maar niet van tijdens de reis natuurlijk.
ik heb hem s à vonds wel langs zien komen wij lagen in Papendrecht
op de palen ,maar toen was het al te donker voor een fotootje
grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Hallo Bram!
Bij ons hebben ze het achterschip op zijn hak gezet en de voorkant van het achterschip 20 cm hoger aan het middenschip gezet. Toen hebben ze vanaf het middenschip het vlak getrokken naar de hak. Mijn achterschip staat dus iets achterover. Maar omdat de opbouw redelijk naar voren is gebouwd, valt dat niet echt op (behalve als je het weet...) Ik hoorde dit verhaal pas dit jaar van degene die hem omgebouwd had, (ook bij Jooren trouwens) je merkt of ziet het eigenlijk niet...
Aan de bovenkant hebben ze er 30 cm naar beneden afgehaald, toen was de overbrugging van 2.50 diepgang naar het middenschip met een holte van 3m klaar. Onze maximale diepgang is 2,70m geworden. In de breedte moesten ze van 9,35m naar 9,50m. We hebben er dus aan elke kant 7,5cm bijgekregen achterop, en dat hebben ze over een lengte van 10m aangestrookt. Ik ben benieuwd wat je gaat sjouwen op 2,50m! Krijg (koop) je er ook spudpalen bij? (de Daya en Sunisha hebben er spudpalen in) Succes in Orsoy.
Groet!
Peter.
Bij ons hebben ze het achterschip op zijn hak gezet en de voorkant van het achterschip 20 cm hoger aan het middenschip gezet. Toen hebben ze vanaf het middenschip het vlak getrokken naar de hak. Mijn achterschip staat dus iets achterover. Maar omdat de opbouw redelijk naar voren is gebouwd, valt dat niet echt op (behalve als je het weet...) Ik hoorde dit verhaal pas dit jaar van degene die hem omgebouwd had, (ook bij Jooren trouwens) je merkt of ziet het eigenlijk niet...
Aan de bovenkant hebben ze er 30 cm naar beneden afgehaald, toen was de overbrugging van 2.50 diepgang naar het middenschip met een holte van 3m klaar. Onze maximale diepgang is 2,70m geworden. In de breedte moesten ze van 9,35m naar 9,50m. We hebben er dus aan elke kant 7,5cm bijgekregen achterop, en dat hebben ze over een lengte van 10m aangestrookt. Ik ben benieuwd wat je gaat sjouwen op 2,50m! Krijg (koop) je er ook spudpalen bij? (de Daya en Sunisha hebben er spudpalen in) Succes in Orsoy.
Groet!
Peter.