Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

met een wat vage straatnaam tussen de Katholieke en Protestantse kerk in :mrgreen:
Afbeelding

grt Bram
[/quote]

bram naar welke kerk wijst het bord ;) of is het een boete als je er je fietsen parkeer/plaats.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Aquatar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2017 15:20

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Aquatar »

De reden dat een CCR2 motor meer verbruikt, ligt erin dat er, bewust, op het verkeerde moment brandstof wordt ingespoten. Hierdoor word de ontbrandingstemperatuur omlaag gebracht zodat er minder stikstofoxiden onstaan.
Stikstofdioxide is een 256 keer sterker broeikasgas dan koolstofdioxide. Dus zou het meer verbruiken van brandstof beter zijn voor het milieu.

En andere manier om de uitstoot van broeikasgassen naar beneden brengen is het gebruiken van een actieve katalysator. Hier wordt ureum ingespoten wat dan reageert, met de stikstofoxiden, tot eerst ammoniak en dan tot gewoon stikstof en water.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Bedankt voor de duidelijke uitleg omtrent het ccr2 gebeuren :wink:

Wij inmiddels gelost in Maastricht, zoals gebruikelijk 2 dagen nodig ...
Afbeelding
Wat ons altijd in de gelegenheid stelt een avondje maastricht te doen met n restaurantje en n filmpje :wink:

Maar vanmiddag dan toch weer gaan varen, leeg af naar Linne, daar afgeschut en een stukje terug op, ik heb hier een molentje gevonden, of we goed liggen zie ik morgen wel, het is de bedoeling dat we hier een volle bak fijne grint laden voor Kootstertille, als t mee zit maandag daar weer lossen.
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gert Schouwstra »

Jullie zijn altijd welkom in Fryslân, Bram.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

[quote
Wij inmiddels gelost in Maastricht, zoals gebruikelijk 2 dagen nodig ...

grt Bram
[/quote]

Dat heb je met een "groot" schip, lig je 2 dagen te lossen :mrgreen:
Maar als je het weet is het natuurlijk minder erg. Een avondje Maastricht is ook niet verkeerd!!

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja Wim, dat weten we idd van te voren,
en vinden dat zelfs juist leuk, je loopt zo de stad in, met veel restaurantjes te kiezen, ook n filmpje pikken is vlakbij de deur en staat dan als r wat draait ook op t menu :wink:
Verder klopte een en ander wel ongeveer, we moesten laden in de lus van Linne, in de spoorplas om heel precies te zijn...
AfbeeldingAfbeelding
Zoals je ziet valt het niet mee om daar in of uit te komen... :mrgreen:
We hadden natuurlijk ook de pech dat het licht al uit was toen we aankwamen, en dus uiteraard een tonnetje verkeerd pakte...maar t bleef gelukkig bij wat geschuifel..
en geladen terug ook weer, ik dacht te weten hoe ik dan de tonnetjes moest varen, voer ik tussen 2 groene door, hoewel ik denk dat de rode gewoon op waren ...enfin ook toen gleden we door.. :roll:
We hadden aangenomen ;garantie donderdag vol tonnagen naar schippeskeuze, dat is dan natuurlijk met grind 1700+ tonnen, maar zoals de gemiddelde schipper wel weet loopt fijne grind altijd langzaaam, vandaar dat ik ook mn "stevige afspraak" gemaakt had...dat was niet voor iks bleek al snel, na een dik uur laden zat dit er nog maar in...
Afbeelding
En zeiden de mannen al dat ze gem zo een 1300 t p/dag laadden.
Dus maar bijtijds in de telefoon geklommen om ea te regelen/communiceren, met succes, want na een tijdje kwam het voorstel om de andere dag dan de ontbrekende tonnen in Hijen bij te laden, en daar laden ze vanaf de wal wel 400 t p/u...
Dus tot ca 18 u in Linnen geladen en toen af...het was niet vroeg meer kan je je wel bedenken eer we in Hijen waren, maar daar hoefden we toch nog maar 240 t te laden, dat zat er binnen een half uur in de andere morgen..
Hier laden we op de "Alexander" ,die zal best in de loop der jaren aardig verbouwd zijn, ik herinner me die naam volgens mij wel dat we vroeger met pa daar ook op laadden in Panheel?..
Afbeelding
Gisteravond nog tot buiten de Oranje sluizen gevaren, toen woei het af en toe nog stevig, dat had men ook opgegeven dus had ik in Hijen al gelijk de deksels er maar opgelegd..
Vanmorgen was t gelukkig een stuk rustiger, maar door Lelystad hadden we toch nog wel n paar buien, waar n WNW 5/6 uit kwam, dus lagen we niet helemaal voor niks dicht.
waterbakkie..
Afbeelding
En soms moet ik moeite doen om mn achterdek vol te houden, nu kreeg t geen kans om leeg te lopen :mrgreen:
Afbeelding
En vandaag div malen de regenboog kunnen zien, later in Friesland ook mooie luchten en af en toe n bui
Afbeelding
Rond etenstijd in Kootstertille aangeland, en het haventje ingedraaid, dat ging redelijk.. (er lag zelfs nog een schip wim) :wink:
Maandag lossen is gezegd, daarna leeg naar Emden om wederom betondelen te laden naar Zwolle, dinsdag laden donderdag lossen, althans dat is de planning, vorige keer liepen we op de planning vooruit, maar ik zal daar maar niet vanuit gaan voor de veiligheid :P

Zo dan be je weer bij, allen een goed zondag, grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

We zijn weer helemaal bij Bram.
Ik weet wel dat wij nooit zo veel water op het achterdek gehad hebben. :mrgreen:
Een heel ander schip natuurlijk.

Goed weekend,

grt Wim
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Volgens mij loopt het aardig volgens de planning, toch?
Het is goed dat je nu niet naar boven hoeft, komt een aardig stootje water af.

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja niks mis met de planning en de uitvoering er van tot nu toe, maandag idd volgens plan gelost...
Afbeelding

En s `avonds nog naar Emden gevaren, en daar welliswaar n uurtje later dan gepland geladen, maar toch content met het behaalde resultaat vandaag :wink:
Afbeelding
E alweer in de "seeschleusse" naar buiten, dat gaat hier heel gemoedelijk, totaal niet Duits, maar zelfs Belgisch, dus als de deur ver genoeg open is dat je dr tussendoor kan, dan mag dat, zeggen ze zelfs over de marifoon tegen je :D
Afbeelding
Vanavond tot Schuilenburg gekomen, dan hebben we morgen tijd genoeg om in Zwolle te komen, ze hebben me verzekerd dat we daar dan donderdag lossen, als ze dan ook nog zeggen dat ze em leeg maken, en dat zei hij wel vanmorgen, kunnen we vrijdag in Zwartsluis weer 3 stukjes laden voor Antwerpen, om daar dan maandag weer te lossen, je ziet, als je voor Yst vaart, is alles strak gepland :mrgreen:
Enfin, we mogen zeker niet klagen de laatste tijd :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Waarschijnlijk waren er niet meer, maar er hadden er toch nog wel een paar bij gepast of mogen ze niet in elkaar staan?

grt Wim
Plaats reactie