Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Stolp »

In de jaargang van 1949 van Schip en Werf kwam ik deze voorvader tegen...
Groeten
Jan
Bijlagen
zeeuw grijs.jpg
zeeuw grijs.jpg (71.64 KiB) 2075 keer bekeken
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We hebben alweer n reisje gedaan, schredder van Zutendaal naar Amsterdam, van het laden geen foto gemaakt zag ik, dat moet je dan maar geloven, we waren woensdag vol, ze begonnen pas om 10 u en heb 1,5 uur op papieren liggen wachten, en dan hadden ze mij gevraagd of ik toch alstublieft vrijdag wilde lossen.....ik heb geen garanties gegeven zul je begrijpen...
even voor Amsterdam kwam ik nog een bekende tegen, alleen kwam die bekende geen bekende tegen(Erik zag me niet) :lol: :mrgreen:

Maar verder ea liep toch wel vlotjes, en vrijdagmiddag is ook nog vrijdag, dus gistermiddag idd begonnen met lossen , de 1e kraanmeester maakte er een potje van ...
Afbeelding
Later ging t iets beter, maar het was dan ook erg fijne schredder, ze hadden gewoon geen goed materiaal voor zulk fijn spul
een veel te open poliep.
Afbeelding
en over het vegen kon ik ook niet klagen, 4 man met n bezem :D
Afbeelding
Enfin, gisteravond toch leeg, en op t autosteiger in de adm haven mn vrouw en kinderen weer aan boord geladen.
Dan zet ik meestal even de cat stil anders sta je in de uitlaatgassen..
toen ik weer wilde starten, hoorde we een klap, en gebeurde er niks, dus even op onderzoek uit beneden, en al snel trof ik dit aan :|
Afbeelding
startaccu ontploft, het houten deksel wat er op lag was gewoon uit elkaar geslagen, het is me een raadsel hoe zo iets spontaan kan gebeuren, er zal misschien wat gas gehangen hebben, maar er kan toch onmogelijk een vonk daar geweest zijn? :roll:
Dus toen maar weer mn dikke startkabels opgezocht en aan de lichtnetaccus gekoppeld, toe starte ie wel, alleen ging even het hele net plat zoals alle pc`s enz, niet echt bevorderlijk dus..., maandag ergens nieuwe accu s aan boord doen, YES zit in Wemeldinge, dus ik denk dat we daar langs varen, het is nog garantie, ze zijn tenslotte nog maar n half jaar oud :oops:

Oja ik zal even uitleggen waarom we langs Wemeldinge varen, zoals sommigen van jullie wel gezien zullen hebben liggen we nu thuis, maandag varen we dan naar Kallo, daar moeten we dinsdag wat construktie laden zo n 120 t totaal, voor Ludwigshaven, weer eens naar boven, ook wel ns leuk, het hoge water is nu wel aardig gezakt,dus zal de stroming wel meevallen, als t goed is daar dan de maandag er op lossen.
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jan Stolp schreef: 17 feb 2018 12:53 In de jaargang van 1949 van Schip en Werf kwam ik deze voorvader tegen...
Groeten
Jan
Ik heb vanmiddag nog even navraag gedaan bij mn pa,maar deze aarnoudse is zo geen bekend familie geweest, het zal misschien best ergens in de geslachtsregister bij elkaar kunnen uitkomen , maar dan zulle we al wel een heel tijdje terug in de tijd zijn :P :wink:

gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

In 2015 al eens geplaatst door Ben, leverde niet veel reactie op.
JC schreef: 29 okt 2015 04:57
Ben schreef:Ik vermoed dat er n.a.v. deze scan van 1949 wel het één en en ander te vertellen is over de klipper De Zeeuw van dhr. P.H. Aarnoudse.
DE ZEEUW is volgens deze database in 1976 naar Iran verkocht. In datzelfde jaar is ook het brandmerk doorgehaald. Ik herinner me het schip niet, maar bij lezers met dezelfde achternaam moet dit schip toch bekend zijn. INFO over deze familie, nu gaan er toch wel lampjes aan zeker?
Andere tak vermoed ik ?
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Bram, in het zelfde jaar is ook de HARINGVLIET aan de zelfde naam verkocht.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
CorvdOuden
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:45
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door CorvdOuden »

Kan P.H. Aarnoudse niet een zoon zijn geweest van Jan Aarnoudse? Zijn oudste zoon heette Piet. Jan was de broer van Willem, Johannes en Kees Aarnoudse.

Groet,
Cor.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

In verband met de accu van Bram dook ik in de voorschriften.
Daar kwam ik het volgende tegen.
accu laden.jpg
accu laden.jpg (162.94 KiB) 2150 keer bekeken
Dat wil dus zeggen dat 24 Volt accu's (ca. 29 Volt max.) die met meer dan circa 70 Ampère geladen worden APART moeten staan!
Spraken we hier laatst niet over laadstromen van 150-200 Ampère :wink:

'tis maar dat je het weet.
Controlerende ambtenaren die meelezen worden verzocht het voorgaande te vergeten :mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Dan heb ik toch liever een luchtstartende motor. Doet het altijd, als je zorgt dat je genoeg lucht hebt.
Maar wat is hier nu de oorzaak van? Over belading. Regelaar kapot? Over verhitting. Afgesloten ruimte.?
Ik ben nieuwsgirig Bram. Ik heb dit nog nooit gezien.
Afbeelding
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

Pieter, definieer 'speciale ruimte'.
Kan dat bijvoorbeeld de machinekamer zijn? Of een accubak (met deksel)?

Die accu's van Bram zijn de startaccu's. Die worden bijgeladen door een dynamo van ± 55A (?) of zo. Dan kom je tot een vermogen van 1,3KW, en mogen ze dus open in de mk.

Maar bij licht- of algemene dienst accu's wordt het een heel ander verhaal. Dat zijn vaak accu's die met veel hogere stroomsterktes worden geladen. En je zit vast aan ventilatie-eisen.
:shock:
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

pieter53 schreef: 18 feb 2018 10:06
Controlerende ambtenaren die meelezen worden verzocht het voorgaande te vergeten


gr
leo
Plaats reactie